Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Empathic Tendency Levels and Negative Evaluation Fears of Licensed Table Tennis Athletes and Examining the Relationship Between Different Variables

Yıl 2023, , 1165 - 1176, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1375367

Öz

The purpose of this study is to determine the empathic tendency levels of licensed table tennis athletes and their fear of negative evaluation and to examine the relationship between them. A general screening model was used in the research. A total of 189 licensed athletes, selected by easily accessible situation sampling method in Ankara, participated in the research voluntarily. “Fear of Negative Evaluation Scale” adapted into Turkish by Çetin et al. (2010), and “Empathic Tendency Scale” designed by Dökmen (1988) were used in the study. In the analysis of the data, frequency and percentage values were taken for personal information, and independent groups t-test and ANOVA test were applied depending on the variables. Correlation analysis was used to determine the relationship between the scales. A significance level of .05 was chosen for statistical significance. It has been determined that athletes' fear of being negatively evaluated varies according to gender, sports age and perceived coach style, but does not differ according to nationality and age variables. It is seen that empathic tendencies differ according to gender and sports age variables. The findings also revealed a moderate, negative significant relationship between the scales. Athletes' fears of negative evaluation are affected by gender, sports age and perceived coach style variables but were not affected by nationality status and age variables and their empathic tendencies were affected by the variables of gender and sports age. Additionally, it was concluded that while the fear of negative evaluation increased, the level of empathic tendency decreased.

Kaynakça

  • Atasoy, M., Karabulut, E. O. ve Var, L. (2018). The research on the negatıve evaluatıon anxıety of taekwondo players by dıfferent varıables. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 158-162. DOI: 10.15314/tsed.466880
  • Aydın, E., ve Aydın, G. Ö. (2020). Bozok Üniversitesi öğrencilerinin empatik eğilimlerinin sporda tercih ettikleri liderlik davranışlarıyla karşılaştırılması. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 52-62.
  • Bozca, A., ve Akgül, M. H. (2022). Elit kadın sporcuların toplumsal cinsiyet eşitliği görüşleri ile olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 510-521. DOI: https://doi.org/10.38021asbid.1150163
  • Coles, M. E., Turk, C.L., Heimberg, R. G., ve Fresco, D.M. (2001). Effects of varying levels of anxiety within social situations: Relationship to memory and perspective and attributions in social phobia. Behavioral Research and Therapy, 39, 651-665. doi: 10.1016/s0005-7967(00)00035-8
  • Çelik, Y., ve Atilla, G. (2019). Üniversite öğrencilerinde kendini sabotaj, olumsuz değerlendirilme korkusu ve benlik saygısı, Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (2), 177-198.
  • Çelikel, B. H., Aksu, A., ve Sezer, S. Y. (2020). Adölesan sporcularda sporda empati düzeylerinin değerlendirilmesi, The Journal of Turk & Islam World Social Studies, 7(25), 148-154. https://web.archive.org/web/20220224165510id_/https://tidsad.com/files/tidsad_makaleler/5455d724-5e6a-4684-8fde-c5021231ebf1.pdf
  • Çetin, B., Doğan, T., ve Sapmaz, F. (2010). Olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği kısa formu’nun Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 35(156): 205-216.
  • Çetinkaya, T., ve Honça, A. A. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 13-19 . https://dergipark.org.tr/en/pub/inubesyo/issue/32147/366197
  • Doğan, P. K. (2018). Examining the relation between the fear of negative evaluation and the anxiety for social appearance in folk dancers. Journal of Education and Training Studies, 6(3), 59-65.
  • Dökmen, Ü. (1988). Empatinin yeni bir modele dayanılarak ölçülmesi ve psikodrama ile geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1), 155- 190
  • Dökmen, Ü. (2013). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çalışmaları ve empati. (47.Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Ekici, B. (2022). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme ve Empati Kurma Düzeylerine Sporun Etkisinin İncelenmesi, Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eren, E. (1988). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul, 347.
  • Han, B., ve Elçiçek, Z. (2021). Öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkusu ile özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Dumlupınar University Graduate School of Education Journal. 5 (2), 59-73. E-ISSN: 2645-9035.https://openaccess.dpu.edu.tr:8443/xmlui/bitstream/handle/20.500.12438/8991/han_bunyam%c4%b1n.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Hartmann, T., Zahner, L., Pühse, U., Schneider, S., Puder, J. J., ve Kriemler, S. (2010). Physical activity, bodyweight, health and fear of negative evaluation in primary school children. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 20(1), e27–e34. https://doi.org/10.1111/j.1600-0838.2009.00888.x
  • Heckelman, L.R., ve Schneier, F. R. (1995). Diagnostic Issues. R. G. Heimberg, M. R. Liebowitz, D. A.
  • Hewitt, P.L. and Flett, G. L. (1991). Dimensions of perfectionism in unipolar depression. Journal of Abnormal Psychology, 100(1), 98-101. https://doi.org/10.1037/0021-843X.100.1.98
  • Leary, M. R. (1983). A brief version of the Fear of Negative Evaluation Scale. Personality and Social Psychology Bulletin, 9(3), 371-375. https://doi.org/10.1177/0146167283093007
  • Kabapınar, Y. (2015) Empatiyle gelişmek empatiyi geliştirmek: Çocuk ve Empati, Peçem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizm. Tic. Ltd. Şti. 1. Basım, Ankara.
  • Karabulut, E. O., ve Bahadır, Z. (2013). Assessment of fear of negatıve evaluatıon levels and empathıc tendency levels of natıonal junıor judo team. Journal of Physical Education and Sports Science, 7(2), 108-115. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1032446
  • Karademir, T., ve Türkçapar, Ü. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(3), 232-245.
  • Kavussanu, M., and Roberts, G. C. (2001). Moral functioning in sport: an achievement goal perspective. Journal of Sport & Exercise Psychology, 23(1), 37–54.
  • Koçak, İ. ve Sezen Balçıkanlı, G. (2021). Savunma sporları ve empati: elit sporcularda empati becerilerinin incelenmesi . Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26 (2) , 203-218. https://dergipark.org.tr/en/pub/gbesbd/issue/61222/834599
  • Köse, E., Bayköse, N., Bal-Turan, E., ve Yerlisu-Lapa, T. (2016). Düzenli egzersiz yapan bireylerde olumsuz değerlendirilme korkusunun vücut algılarını belirlemedeki rolü. Mediterranean Journal of Humanities, VI ( ), 351-360. http://proje.akdeniz.edu.tr/mcri/mjh/6-2/MJH-12-19-Elif_KOSE.pdf [08/8/2023 tarihinde ulaşılmıştır]
  • Myyry, L., ve Helkama, K. (2001). University students' value priorities and emotional empathy. Educational Psychology, 21(1), 25-40.
  • Okakın, N. ve Tınaz, P. (1997) Orta kademe yöneticilerinin liderlik tarzlarına yönelik bir çalışma, bankalarda şube müdürlerinin liderlik tarzları, 21.yy.’da Liderlik Sempozyumu, Cilt 1, DHO Basımevi, İstanbul, 2.
  • Rapee, R. M., ve Heimberg, R. G. (1997). A cognitivebehavioral model of anxiety in social phobia. Behavioral Research and herapy, 35(8), 741-756.
  • Spence, S. H., ve Rapee, R. M. (2016). The etiology of social anxiety disorder: An evidence-based model. Behaviour Research and Therapy, 86, 50–67. https://doi.org/10.1016/j.brat.2016.06.007
  • Smoll, F., and Smith, R. (2009). Mastery approach to coaching: A leadership guide for youth sports. Seattle: Youth Enrichment in Sports.
  • Stephan, W.C., ve Finlay, K. (1999). The role of empahy in improving intergroup relations. Journal of Social Issues, 55(4), 729-747
  • Stopa, L., ve Clark, D M., (1993). “Cognitive processes in social fobia”, Behaviour Research and Therapy, 31(3), 225-267.
  • Turan, M. E. (2021). Olumsuz değerlendirilme korkusu ve duygusal dışavurum ilişkisi: empatinin aracılık ve düzenleyici etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (2), 1446-1469. DOI: 10.15869/itobiad.832238
  • Turnage, B. F., Hong, Y. J., Stevenson, A. P. ve Edwards, B. (2012). Social work students’ perceptions of themselves and others: Self-esteem, empathy and forgiveness. Journal of Social Service Research, 38, 89–99.
  • Uğur, E. (2018). Kabul ve kararlılık terapisi yönelimli psikoeğitim programının olumsuz değerlendirilme korkusu üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Uzakgiden, A. M. ve Erözkan, A. (2019). Duygusal emeğin empatik eğilim ve olumsuz değerlendirilme korkusu değişkenleri açısından incelenmesi. Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 34-46. https://dergipark.org.tr/en/pub/egebad/issue/45417/434204
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P., ve Türkleş, (2011). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1): 905-921.
  • Yılmaz, M., ve Ayaş, E. (2021). Sporcu öğrenciler üzerine bir araştırma: Vicdani zekâ ve empati. Kesit Akademi Dergisi, 7 (29), 60-71.
  • Yüksel, M. Y., Türkücü, R., ve Albayrak, İ. (2020). You are where ı'm afraid to be: Predictive power of fear of negative evaluation and perfectionism to vicarious embarrassment among young and middle adult teachers. Kastamonu Education Journal, 28 (5), 1967-1976 doi: 10.24106/kefdergi.4108
  • Wang, W. T., Hsu, W. Y., Chiu, Y. C., ve Liang, C. W. (2012). The hierarchical model of social interaction anxiety and depression: The critical roles of fears of evaluation. Journal of Anxiety Disorders, 26(1), 215–224. https://doi.org/10.1016/j.janxdis.2011.11.004
  • Weiß, M., Rodrigues, J., Boschet, J. M., Pittig, A., Mussel, P., ve Hewig, J. (2020). How depressive symptoms and fear of negative evaluation affect feedback evaluation in social decision-making. Journal of Affective Disorders Reports, 1, 100004. https://doi.org/10.1016/j.jadr.2020.100004

Lisanslı Masa Tenisi Sporcularının Empatik Eğilim Düzeyleri ve Olumsuz Değerlendirilme Korkularının Belirlenmesi ve Farklı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2023, , 1165 - 1176, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1375367

Öz

Bu çalışmadaki amaç, lisanslı masa tenisi sporcularının empatik eğilim düzeyleri ve olumsuz değerlendirilme korkularının belirlenmesi ve arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Ankara ilinde bulunan, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilen 189 lisanslı sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çetin ve ark.’nın (2010) uyarladığı “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği (ODKÖ)” ve Dökmen (1988)’in geliştirdiği “Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, katılımcıların bilgiler için yüzde ve frekans değerleri alınmış, değişkenlere bağlı olarak bağımsız gruplar t- Testi ve Anova testi uygulanmıştır. Ölçeklerin arasında bulunan ilişkinin belirlenmesi için Korelasyon analizi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık durumu için .05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Sporcuların olumsuz değerlendirilmekten korkma durumlarının cinsiyet, spor yaşı ve algılanan antrenör stiline göre farklılaştığı ancak millilik durumu ve yaş değişkenine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Empatik eğilimlerinin ise cinsiyet ve spor yaşı değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Bulgularda ayrıca ölçeklerin arasında orta düzeyli ve negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak, sporcuların olumsuz değerlendirilme korkuları cinsiyet, spor yaşı ve algılanan antrenör stili değişkeninden etkilendikleri, Millilik durumu ve yaş değişkeninden ise etkilenmedikleri, empatik eğilimlerinin ise cinsiyet ve spor yaşı değişkenlerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Ayrıca, Olumsuz değerlendirilme korkusu artarken, empatik eğilim düzeyinin düştüğü sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Atasoy, M., Karabulut, E. O. ve Var, L. (2018). The research on the negatıve evaluatıon anxıety of taekwondo players by dıfferent varıables. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 158-162. DOI: 10.15314/tsed.466880
  • Aydın, E., ve Aydın, G. Ö. (2020). Bozok Üniversitesi öğrencilerinin empatik eğilimlerinin sporda tercih ettikleri liderlik davranışlarıyla karşılaştırılması. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 52-62.
  • Bozca, A., ve Akgül, M. H. (2022). Elit kadın sporcuların toplumsal cinsiyet eşitliği görüşleri ile olumsuz değerlendirilme korkusu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 510-521. DOI: https://doi.org/10.38021asbid.1150163
  • Coles, M. E., Turk, C.L., Heimberg, R. G., ve Fresco, D.M. (2001). Effects of varying levels of anxiety within social situations: Relationship to memory and perspective and attributions in social phobia. Behavioral Research and Therapy, 39, 651-665. doi: 10.1016/s0005-7967(00)00035-8
  • Çelik, Y., ve Atilla, G. (2019). Üniversite öğrencilerinde kendini sabotaj, olumsuz değerlendirilme korkusu ve benlik saygısı, Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (2), 177-198.
  • Çelikel, B. H., Aksu, A., ve Sezer, S. Y. (2020). Adölesan sporcularda sporda empati düzeylerinin değerlendirilmesi, The Journal of Turk & Islam World Social Studies, 7(25), 148-154. https://web.archive.org/web/20220224165510id_/https://tidsad.com/files/tidsad_makaleler/5455d724-5e6a-4684-8fde-c5021231ebf1.pdf
  • Çetin, B., Doğan, T., ve Sapmaz, F. (2010). Olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği kısa formu’nun Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 35(156): 205-216.
  • Çetinkaya, T., ve Honça, A. A. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 13-19 . https://dergipark.org.tr/en/pub/inubesyo/issue/32147/366197
  • Doğan, P. K. (2018). Examining the relation between the fear of negative evaluation and the anxiety for social appearance in folk dancers. Journal of Education and Training Studies, 6(3), 59-65.
  • Dökmen, Ü. (1988). Empatinin yeni bir modele dayanılarak ölçülmesi ve psikodrama ile geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1), 155- 190
  • Dökmen, Ü. (2013). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çalışmaları ve empati. (47.Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Ekici, B. (2022). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme ve Empati Kurma Düzeylerine Sporun Etkisinin İncelenmesi, Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Eren, E. (1988). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul, 347.
  • Han, B., ve Elçiçek, Z. (2021). Öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkusu ile özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Dumlupınar University Graduate School of Education Journal. 5 (2), 59-73. E-ISSN: 2645-9035.https://openaccess.dpu.edu.tr:8443/xmlui/bitstream/handle/20.500.12438/8991/han_bunyam%c4%b1n.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Hartmann, T., Zahner, L., Pühse, U., Schneider, S., Puder, J. J., ve Kriemler, S. (2010). Physical activity, bodyweight, health and fear of negative evaluation in primary school children. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 20(1), e27–e34. https://doi.org/10.1111/j.1600-0838.2009.00888.x
  • Heckelman, L.R., ve Schneier, F. R. (1995). Diagnostic Issues. R. G. Heimberg, M. R. Liebowitz, D. A.
  • Hewitt, P.L. and Flett, G. L. (1991). Dimensions of perfectionism in unipolar depression. Journal of Abnormal Psychology, 100(1), 98-101. https://doi.org/10.1037/0021-843X.100.1.98
  • Leary, M. R. (1983). A brief version of the Fear of Negative Evaluation Scale. Personality and Social Psychology Bulletin, 9(3), 371-375. https://doi.org/10.1177/0146167283093007
  • Kabapınar, Y. (2015) Empatiyle gelişmek empatiyi geliştirmek: Çocuk ve Empati, Peçem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizm. Tic. Ltd. Şti. 1. Basım, Ankara.
  • Karabulut, E. O., ve Bahadır, Z. (2013). Assessment of fear of negatıve evaluatıon levels and empathıc tendency levels of natıonal junıor judo team. Journal of Physical Education and Sports Science, 7(2), 108-115. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1032446
  • Karademir, T., ve Türkçapar, Ü. (2017). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(3), 232-245.
  • Kavussanu, M., and Roberts, G. C. (2001). Moral functioning in sport: an achievement goal perspective. Journal of Sport & Exercise Psychology, 23(1), 37–54.
  • Koçak, İ. ve Sezen Balçıkanlı, G. (2021). Savunma sporları ve empati: elit sporcularda empati becerilerinin incelenmesi . Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26 (2) , 203-218. https://dergipark.org.tr/en/pub/gbesbd/issue/61222/834599
  • Köse, E., Bayköse, N., Bal-Turan, E., ve Yerlisu-Lapa, T. (2016). Düzenli egzersiz yapan bireylerde olumsuz değerlendirilme korkusunun vücut algılarını belirlemedeki rolü. Mediterranean Journal of Humanities, VI ( ), 351-360. http://proje.akdeniz.edu.tr/mcri/mjh/6-2/MJH-12-19-Elif_KOSE.pdf [08/8/2023 tarihinde ulaşılmıştır]
  • Myyry, L., ve Helkama, K. (2001). University students' value priorities and emotional empathy. Educational Psychology, 21(1), 25-40.
  • Okakın, N. ve Tınaz, P. (1997) Orta kademe yöneticilerinin liderlik tarzlarına yönelik bir çalışma, bankalarda şube müdürlerinin liderlik tarzları, 21.yy.’da Liderlik Sempozyumu, Cilt 1, DHO Basımevi, İstanbul, 2.
  • Rapee, R. M., ve Heimberg, R. G. (1997). A cognitivebehavioral model of anxiety in social phobia. Behavioral Research and herapy, 35(8), 741-756.
  • Spence, S. H., ve Rapee, R. M. (2016). The etiology of social anxiety disorder: An evidence-based model. Behaviour Research and Therapy, 86, 50–67. https://doi.org/10.1016/j.brat.2016.06.007
  • Smoll, F., and Smith, R. (2009). Mastery approach to coaching: A leadership guide for youth sports. Seattle: Youth Enrichment in Sports.
  • Stephan, W.C., ve Finlay, K. (1999). The role of empahy in improving intergroup relations. Journal of Social Issues, 55(4), 729-747
  • Stopa, L., ve Clark, D M., (1993). “Cognitive processes in social fobia”, Behaviour Research and Therapy, 31(3), 225-267.
  • Turan, M. E. (2021). Olumsuz değerlendirilme korkusu ve duygusal dışavurum ilişkisi: empatinin aracılık ve düzenleyici etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (2), 1446-1469. DOI: 10.15869/itobiad.832238
  • Turnage, B. F., Hong, Y. J., Stevenson, A. P. ve Edwards, B. (2012). Social work students’ perceptions of themselves and others: Self-esteem, empathy and forgiveness. Journal of Social Service Research, 38, 89–99.
  • Uğur, E. (2018). Kabul ve kararlılık terapisi yönelimli psikoeğitim programının olumsuz değerlendirilme korkusu üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Uzakgiden, A. M. ve Erözkan, A. (2019). Duygusal emeğin empatik eğilim ve olumsuz değerlendirilme korkusu değişkenleri açısından incelenmesi. Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2 (1), 34-46. https://dergipark.org.tr/en/pub/egebad/issue/45417/434204
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P., ve Türkleş, (2011). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1): 905-921.
  • Yılmaz, M., ve Ayaş, E. (2021). Sporcu öğrenciler üzerine bir araştırma: Vicdani zekâ ve empati. Kesit Akademi Dergisi, 7 (29), 60-71.
  • Yüksel, M. Y., Türkücü, R., ve Albayrak, İ. (2020). You are where ı'm afraid to be: Predictive power of fear of negative evaluation and perfectionism to vicarious embarrassment among young and middle adult teachers. Kastamonu Education Journal, 28 (5), 1967-1976 doi: 10.24106/kefdergi.4108
  • Wang, W. T., Hsu, W. Y., Chiu, Y. C., ve Liang, C. W. (2012). The hierarchical model of social interaction anxiety and depression: The critical roles of fears of evaluation. Journal of Anxiety Disorders, 26(1), 215–224. https://doi.org/10.1016/j.janxdis.2011.11.004
  • Weiß, M., Rodrigues, J., Boschet, J. M., Pittig, A., Mussel, P., ve Hewig, J. (2020). How depressive symptoms and fear of negative evaluation affect feedback evaluation in social decision-making. Journal of Affective Disorders Reports, 1, 100004. https://doi.org/10.1016/j.jadr.2020.100004
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Ebru Olcay Karabulut 0000-0002-6086-5255

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2023
Kabul Tarihi 18 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karabulut, E. O. (2023). Lisanslı Masa Tenisi Sporcularının Empatik Eğilim Düzeyleri ve Olumsuz Değerlendirilme Korkularının Belirlenmesi ve Farklı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 1165-1176. https://doi.org/10.38021/asbid.1375367

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366