Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaratıcılık düzeyleri ile duygu yönetim düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmaya Bingöl Üniversitesi bünyesinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde bulunan tesadüfi yöntemle seçilmiş 154 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Raudsepp (1977) tarafından geliştirilen ve Çoban (1999) tarafından Türkçe’ye uyarlanan yaratıcılık ölçeği, Çeçen (2006) tarafından geliştirilen duyguları yönetme becerileri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Kişisel bilgi formu, yaratıcılık ve duygu yönetim düzeyleri ölçeğinden elde edilen veriler analizleri bilgisayar ortamında yapılmıştır.
Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin ortalamanın altında, duyguları yönetme becerileri ölçeği alt başlıklarının ve toplam puanın ortalamanın üstünde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, yaratıcılık düzeyleri ile duyguları yönetme becerileri alt başlıklarından başa çıkma arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir. Bu durumun, çalışmamıza katılan öğrencilerinin sportif geçmişleri sayesinde kazandıkları tecrübelerle, bedensel tepkileri kontrol, sinir ile baş edebilmeleri açısından, duygularını doğru bir şekilde düzenleyebilmeleri ve karşılaştıkları sıkıntıların da çözümünde başa çıkma becerilerini bu sportif tecrübelerin gelişmiş olmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .