Bireylerin istendik yönde davranış değişikliği kazanmasında önemli bir rolü ve etkisi bulunan öğretmenlerin niteliksel gelişiminde yaşam boyu öğrenmeye dikkat çekilmektedir. Çünkü eğitimcinin nitelikleri, yetiştireceği bireylerin gelişimine de yansıyabilmektedir (Erden, 1998). Bu bilgiler doğrultusunda araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü (BSÖ) öğrencilerinin SARS-CoV-2 pandemisinde yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi ve demografik özelliklerine göre karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmış olup, bu yönüyle betimsel bir araştırma olarak desenlendi. Veri toplama aracı olarak Diker-Coşkun ve Demirel (2010) tarafından geliştirilen ‘Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği’ kullanıldı. Araştırmanın örneklem grubunu farklı devlet üniversitelerindeki BSÖ bölümü öğrencilerinden rastgele yöntemle belirlenen 521 öğrenci oluşturdu ve veriler Google Formlar aracılığıyla toplandı. Veriler SPSS (26.0) aracılığıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri ile analiz edildi ve p<.05 anlamlılık düzeyinde yorumlandı. BSÖ öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri 81.74±20.9 düzeyinde ve ölçek puanlamasına göre ortalamanın altında olduğu görüldü. Cinsiyet değişkeninde kadın öğrenciler lehine, düzenli fiziksel egzersiz durumunda yapanlar lehine ve COVID-19 salgın hastalığında klinik test sonucu hiç pozitif olmayanlar lehine yaşam boyu öğrenme eğiliminin daha yüksek olduğu tespit edildi (p<.05). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde yaş ve sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık görülmedi (p>.05). Uzaktan eğitim yöntemlerinin zorunlu olarak tercih edildiği ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin yoğun olarak E-öğrenme sistemleriyle yürütüldüğü SARS-CoV-2 pandemisinde beden eğitimi ve spor alanındaki öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri düşük seviyede olmakla birlikte, motivasyon ve öğrenmede kararlılık tutumları ortalamanın altında, öğrenmeyi düzenleyememe ve merak yoksunluğu eğilimlerinin ise negatif yönde yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşıldı.
Öğrenme Öğrenme eğilimi Yaşam boyu öğrenme Öğretmen COVID-19
Lifelong learning is pointed out in the qualitative development of teachers who have a significant role and influence on individuals’ gaining desired behavior change due to the fact that the qualifications of the educator may reflect on the development of the individuals to be educated (Erden, 1998). In line with the given information, the objective of this study is to determine the lifelong learning tendencies of the Department of Physical Education and Sports Teaching (PEST) students during the SARS-CoV-2 pandemic and make a comparison according to their demographic characteristics. The survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in this study and, in this respect, the study itself was designed as descriptive research. The ‘Lifelong Learning Tendency Scale’ developed by Diker-Coskun and Demirel (2010) was used as the data collection tool. The sample group of the research consisted of 521 students determined randomly among the students studying in the department of PEST from various state universities and data were collected through Google Forms. Data were analyzed with an independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) test through SPSS (26.0) and interpreted at the significance level of p<.05. It was observed that the lifelong learning tendencies of the PEST students were at the level of 81.74±20.9 and below the average according to the scale scoring system. It was also determined that lifelong learning tendencies were higher in female students in terms of the gender variable, those who regularly perform physical exercise, and those who have never had a positive result in the clinical tests for the COVID-19 pandemic illness (p<.05). No significant difference was observed in the lifelong learning tendencies of the pre-service teachers in terms of the age and class level variables (p>.05). It was concluded that pre-service physical education and sports teachers had low levels of lifelong learning tendencies during the SARS-CoV-2 pandemic when distance education methods were necessarily preferred and education and training activities were mostly carried out through E-learning systems while motivation and perseverance attitudes were below the average and lack of regulating learning and lack of curiosity tendencies were negatively at high levels.
Learning Learning tendency Lifelong learning Teacher COVID-19
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .