Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Eğitim’e bağlı 49’u ortaokul ve 57’si lise düzeyinde görev yapmakta olan 37’si kadın, 69’u ise erkek olmak üzere toplamda 106 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Öğretmenlerin yaş ortalaması 33,27 olup, hizmet yılı ortalaması 10,8 yıl olduğu görülmüştür. Verilerin toplanmasında Kabakçı Yurdakul Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Birinci ve Kurt (2012) tarafından geliştirilen “Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri (TPACK-deep) Ölçeği” ile Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya tarafından geliştirilen “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin öz yeterlik ve teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpım Korelasyon ile incelenmiştir. Öğretmenlerin öz yeterlik düzeylerinin, teknopedagojik eğitim yeterlikleri üzerindeki etkisini incelemek için ise çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknopedagojik yeterlikleri ile sınıf atmosferinde kullandıkları öğretim stratejileri arasında yüksek düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Teknopegagojik Yeterlik Öz Yeterlik
In this research it is aimed to determine the relationship between the technopedagogical competences and self-efficacy of physical education and sports teachers. The study group of the research consists of 106 physical education and sports teachers, 37 female and 69 male, working in the schools affiliated to Turkish Ministry of National Education. In addition, the average age of the study group is 33.27, and the average year of service is 10.8 years. In the collection of data “The Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK-deep) Scale” which was developed by Kabakçı Yurdakul, Odabaşı, Kılıçer, Çoklar, Birinci and Kurt (2012) and “Turkish version Of The teachers’ Sense Of Efficacy Scale (TTSES)” which was developed by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya have been used. In this research, which was carried out to determine the relationship between physical education and sports teachers' self-efficacy and technopedagogical competence, the relational screening model was used. In the study, the relationship between teachers' self-efficacy and technopedagogical education competencies have been examined with Pearson Moments Product Correlation. Multiple linear regression analysis has been conducted to examine the effect of teachers' self-efficacy levels on technopedagogical competencies. As a result of the analysis, it has been determined that there is a high level relationship between the technopedagogical competences of physical education and sports teachers and the instructional strategies used in the classroom.
Physical Education and Sports Teacher Technopegagogic Competence Self-Efficacy
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .