Gün geçtikçe etkisini daha fazla hissettiren rekabet olgusu ile birlikte, örgütlerin varlığını koruyarak sürdürülebilirliklerini daimi kılmaları da zorlaşmaya başlamıştır. Bu yüzden örgütlerin rekabet avantajı sağlayarak üstünlük elde etmesi gerekmektedir. Bu durum ancak çalışanlarının örgütlerine yeni fikirler, ürünler veya hizmetler gibi sayısı arttırılabilecek yaratıcı çözümler geliştirmeleri ile mümkün olacaktır. Bu doğrultuda örgütlerin çalışanlarının yaratıcılık noktasındaki becerilerini geliştirmeleri önem arz etmektedir. Bu gelişimi sağlayacak alternatif eğitim yöntemlerinden bir tanesi de yaşayarak öğrenme modelidir. Bu bağlamda söz konusu çalışma, bir günlük iç mekan (indoor) macera eğitim uygulamalarının yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Çalışma, kontrol grupsuz tek gruplu ön-test son-test yarı deneysel desene göre dizayn edilmiştir. Çalışma grubu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme tekniğine göre belirlenmiş 30 beyaz yaka turizm şirketi çalışanlarından oluşmaktadır. Katılımcılara ilişkin bilgiler incelendiğinde; 10’u kadın(%33,3), 20’si erkek(%66,7), yaş ortalamalarının 28,83, kurumdaki çalışma sürelerinin ortalamalarının 2,56 olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Şahin ve Danışman (2017) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği” (YKÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için ilişkili örneklemler t testi ve bağımsız örneklemler t testi kullanılmıştır.
Analizler sonrası ön-test–son-test puanlarına ilişkin kendine güven ve risk alma alt boyutları açısından anlamlı bir fark bulunmamış, amaç yönelimlilik, içsel motivasyon ve Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği toplam puanı açısından sontest puanları lehine anlamlı fark tespit edilmiştir.
Sonuç olarak kapalı alanda yapılan bir günlük macera temelli eğitiminin çalışanların yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde olumlu etki oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.
: Yaşantısal öğrenme 21. yüzyıl becerileri Kapalı alan etkinlikleri Experiential learning 21st century skills Indoor activities
Due to the increasing effect of the competition phenomenon day by day, it is getting harder for organizations to protect their own existence. For this reason, organizations need to gain an advantage over their competitors by providing a competitive advantage. This will only be possible if its employees develop creative solutions for their organizations such as new ideas, products or services that can be increased in number. It is important for organizations to develop their employees' creativity skills. One of the alternative education methods that will provide this development is the experiential learning model. In this context, this study was conducted to investigate the effect of one-day indoor adventure learning activities on creative personality traits.
The study was designed according to a single-group pre-test post-test quasi-experimental design without a control group. The study group consists of 30 white-collar tourism company employees selected according to the simple random sampling technique, which is one of the non-random sampling methods. When the information about the participants is examined; It was determined that 10 females (33.3%) and 20 males (66.7%), had an average age of 28.83, and an average of 2.56 working hours in the organization. As a data collection tool in the study, the “Creative Personality Traits Scale” (CPTS) developed by Şahin and Danışman (2017) was used. Related samples t-test, independent samples t-test and correlation analysis were used for data analysis.
After the analyses, no significant difference was found in terms of self-confidence and risk-taking sub-dimensions of pre-test-post-test scores. A significant difference was found in favor of posttest scores in terms of task oriented, internal motivation and Creative Personality Traits Scale total score.
As a result, it has been concluded that one-day indoor adventure-based learning has a positive effect on the creative personality traits of the employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .