Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının SARS-CoV-2 Pandemisinde Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri

Yıl 2022, , 92 - 105, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1201341

Öz

Bireylerin istendik yönde davranış değişikliği kazanmasında önemli bir rolü ve etkisi bulunan öğretmenlerin niteliksel gelişiminde yaşam boyu öğrenmeye dikkat çekilmektedir. Çünkü eğitimcinin nitelikleri, yetiştireceği bireylerin gelişimine de yansıyabilmektedir (Erden, 1998). Bu bilgiler doğrultusunda araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü (BSÖ) öğrencilerinin SARS-CoV-2 pandemisinde yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi ve demografik özelliklerine göre karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmış olup, bu yönüyle betimsel bir araştırma olarak desenlendi. Veri toplama aracı olarak Diker-Coşkun ve Demirel (2010) tarafından geliştirilen ‘Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği’ kullanıldı. Araştırmanın örneklem grubunu farklı devlet üniversitelerindeki BSÖ bölümü öğrencilerinden rastgele yöntemle belirlenen 521 öğrenci oluşturdu ve veriler Google Formlar aracılığıyla toplandı. Veriler SPSS (26.0) aracılığıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri ile analiz edildi ve p<.05 anlamlılık düzeyinde yorumlandı. BSÖ öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri 81.74±20.9 düzeyinde ve ölçek puanlamasına göre ortalamanın altında olduğu görüldü. Cinsiyet değişkeninde kadın öğrenciler lehine, düzenli fiziksel egzersiz durumunda yapanlar lehine ve COVID-19 salgın hastalığında klinik test sonucu hiç pozitif olmayanlar lehine yaşam boyu öğrenme eğiliminin daha yüksek olduğu tespit edildi (p<.05). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde yaş ve sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık görülmedi (p>.05). Uzaktan eğitim yöntemlerinin zorunlu olarak tercih edildiği ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin yoğun olarak E-öğrenme sistemleriyle yürütüldüğü SARS-CoV-2 pandemisinde beden eğitimi ve spor alanındaki öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri düşük seviyede olmakla birlikte, motivasyon ve öğrenmede kararlılık tutumları ortalamanın altında, öğrenmeyi düzenleyememe ve merak yoksunluğu eğilimlerinin ise negatif yönde yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşıldı.

Kaynakça

  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Andersen, M. B., ve Williams, J. M. (1988). A model of stress and athletic injury prediction and prevention. J. Of Sport and Exercise Psychology, 10(3), 294-306.
  • Billett, S. (2010). The perils of confusing lifelong learning with lifelong education, International Journal of Lifelong Education, 29:4, 401-413, DOI: 10.1080/02601370.2010.488803
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., ve Dong, J. (2020) The psychological Impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Cobern, W. W. (2015). The lifelong learning of science. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 1-10.
  • David N. Aspin & Judith D. Chapman (2000) Lifelong learning: concepts and conceptions, International Journal of Lifelong Education, 19:1, 2-19, DOI: 10.1080/026013700293421
  • Demirel, M,. ve Akkoyunlu, B. (2010, Nisan). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve bilgi okuryazarlığı özyeterlilik algıları. 10 th. International Educational Technology Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Proceedings Book, 2, 1126-1133.
  • Diker-Coşkun, Y., ve Demirel, M. (2010). Lifelong learning tendencey scale: the study of validity and reliability. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 5, 2343-2350.
  • Diker-Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evin-Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 237-252.
  • Fawaz, M., ve Samaha, A. (2021). E-Learning : Depression, anxiety and stress symptomatology among lebanese university students during COVID-19 quarantine. Wiley Periodicals LLC. 2021(56), 52-57 DOI : 10.1111/nuf.12521
  • Gonzalez-Odriozola, P., Gomez-Planchuelo, A., Irurtia, M. J. ve Luis-Garcia R. (2020). Psychological symptoms of the outbreak COVID-19 confinement in Spain. Journal of Health Psychology. 1-11. DOI : https://doi.org/10.1177/1359105320967086
  • Güleç, İ., Çelik, S., ve Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Huang, Y., ve Zhao N. (2020). Generalized anxiety disorder, depressive symptoms and sleep quality during COVID-19 outbreak in China: a web-based cross- sectional survey. Psychiatry Research. 2020;288:112954. DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112954
  • Ignatowicz., A., Atherton, H., Bernstein, C. J., Bryce, C., Court, R., vee Sturt, J. (2019). Internet video conferencing for patient-clinician consultations in long-term conditions: a review of reviews and applications in line with guidelines and recommendations. Digit Health, (5), 1-7.
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. Centre for the Economics of Education. U.K. London School of Economics and Political Science. Retrieved September, 12/2009 from http://cee.lse.ac.uk/ceedps/ceedp39.pdf
  • Kangalgil, M. & Özgül, F. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi . Journal of Global Sport and Education Research , 1 (1) , 64-72. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jogser/issue/41903/498397
  • Karakuş, C. (2013). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2013(2)3, 26-35.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Scientific Research Methods). 12. Basım, Ankara, Nobel Yayıncılık. 77-79.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. 17.Baskı, Ankara: Nobel Yayın.
  • Kazmi, SSH., Hasan, K., Talib, S., ve Saxena, S. (2020). COVID-19 and Lockdwon: A Study on the Impact on Mental Health. Available at SSRN 3577515.
  • Kulich, J. (1982). Lifelong education and the universities: a Canadian perspective. International Journal of Lifelong Education, 1(2), 123–142.
  • Lambeir, B. (2005). Education as liberation: the politics and techniques of lifelong learning. Educational Philosophy and Theory, 37(3), 349-355.
  • Liu, D., Ren, Y., Yan, F., Li, Y., Xu. X., ve Yu, X. (2019) Psychological impact and predisposing factors of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on general public in China.
  • McGuine, T. A., Biese, K. M., Petrovska, L., Hetzel, S. J., Reardon, C., Kliethermes, S., ve Watson, A. M. (2021). Mental health, physical activity, and quality of life of US adolescent athletes during COVID-19–related school closures and sport cancellations: a study of 13.000 athletes. Journal of Athletic Training, 56(1), 11-19.
  • Mehrsafar, A. H., Gazerani, P., Zadeh, A. M., ve Sánchez, J. C. J. (2020). Addressing potential impact of COVID-19 pandemic on physical and mental health of elite athletes. Brain, Behavior, and İmmunity. DOI : https://doi.org/ 10.1016/j.bbi.2020.05.011
  • Moy, F. M., ve Han-Ng, Y. (2021). Perception Towards E-Learning and COVID-19 on the Mental Health Status of University in Malaysia. Science Progress, 104(3) 1-18. DOI : 10.1177/00368504211029812journals.sagepub.com/home/sci
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016; 12(1): 22-38. (1): 22-38. DOI: http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Priya, S. (2020). Singapore government launches COVID-19 chatbot. available at:https://www.opengovasia.com/singapore-governmentlaunches-covid-19-chatbot/. Accessed Marc 24, 2020.
  • Rudenstıne, S., Mcneal, K., Schulder, T., Ettman, C. K., Hernandez, M., Gvozdıeva, K., ve Galea, S. (2021) Depression and anxiety auring the COVID-19 pandemic in an Urban, Low-Income Public University Sample. Journal of
  • Traumatic Stress, 2021(34) 12-22. DOI : 10.1002/jts.22600
  • Singh L., ve Desai D. (2021). Impact of COVID-19 Pandemic on physical activity and mental of physiotherapy students, vadodara – A cross sectional study. International Journal of Health Sciences and Research. DOI: https://doi.org/10.52403/ijhsr.20210643
  • Sumitra, P., ve Roshan, C. (2021). A Literature Review on Impact of COVID-19 Pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future, 8(1) 133–141, 2021. DOI : https://doi.org/10.1177/2347631120983481
  • Susan, F., ve Akhmad, F. (2021). Independent learning in the COVID-19 pandemic. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 636, 523-528. Annual Civic Education Conference (ACEC 2021).
  • Sutarto, S., Dewi, P. S. ve Irwan, F. (2020). Teacher strategies in online learning to increase students’ interest in learning during COVID-19 pandemic. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 8(3), 129-137, DOI: https://doi.org/10.29210/147800
  • Şahin, M., Akbaşlı, S., ve Yanpar Yelken, T. (2010). Key competences for lifelong learning: The case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5 (10), 545-556.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon, Boston, M. A.
  • Talapko, J., Peric, I., Vulic, P., Pustijanac, E., Jukic, M., Bekic, S., Mestrovic, T., ve Skrlec I. (2021). Mental health and physical activity in health-related university students during the COVID-19 pandemic. Healthcare. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare9070801
  • Tatlısu, B. (2016). Spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Temür, HB., Özkan, Z., Atlı, M., ve Zırhlıoğlu, G. (2011) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı ile ilgili kaygı düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(8), s.154-168.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S., ve Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), Ağustos 2015. DOI : https://doi.org/10.17860/efd.92694
  • Türker, Ü. (2020). Olimpik Okçuluk ve Gelişim Psikolojisi Açısından İncelenmesi, Anatolia Sport Research, 1(1): 5-24.
  • Türker, Ü. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Vasiliki, M., ve Efthimios, A. (2021). M-learning in the COVID-19 era: physical vs digital class. Education and Information Technologies, 26, 7183–7203, DOI : https://doi.org/10.1007/s10639-021-10572-6
  • White, J. P. (1982). The aims of education re-stated. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Yaman F., ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır İli Örneği). K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yükseköğretim Kurulu (2022, 4 Kasım). COVID-19 Bilgilendirme. https://covid19.yok.gov.tr/ adresinden 4 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Zhou, S. J., Zhang. L. G., Wang, L. L., Guo, Z. C., Wang, J. Q., ve Chen, J. C. (2020). Prevalence and socio-demographic correlates of psychological health problems in Chinese adolescents during the outbreak of COVID-19. Eur Child Adolesc Psychiatry, 2020(29) 1–10.

Lifelong Learning Tendencies of Pre-Service Physical Education Teachers During the SARS-CoV-2 Pandemic

Yıl 2022, , 92 - 105, 19.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1201341

Öz

Lifelong learning is pointed out in the qualitative development of teachers who have a significant role and influence on individuals’ gaining desired behavior change due to the fact that the qualifications of the educator may reflect on the development of the individuals to be educated (Erden, 1998). In line with the given information, the objective of this study is to determine the lifelong learning tendencies of the Department of Physical Education and Sports Teaching (PEST) students during the SARS-CoV-2 pandemic and make a comparison according to their demographic characteristics. The survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in this study and, in this respect, the study itself was designed as descriptive research. The ‘Lifelong Learning Tendency Scale’ developed by Diker-Coskun and Demirel (2010) was used as the data collection tool. The sample group of the research consisted of 521 students determined randomly among the students studying in the department of PEST from various state universities and data were collected through Google Forms. Data were analyzed with an independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) test through SPSS (26.0) and interpreted at the significance level of p<.05. It was observed that the lifelong learning tendencies of the PEST students were at the level of 81.74±20.9 and below the average according to the scale scoring system. It was also determined that lifelong learning tendencies were higher in female students in terms of the gender variable, those who regularly perform physical exercise, and those who have never had a positive result in the clinical tests for the COVID-19 pandemic illness (p<.05). No significant difference was observed in the lifelong learning tendencies of the pre-service teachers in terms of the age and class level variables (p>.05). It was concluded that pre-service physical education and sports teachers had low levels of lifelong learning tendencies during the SARS-CoV-2 pandemic when distance education methods were necessarily preferred and education and training activities were mostly carried out through E-learning systems while motivation and perseverance attitudes were below the average and lack of regulating learning and lack of curiosity tendencies were negatively at high levels.

Kaynakça

  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Andersen, M. B., ve Williams, J. M. (1988). A model of stress and athletic injury prediction and prevention. J. Of Sport and Exercise Psychology, 10(3), 294-306.
  • Billett, S. (2010). The perils of confusing lifelong learning with lifelong education, International Journal of Lifelong Education, 29:4, 401-413, DOI: 10.1080/02601370.2010.488803
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., ve Dong, J. (2020) The psychological Impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Cobern, W. W. (2015). The lifelong learning of science. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 1(1), 1-10.
  • David N. Aspin & Judith D. Chapman (2000) Lifelong learning: concepts and conceptions, International Journal of Lifelong Education, 19:1, 2-19, DOI: 10.1080/026013700293421
  • Demirel, M,. ve Akkoyunlu, B. (2010, Nisan). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve bilgi okuryazarlığı özyeterlilik algıları. 10 th. International Educational Technology Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Proceedings Book, 2, 1126-1133.
  • Diker-Coşkun, Y., ve Demirel, M. (2010). Lifelong learning tendencey scale: the study of validity and reliability. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 5, 2343-2350.
  • Diker-Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evin-Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 237-252.
  • Fawaz, M., ve Samaha, A. (2021). E-Learning : Depression, anxiety and stress symptomatology among lebanese university students during COVID-19 quarantine. Wiley Periodicals LLC. 2021(56), 52-57 DOI : 10.1111/nuf.12521
  • Gonzalez-Odriozola, P., Gomez-Planchuelo, A., Irurtia, M. J. ve Luis-Garcia R. (2020). Psychological symptoms of the outbreak COVID-19 confinement in Spain. Journal of Health Psychology. 1-11. DOI : https://doi.org/10.1177/1359105320967086
  • Güleç, İ., Çelik, S., ve Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Huang, Y., ve Zhao N. (2020). Generalized anxiety disorder, depressive symptoms and sleep quality during COVID-19 outbreak in China: a web-based cross- sectional survey. Psychiatry Research. 2020;288:112954. DOI : https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112954
  • Ignatowicz., A., Atherton, H., Bernstein, C. J., Bryce, C., Court, R., vee Sturt, J. (2019). Internet video conferencing for patient-clinician consultations in long-term conditions: a review of reviews and applications in line with guidelines and recommendations. Digit Health, (5), 1-7.
  • İzci, E. ve Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. Centre for the Economics of Education. U.K. London School of Economics and Political Science. Retrieved September, 12/2009 from http://cee.lse.ac.uk/ceedps/ceedp39.pdf
  • Kangalgil, M. & Özgül, F. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi . Journal of Global Sport and Education Research , 1 (1) , 64-72. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jogser/issue/41903/498397
  • Karakuş, C. (2013). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2013(2)3, 26-35.
  • Karasar N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Scientific Research Methods). 12. Basım, Ankara, Nobel Yayıncılık. 77-79.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. 17.Baskı, Ankara: Nobel Yayın.
  • Kazmi, SSH., Hasan, K., Talib, S., ve Saxena, S. (2020). COVID-19 and Lockdwon: A Study on the Impact on Mental Health. Available at SSRN 3577515.
  • Kulich, J. (1982). Lifelong education and the universities: a Canadian perspective. International Journal of Lifelong Education, 1(2), 123–142.
  • Lambeir, B. (2005). Education as liberation: the politics and techniques of lifelong learning. Educational Philosophy and Theory, 37(3), 349-355.
  • Liu, D., Ren, Y., Yan, F., Li, Y., Xu. X., ve Yu, X. (2019) Psychological impact and predisposing factors of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on general public in China.
  • McGuine, T. A., Biese, K. M., Petrovska, L., Hetzel, S. J., Reardon, C., Kliethermes, S., ve Watson, A. M. (2021). Mental health, physical activity, and quality of life of US adolescent athletes during COVID-19–related school closures and sport cancellations: a study of 13.000 athletes. Journal of Athletic Training, 56(1), 11-19.
  • Mehrsafar, A. H., Gazerani, P., Zadeh, A. M., ve Sánchez, J. C. J. (2020). Addressing potential impact of COVID-19 pandemic on physical and mental health of elite athletes. Brain, Behavior, and İmmunity. DOI : https://doi.org/ 10.1016/j.bbi.2020.05.011
  • Moy, F. M., ve Han-Ng, Y. (2021). Perception Towards E-Learning and COVID-19 on the Mental Health Status of University in Malaysia. Science Progress, 104(3) 1-18. DOI : 10.1177/00368504211029812journals.sagepub.com/home/sci
  • Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016; 12(1): 22-38. (1): 22-38. DOI: http://dx.doi.org/10.17860/efd.08241
  • Priya, S. (2020). Singapore government launches COVID-19 chatbot. available at:https://www.opengovasia.com/singapore-governmentlaunches-covid-19-chatbot/. Accessed Marc 24, 2020.
  • Rudenstıne, S., Mcneal, K., Schulder, T., Ettman, C. K., Hernandez, M., Gvozdıeva, K., ve Galea, S. (2021) Depression and anxiety auring the COVID-19 pandemic in an Urban, Low-Income Public University Sample. Journal of
  • Traumatic Stress, 2021(34) 12-22. DOI : 10.1002/jts.22600
  • Singh L., ve Desai D. (2021). Impact of COVID-19 Pandemic on physical activity and mental of physiotherapy students, vadodara – A cross sectional study. International Journal of Health Sciences and Research. DOI: https://doi.org/10.52403/ijhsr.20210643
  • Sumitra, P., ve Roshan, C. (2021). A Literature Review on Impact of COVID-19 Pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future, 8(1) 133–141, 2021. DOI : https://doi.org/10.1177/2347631120983481
  • Susan, F., ve Akhmad, F. (2021). Independent learning in the COVID-19 pandemic. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 636, 523-528. Annual Civic Education Conference (ACEC 2021).
  • Sutarto, S., Dewi, P. S. ve Irwan, F. (2020). Teacher strategies in online learning to increase students’ interest in learning during COVID-19 pandemic. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 8(3), 129-137, DOI: https://doi.org/10.29210/147800
  • Şahin, M., Akbaşlı, S., ve Yanpar Yelken, T. (2010). Key competences for lifelong learning: The case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5 (10), 545-556.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon, Boston, M. A.
  • Talapko, J., Peric, I., Vulic, P., Pustijanac, E., Jukic, M., Bekic, S., Mestrovic, T., ve Skrlec I. (2021). Mental health and physical activity in health-related university students during the COVID-19 pandemic. Healthcare. DOI: https://doi.org/10.3390/healthcare9070801
  • Tatlısu, B. (2016). Spor yapan ve yapmayan öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Temür, HB., Özkan, Z., Atlı, M., ve Zırhlıoğlu, G. (2011) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı ile ilgili kaygı düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(8), s.154-168.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S., ve Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), Ağustos 2015. DOI : https://doi.org/10.17860/efd.92694
  • Türker, Ü. (2020). Olimpik Okçuluk ve Gelişim Psikolojisi Açısından İncelenmesi, Anatolia Sport Research, 1(1): 5-24.
  • Türker, Ü. (2021). Koronavirüs (COVID-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Samsun.
  • Vasiliki, M., ve Efthimios, A. (2021). M-learning in the COVID-19 era: physical vs digital class. Education and Information Technologies, 26, 7183–7203, DOI : https://doi.org/10.1007/s10639-021-10572-6
  • White, J. P. (1982). The aims of education re-stated. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Yaman F., ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır İli Örneği). K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1553-1566.
  • Yükseköğretim Kurulu (2022, 4 Kasım). COVID-19 Bilgilendirme. https://covid19.yok.gov.tr/ adresinden 4 Kasım 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Zhou, S. J., Zhang. L. G., Wang, L. L., Guo, Z. C., Wang, J. Q., ve Chen, J. C. (2020). Prevalence and socio-demographic correlates of psychological health problems in Chinese adolescents during the outbreak of COVID-19. Eur Child Adolesc Psychiatry, 2020(29) 1–10.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Üstün Türker 0000-0003-0604-8577

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2022
Kabul Tarihi 14 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Türker, Ü. (2022). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının SARS-CoV-2 Pandemisinde Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 1), 92-105. https://doi.org/10.38021/asbid.1201341

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366