Ülkemizde sporun az gelişmişliğinin felsefesi ile ilgili herhangi bir çalışmanın olmaması bu makalenin çıkış noktasıdır. İnsanla ilgili tüm eylemlerde olduğu gibi sporda da felsefe gerekli ve önemlidir. Felsefe sayesinde düşünmek ve düşündürmek spor insanlarına alışkanlık olarak kazandırılır. Bu alışkanlık ailede başlamalı, spor kulübünde ve spor fakültesinde devam etmelidir. Tüm bunlara rağmen öncelikle Spor Bilimleri Fakültelerinde ve sonra federasyonların düzenledikleri kurs ve seminerlerde Felsefe genelinde ve Spor Felsefesi özelinde akıl yürütme, neden-sonuç ilişkisi, şüphe, analiz, yorum, anlama ve kavrama gibi işlevler ya okutulmuyor ya da yeterince okutulmuyor. Dolayısıyla bugün, alaylı veya mektepli spor eğitim sistemimizin tüm alanlarında felsefenin işlevlerinden yararlanılmıyor. Az gelişmiş ülkeler konusunun önem kazanması İkinci Dünya Savaşından sonra başlamıştır (Tütengil, 1980). Bugüne kadar gelen süreçte dünyada az gelişmiş ülkeler konusu çeşitli alanlarda ön plana çıkarılmıştır. Bu alanlardan biri de spor alanıdır. Bu nedenle az gelişmişlik kavramının felsefe üzerinden spora uyarlanması önem arz etmektedir. Bu çalışmada, yukarıda bahsedilen konulara ayrıntıları ile değinilmeye çalışılmıştır. Bunu yaparken sadece soyut düzlemde kalınmamış, tartışmalar somut konularla desteklenmiştir. Bu bağlamda spor eğitimindeki felsefesizlik üzerinde durulmuş ve sporun azgelişmişliğinin felsefesi Türkiye’deki Spor Bilimleri Fakülteleri örneği üzerinden anlatılmaya çalışılarak bu konuda farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırma yöntemlerinden betimleme yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, ilk olarak az gelişmişliğin ne olduğu açıklanarak az gelişmişliğin felsefesi üzerinde durulmuştur. Sonrasında, elde edilen bilgiler doğrultusunda az gelişmiş spor toplumlarında akademisyenlerin durumu Türkiye’deki Spor Bilimleri Fakülteleri örneği üzerinden anlatılmaya çalışılmıştır. Sonuç kısmı ile birlikte sporda az gelişmişliği önlemek için bazı önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmanın özgünlüğü nedeniyle benzer çalışmalara öncülük edeceği tahmin edilmektedir.
The starting point of this article is the absence of any study on the philosophy of the underdevelopment of sports in our country. As in all human actions, philosophy is necessary and important in sports. Thanks to philosophy, thinking and making people think are acquired as a habit. This habit starts in the family and continues in the sports club and sports faculty. Despite all this, functions such as reasoning, cause-effect relationship, doubt, analysis, interpretation, understanding and comprehension are either not taught or are not taught enough in general philosophy and in sports philosophy in the courses and seminars organized by the Faculties of Sport Sciences and then by the federations. Therefore, today, the functions of philosophy are not utilized in all areas of our regimental or school sports education system. The importance of underdeveloped countries started after the Second World War (Tütengil, 1980). In the process up to now, the subject of underdeveloped countries in the world has been brought to the fore in various fields. One of these areas is the sports field. For this reason, it is important to adapt the concept of underdevelopment to sports through philosophy. In this study, it has been tried to deal with the above-mentioned issues in detail. While doing this, the discussions were supported not only on the abstract level, but also with concrete topics. In this context, the lack of philosophy in sports education was emphasized and the philosophy of the underdevelopment of sports was tried to be explained through the example of Sports Sciences Faculties in Turkey, and it was aimed to raise awareness on this subject. In this research, in which the descriptive method, one of the scientific research methods, was used, firstly, the philosophy of underdevelopment was emphasized by explaining what underdevelopment is. In this study, based on the philosophy of the underdevelopment of sports, the situation of academics in underdeveloped sports societies was tried to be explained through the example of sports faculties in Turkey in line with the information obtained. With the conclusion part, some suggestions have been made to prevent underdevelopment in sports. Due to the originality of this study, it is expected that it will lead to similar studies.
Sport Philosophy Underdevelopment Philosophy of underdevelopment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .