Yaşam boyu düzenli fiziksel aktiviteye katılım, yeterli beden okuryazarlığı düzeyine ulaşılmasıyla artırılabilir ve sürdürülebilir. Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin algıladıkları beden okuryazarlığı düzeylerinin araştırılmasıdır. Çalışmaya XYZ Üniversitesi spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören 90 kadın, 178 Male olmak üzere toplam 268 gönüllü öğrenci dahil edilmiştir. Katılımcıların beden okuryazarlığı düzeylerinin belirlenmesinde “Algılanan Beden Okuryazarlığı Ölçeği” (ABOÖ) kullanılmıştır. Veriler betimsel istatistik, t-testi ve anova testleri ile analiz edilmiştir. Cinsiyet, lisanslı sporcu olma ve ailenin yaşadığı bölge değişkenine göre katılımcıların algılanan beden okuryazarlığı seviyeleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, öğrenim görülen program ve algılanan ekonomik durum değişkenlerine göre ise ABOÖ'nün iletişim alt boyutunda antrenörlük eğitimi bölümü öğrencileri ve aylık gelirleri giderlerinden yüksek olan öğrenciler lehine anlamlı farklıkların olduğu belirlenmiştir(p<.05). Çalışma sonucunda spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin beden okuryazarlığı seviyelerinin yükseğe yakın olduğu görülmüştür. Beden okuryazarlığı kavramına derinlik getirmek için farklı yaş gruplarıyla gerçekleştirilecek nitel ve nicel çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır
Beden Okuryazarlığı Fiziksel Aktivite Üniversite Öğrencileri Sağlıklı Yaşam Davranışı
Lifelong participation in regular physical activity can be increased and sustained by achieving an adequate level of physical literacy. The purpose of this study is to investigate the perceived physical literacy levels of students enrolled in a sports science faculty. A total of 268 volunteer students, comprising 90 females and 178 males studying at the XYZ University Sports Science Faculty, were included in the study. "Perceived Physical Literacy Scale" (PPLS) was used to determine the physical literacy levels of the participants. The data were analysed with descriptive statistics, t-test and anova tests. It was concluded that there was no significant difference between the perceived physical literacy levels of the participants according to the variables of gender, being a licensed athlete and the region where the family lived. However, depending on the program of study and perceived economic situation, significant differences favouring coach education department students and students with monthly incomes higher than their expenses were identified in the PPLS communication sub-dimension (p<.05). The study found that students in the Faculty of Sports Sciences have a high level of physical literacy. To enhance the concept of media literacy, there is a need for qualitative and quantitative studies conducted with various age groups.
Physical Literacy Physical Activity University Students Healthy Livestyle Behaviour
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .