Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mikro Öğretim Aracılığıyla Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarını Öğretim Stilleri Yelpazesinde Güçlendirmek

Yıl 2022, , 1053 - 1065, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1202265

Öz

Bu çalışma, mikro öğretim tekniğinin beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stilleri hakkındaki bilgi düzeylerini ve stilleri uygulama becerilerini artırmadaki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 16 hafta süren çalışmada, tek örneklem ön-son test deneysel deseni kullanılmış ve çalışmaya Mikro Öğretim dersine kayıtlı 46 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin toplanmasında, “Özel Öğretim Yöntemleri Bilgi Testi (ÖÖYBT)” ve “Beden Eğitimi ve Sporda Yöntem Uygulama Becerileri Gözlem Formu’ndan (BESYUBGF)” yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ise, betimsel istatistikler, bağımlı örneklemler t-testi, Cohen’s d ve sınıf içi korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının ÖÖYBT ve BESYUBGF ön-test puan ortalamalarının sırasıyla 15.07±4.09 ve 4.14±0.56, son-test puan ortalamalarının ise sırasıyla 19.78±3.02 ve 4.49±0.54 olduğu belirlenmiştir. İki ölçüm aracından elde edilen ön-son-test ortalamaları arasında elde edilen bu farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0.001). Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stillerine ilişkin bilgi düzeyinin ve stilleri uygulama becerilerinin arttırılmasında mikro öğretim tekniğinin etkili olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Allen, D. W. (1980). Microteaching: A personal review. British Journal of Teacher Education, 6(2), 147-151. https://doi.org/10.1080/0260747800060206
  • Arslan, A. (2021). Öğretmen adaylarının mikro öğretimle “öğretmenlik” yolculuğu: Bir karma desen araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(207), 259-283. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2021.9406
  • Ashworth, S. (2020). History and overview of the spectrum. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 14-26), Routledge.
  • Atav, E., Kunduz, N., ve Seçken, N. (2014). Biyoloji eğitiminde mikro öğretim uygulamalarına dair öğretmen adaylarının görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 01-15.
  • Bradford, B., Hickson, C., & Berg, S. (2020). The teaching continuum: A framework for generalist trained elementary school teachers in physical education. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 152-165), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (27. Baskı). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Byra, M. (2000). A coherent PETE program: Spectrum style. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 71(9), 40-43. https://doi.org/10.1080/07303084.2000.10605721
  • Byra, M. (2018). Teaching spectrum-style—Part 1. Runner, 49(1), 24-31.
  • Byra, M. (2019). Teaching spectrum-style—Part 2. Runner, 50(1), 15-24.
  • Byra, M. (2006). Teaching styles and inclusive pedagogies. İçinde D. Kirk, D. Macdonald, & S. O’Sullivan (Eds.), The handbook of physical education (1. Baskı., ss. 449–466). Sage Publications.
  • Byra, M. (2020). The spectrum: My journey. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 27-36), Routledge.
  • Cengiz, C., ve Serbes, Ş. (2014). Türkiye’deki beden eğitimi öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 5(2), 21-34.
  • Chatoupis, C. (2018). Physical education teachers’ use of Mosston and Ashworth’s teaching styles: A literature review. Physical Educator, 75(5), 880-900. https://doi.org/10.18666/TPE-2018-V75-I5-8292
  • Chatoupis, C. (2021). The spectrum: Implications for physical education teaching. Runner, 52(1), 4-10.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Cothran, D. J., Kulinna, P. H., Banville, D., Choi, E., Amade-Escot, C., MacPhail, A., Macdonald, D., Richard, J. F.,
  • Sarmento, P., & Kirk, D. (2005). A cross-cultural investigation of the use of teaching styles. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76(2), 193-201. https://doi.org/10.1080/02701367.2005.10599280
  • Cothran, D. J., & Kulinna, P. H. (2008). Teachers’ knowledge about and use of teaching models. Physical Educator, 65(3), 122-133.
  • Curtner-Smith, M. D. (2020). Featuring The Spectrum in an eclectic PETE program. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 95-105), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Curtner-Smith, M. D., Todorovich, J. R., McCaughtry, N. A., & Lacon, S. A. (2001). Urban teachers’ use of productive and reproductive teaching styles within the confines of the national curriculum for physical education. European Physical Education Review, 7(2), 177-190. https://doi.org/10.1177/1356336X01007200
  • Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri: Öğretme sanatı (23. Baskı). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789756802069
  • Garn, A., & Byra, M. (2002). Psychomotor, cognitive and social development spectrum style. Teaching Elementary Physical Education, 13, 7–13.
  • Goldberger, M., Ashworth, S., & Byra, M. (2012). Spectrum of teaching styles retrospective 2012. Quest, 64, 268-282. https://doi.org/10.1080/00336297.2012.706883
  • Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Ekler, J. H., Emeljanovas, A., & Valantiniene, I. (2012). The relationship between teaching styles and motivation to teach among physical education teachers. Journal of Sports Science & Medicine, 11, 123-130.
  • İnce, M. L., ve Hünük, D. (2010). Eğitim reformu sürecinde deneyimli beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri ve stillere ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim, 35(157), 129-139.
  • Jaakkola, T., & Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers’ self-reported use and perceptions of Mosston and Ashworth’s teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248-262. https://doi.org/10.1123/jtpe.30.3.248
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (32. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya Saylam, D. (2019). Kavram haritası oluşturmanın beden eğitimi öğretmen adaylarında mikro öğretim uygulama becerilerine etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Manisa.
  • Kulinna, P. H., & Cothran, D. J. (2003). Physical education teachers’ self-reported use of and perceptions of various teaching styles. Learning and Instruction, 13(6), 597-609. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00044-0
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., ve Karademir, Ş. (2012). Mikro öğretim uygulamasının öğretim becerilerine etkisine ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5-8.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim beden eğitimi dersi öğretim programı (1-8.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009). Ortaöğretim beden eğitimi dersi öğretim programı (9-12.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mosston, M., & Ashworth, S. (2008). Teaching physical education (1. Çevrimiçi Baskı). Spectrum Institute for Teaching and Learning.
  • Ocak, G. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Parsak, B., & Saraç, L. (2019). Turkish physical education teachers’ use of teaching styles: Self-reported versus observed. Journal of Teaching in Physical Education, 39(2), 137-146. https://doi.org/10.1123/jtpe.2018-0320
  • Pill, S., & Rankin, J. (2020). Using the spectrum to ground pete students’ pedagogical footings. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 48-59), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Salvara, M. I., & Bironé, E. N. (2002). Teachers’ use of teaching styles: A comparative study between Greece and Hungary. International Journal of Applied Sports Sciences, 14(2), 46-69.
  • Sanchez, E., Byra, M., & Wallhead, T. (2012). Students’ perceptions of the command, practice, and inclusion styles of teaching. Physical Education and Sport Pedagogy, 17(3), 317-330. https://doi.org/10.1080/17408989.2012.690864
  • Saraç, L., ve Muştu, E. (2013). Öğretmen adaylarının beden eğitimi öğretim stillerini kullanım düzeyleri ile stillere ilişkin değer algılarının incelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(2), 112-124.
  • Saraç-Yılmaz, L., İnce, M. L., Kirazcı, S., ve Çiçek, Ş. (2005). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders zaman yönetimi davranışları ve kullandıkları öğretim yöntemleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 3-10.
  • Serbes, Ş., ve Cengiz, C. (2015). Sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 101-114.
  • SueSee, B., & Barker, D. M. (2019). Self-reported and observed teaching styles of Swedish physical education teachers. Curriculum Studies in Health and Physical Education, 10(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/25742981.2018.1552498
  • SueSee, B., Edwards, K., Pill, S., & Cuddihy, T. (2019). Observed teaching styles of senior physical education teachers in Australia. Curriculum Perspectives, 39(1), 47-57. https://doi.org/10.1007/s41297-018-0048-8
  • SueSee, B., Edwards, K., Pill, S., & Cuddihy, T. (2018). Self-reported teaching styles of Australian senior physical education teachers. Curriculum Perspectives, 38(1), 41-54. https://doi.org/10.1007/s41297-018-0041-2
  • SueSee, B. (2020). Using the spectrum to interrogate the teaching styles of physical education teachers. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 37-47), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Syrmpas, I., Digelidis, N., & Watt, A. (2016). An examination of Greek physical educators’ implementation and perceptions of spectrum teaching styles. European Physical Education Review, 22(2), 201-214. https://doi.org/10.1177/1356336X155987
  • Syrmpas, I., Digelidis, N., Watt, A., & Vicars, M. (2017). Physical education teachers' experiences and beliefs of production and reproduction teaching approaches. Teaching and Teacher Education, 66, 184-194. https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.04.013
  • Syrmpas, I., & Digelidis, N. (2014). Physical education student teachers’ experiences with and perceptions of teaching styles. Journal of Physical Education and Sport, 14(1), 52-59.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6. Baskı). Pearson.
  • Tok, Ş. (2016). Mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim, 45(212), 5-25.
  • Wilkinson, C., Barney, D., ve Christensen, W. F. (2019). PETE teacher candidates’ preferred teaching styles. Physical Educator, 76(5), 1247-1265. https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I5-9062
  • Yıldızer, G., Yılmaz, İ., Yalız Solmaz, D., ve Şimşek, D. (2018). Beden eğitimi öğretmenliği ve sertifika programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları öğretim stilleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 90-106. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027901
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Zeng, H. Z. (2016). Differences between student teachers’ implementation and perceptions of teaching styles. Physical Educator, 73(2), 285-314. https://doi.org/10.18666/TPE-2016-V73-I2-6218

Empowering Pre-Service Physical Education Teachers on the Spectrum of Teaching Styles through Micro-Teaching

Yıl 2022, , 1053 - 1065, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1202265

Öz

This study, it was aimed to determine the effect of the micro-teaching technique on increasing the knowledge level of pre-service physical education teachers about teaching styles and their ability to apply these styles. In this study, which lasted 16 weeks, a single group pre-post test experimental design was used and 46 pre-service physical education teachers enrolled in the Micro Teaching course participated in the study. ‘Special Teaching Methods Knowledge Test (ÖÖYBT)’ and ‘Method Application Skills Observation Form in Physical Education and Sports (BESYUBGF)’ were used to collect data. In the evaluation of the data, descriptive statistics, dependent samples t-test, Cohen's d, and intraclass correlation coefficient were used. According to the research findings, it was determined that the pre-test mean scores of ÖÖYBT and BESYUBGF were 15.07±4.09 and 4.14±0.56, respectively, and the mean scores of the post-test were 19.78±3.02 and 4.49±0.54, respectively. These differences between the pre-post-test averages obtained from the two measurement tools were found to be statistically significant (p<0.001). In line with the results obtained from the research, it can be said that the micro-teaching technique is effective in increasing the knowledge level of pre-service physical education teachers about teaching styles and their ability to apply styles.

Kaynakça

  • Allen, D. W. (1980). Microteaching: A personal review. British Journal of Teacher Education, 6(2), 147-151. https://doi.org/10.1080/0260747800060206
  • Arslan, A. (2021). Öğretmen adaylarının mikro öğretimle “öğretmenlik” yolculuğu: Bir karma desen araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(207), 259-283. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2021.9406
  • Ashworth, S. (2020). History and overview of the spectrum. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 14-26), Routledge.
  • Atav, E., Kunduz, N., ve Seçken, N. (2014). Biyoloji eğitiminde mikro öğretim uygulamalarına dair öğretmen adaylarının görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 01-15.
  • Bradford, B., Hickson, C., & Berg, S. (2020). The teaching continuum: A framework for generalist trained elementary school teachers in physical education. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 152-165), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (27. Baskı). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Byra, M. (2000). A coherent PETE program: Spectrum style. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 71(9), 40-43. https://doi.org/10.1080/07303084.2000.10605721
  • Byra, M. (2018). Teaching spectrum-style—Part 1. Runner, 49(1), 24-31.
  • Byra, M. (2019). Teaching spectrum-style—Part 2. Runner, 50(1), 15-24.
  • Byra, M. (2006). Teaching styles and inclusive pedagogies. İçinde D. Kirk, D. Macdonald, & S. O’Sullivan (Eds.), The handbook of physical education (1. Baskı., ss. 449–466). Sage Publications.
  • Byra, M. (2020). The spectrum: My journey. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 27-36), Routledge.
  • Cengiz, C., ve Serbes, Ş. (2014). Türkiye’deki beden eğitimi öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 5(2), 21-34.
  • Chatoupis, C. (2018). Physical education teachers’ use of Mosston and Ashworth’s teaching styles: A literature review. Physical Educator, 75(5), 880-900. https://doi.org/10.18666/TPE-2018-V75-I5-8292
  • Chatoupis, C. (2021). The spectrum: Implications for physical education teaching. Runner, 52(1), 4-10.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Cothran, D. J., Kulinna, P. H., Banville, D., Choi, E., Amade-Escot, C., MacPhail, A., Macdonald, D., Richard, J. F.,
  • Sarmento, P., & Kirk, D. (2005). A cross-cultural investigation of the use of teaching styles. Research Quarterly for Exercise and Sport, 76(2), 193-201. https://doi.org/10.1080/02701367.2005.10599280
  • Cothran, D. J., & Kulinna, P. H. (2008). Teachers’ knowledge about and use of teaching models. Physical Educator, 65(3), 122-133.
  • Curtner-Smith, M. D. (2020). Featuring The Spectrum in an eclectic PETE program. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 95-105), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Curtner-Smith, M. D., Todorovich, J. R., McCaughtry, N. A., & Lacon, S. A. (2001). Urban teachers’ use of productive and reproductive teaching styles within the confines of the national curriculum for physical education. European Physical Education Review, 7(2), 177-190. https://doi.org/10.1177/1356336X01007200
  • Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri: Öğretme sanatı (23. Baskı). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789756802069
  • Garn, A., & Byra, M. (2002). Psychomotor, cognitive and social development spectrum style. Teaching Elementary Physical Education, 13, 7–13.
  • Goldberger, M., Ashworth, S., & Byra, M. (2012). Spectrum of teaching styles retrospective 2012. Quest, 64, 268-282. https://doi.org/10.1080/00336297.2012.706883
  • Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Ekler, J. H., Emeljanovas, A., & Valantiniene, I. (2012). The relationship between teaching styles and motivation to teach among physical education teachers. Journal of Sports Science & Medicine, 11, 123-130.
  • İnce, M. L., ve Hünük, D. (2010). Eğitim reformu sürecinde deneyimli beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim stilleri ve stillere ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim, 35(157), 129-139.
  • Jaakkola, T., & Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers’ self-reported use and perceptions of Mosston and Ashworth’s teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248-262. https://doi.org/10.1123/jtpe.30.3.248
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (32. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya Saylam, D. (2019). Kavram haritası oluşturmanın beden eğitimi öğretmen adaylarında mikro öğretim uygulama becerilerine etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Manisa.
  • Kulinna, P. H., & Cothran, D. J. (2003). Physical education teachers’ self-reported use of and perceptions of various teaching styles. Learning and Instruction, 13(6), 597-609. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(02)00044-0
  • Küçükoğlu, A., Köse, E., Taşgın, A., Yılmaz, B. Y., ve Karademir, Ş. (2012). Mikro öğretim uygulamasının öğretim becerilerine etkisine ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5-8.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). İlköğretim beden eğitimi dersi öğretim programı (1-8.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009). Ortaöğretim beden eğitimi dersi öğretim programı (9-12.sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mosston, M., & Ashworth, S. (2008). Teaching physical education (1. Çevrimiçi Baskı). Spectrum Institute for Teaching and Learning.
  • Ocak, G. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Parsak, B., & Saraç, L. (2019). Turkish physical education teachers’ use of teaching styles: Self-reported versus observed. Journal of Teaching in Physical Education, 39(2), 137-146. https://doi.org/10.1123/jtpe.2018-0320
  • Pill, S., & Rankin, J. (2020). Using the spectrum to ground pete students’ pedagogical footings. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 48-59), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Salvara, M. I., & Bironé, E. N. (2002). Teachers’ use of teaching styles: A comparative study between Greece and Hungary. International Journal of Applied Sports Sciences, 14(2), 46-69.
  • Sanchez, E., Byra, M., & Wallhead, T. (2012). Students’ perceptions of the command, practice, and inclusion styles of teaching. Physical Education and Sport Pedagogy, 17(3), 317-330. https://doi.org/10.1080/17408989.2012.690864
  • Saraç, L., ve Muştu, E. (2013). Öğretmen adaylarının beden eğitimi öğretim stillerini kullanım düzeyleri ile stillere ilişkin değer algılarının incelenmesi. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 4(2), 112-124.
  • Saraç-Yılmaz, L., İnce, M. L., Kirazcı, S., ve Çiçek, Ş. (2005). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders zaman yönetimi davranışları ve kullandıkları öğretim yöntemleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 3-10.
  • Serbes, Ş., ve Cengiz, C. (2015). Sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 101-114.
  • SueSee, B., & Barker, D. M. (2019). Self-reported and observed teaching styles of Swedish physical education teachers. Curriculum Studies in Health and Physical Education, 10(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/25742981.2018.1552498
  • SueSee, B., Edwards, K., Pill, S., & Cuddihy, T. (2019). Observed teaching styles of senior physical education teachers in Australia. Curriculum Perspectives, 39(1), 47-57. https://doi.org/10.1007/s41297-018-0048-8
  • SueSee, B., Edwards, K., Pill, S., & Cuddihy, T. (2018). Self-reported teaching styles of Australian senior physical education teachers. Curriculum Perspectives, 38(1), 41-54. https://doi.org/10.1007/s41297-018-0041-2
  • SueSee, B. (2020). Using the spectrum to interrogate the teaching styles of physical education teachers. İçinde B. SueSee, M. Hewitt ve S. Pill (Eds.), The Spectrum of teaching styles in physical education (1. Baskı., ss. 37-47), Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429341342
  • Syrmpas, I., Digelidis, N., & Watt, A. (2016). An examination of Greek physical educators’ implementation and perceptions of spectrum teaching styles. European Physical Education Review, 22(2), 201-214. https://doi.org/10.1177/1356336X155987
  • Syrmpas, I., Digelidis, N., Watt, A., & Vicars, M. (2017). Physical education teachers' experiences and beliefs of production and reproduction teaching approaches. Teaching and Teacher Education, 66, 184-194. https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.04.013
  • Syrmpas, I., & Digelidis, N. (2014). Physical education student teachers’ experiences with and perceptions of teaching styles. Journal of Physical Education and Sport, 14(1), 52-59.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6. Baskı). Pearson.
  • Tok, Ş. (2016). Mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim, 45(212), 5-25.
  • Wilkinson, C., Barney, D., ve Christensen, W. F. (2019). PETE teacher candidates’ preferred teaching styles. Physical Educator, 76(5), 1247-1265. https://doi.org/10.18666/TPE-2019-V76-I5-9062
  • Yıldızer, G., Yılmaz, İ., Yalız Solmaz, D., ve Şimşek, D. (2018). Beden eğitimi öğretmenliği ve sertifika programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları öğretim stilleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 90-106. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017027901
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr.
  • Zeng, H. Z. (2016). Differences between student teachers’ implementation and perceptions of teaching styles. Physical Educator, 73(2), 285-314. https://doi.org/10.18666/TPE-2016-V73-I2-6218
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Tarık Balcı 0000-0002-9372-9487

Mehmet Yanık 0000-0003-3235-3874

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2022
Kabul Tarihi 7 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Balcı, T., & Yanık, M. (2022). Mikro Öğretim Aracılığıyla Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarını Öğretim Stilleri Yelpazesinde Güçlendirmek. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 2), 1053-1065. https://doi.org/10.38021/asbid.1202265

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366