Bu çalışma, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yabancı dil öğreniminde dört beceri (okuma, dinleme, konuşma, yazma) bakımından farkındalıklarına odaklanarak öz-yeterlik inançlarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Dil öğreniminde yapılan çalışmaların çoğu dil sınıflarındaki öğrencileri incelemektedir ve buna bağlı olarak diğer disiplinlerdeki diğer öğrencilerle yapılan dil öğrenimi çalışmaları daha az araştırılmaktadır. Öğrencilerin kendi inançlarının önemini ve hedef dil olarak İngilizceyi öğrenmeye yönelik inançlarının etkisini vurgulayan bu çalışma, iki araştırma sorusuna odaklanmaktadır. Birincisi, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin dört yabancı dil öğrenimi becerilerine ilişkin öz-yeterlik inançlarının neler olduğu ve ikincisi ise, İngilizcedeki dört temel beceriye ulaşmada demografik değişkenler ile öğrencilerin öz-yeterlik inançları arasında ne ölçüde anlamlı bir farklılık olduğudur. Türk üniversitelerinde spor disiplininde İngilizce öğrenmeye yönelik araştırmaların azlığı ve spor bölümü öğrencilerinin kaygı ve motivasyon eksikliği gözlemlenmesi, araştırmacıya demografik özellikler ile öz-yeterlik inançları arasındaki bağlantıyı araştırma konusunda ilham vermiştir. Araştırmanın hedeflerine ulaşmak için hem nicel hem de nitel yöntemler uygulanmıştır. Bulgular, Spor Bilimleri öğrencilerinin İngilizceyi ileride ihtiyaç duyacakları bir iletim aracı olarak değil, daha çok bir ders olarak gördüklerini ve öğrencilerin İngilizce okuma konusunda daha olumlu öz-yeterlik inançlarına sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca cinsiyet, sınıf, önceki İngilizce deneyim değişkenlerinin İngilizce öz-yeterlik inançları üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmazken; bölüm, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve İngilizce ders notu değişkenleri ile anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Öz-yeterlik İkinci Dil Olarak İngilizce Spor Bilimleri Dil Öğrenme
This study considers exploring self-efficacy beliefs of students from the Faculty of Sports Sciences by focusing on their awareness in four skills (reading, listening, speaking, writing) in foreign language learning. Most of the studies in language learning examine students from language classes, and correspondingly, language learning studies with other students from other disciplines are less researched. Emphasizing the prominence of students’ own beliefs and the impact of the beliefs in learning English as a target language, the study focuses on two research questions: first, what self-efficacy beliefs of students from the Faculty of Sports Sciences have on four foreign language learning skills, and second, to what extent there is a meaningful difference between demographic variables and students’ self-efficacy beliefs in achieving English four basic skills. The scarcity of the researches of learning English in sports discipline in Turkish universities and the observation of the anxiety and demotivation of students from sports departments inspired the researcher to investigate the connection between demographic features and self-efficacy beliefs. To achieve the objectives, both quantitative and qualitative methods have been applied. The findings displayed that Sports Sciences students mostly regard English as a course but not a communication tool to be needed in their future, and the students have more positive beliefs of self-efficacy in reading in English. Furthermore, while gender, class, and previous English experience variables do not have significant effects on English self-efficacy beliefs, the significant differences were determined with the department, father’s education level, mother’s education level, and English course grade variables.
Self-efficacy English as a Second Language Sports Sciences Language Learning
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .