Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Araştırılması

Yıl 2020, , 82 - 90, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.739195

Öz

Araştırmanın amacı; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir.
Bu araştırma; Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan 212 erkek 98 kadın toplam 310 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Kişisel Bilgi formu ile Sünbül ve Yılmaz (2009) tarafınca hazırlanan “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 36 tane soruyla hazırlanan bu ölçek beşli likert tarzındaki bir ölçektir. Araştırmada kullanılan anket formuna ve ölçeğe ilişkin verilerin analizi SPSS 22 programı kullanılarak yapılmıştır. Veri seti normal dağılıma uygunluk göstermediği için, parametrik olmayan hipotez testlerinden, iki bağımsız örneklemden elde edilen puanların birbirlerinden anlamlı bir şekilde farklılık gösterip göstermediğini test eden Mann-Whitney U testi ikiden fazla bağımsız örneklem grupları için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucunda; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri üzerine etkisinin incelenmesi; cinsiyet, yaş, girişimcilik eğitimi alıp almama durumlarına baktığımızda, Spor Bilimleri Fakültesi üniversite öğrencilerinin cinsiyet değişkeni açısından girişimcilik puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Öğrencilerinin yaş değişkeni ve girişimcilik eğitimi alıp almama durumları puanları arasında anlamlı bir fark vardır (p<0.05). Yapılan bu çalışmanın yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adatepe, S. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Altan, M. Z. (2014). Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı. Girişimci Öğretim, Girişimci Öğretmen. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi. Sakarya üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2: 133-147.
  • Büyüköztürk, Şener (2005). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Canan, Ç. (1996). Yeniden yapılanma, girişimcilik, küçük ve orta boy işletmeler ve bunların özendirilmesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Damar, A. (2015). Girişimci kişilik özelliklerinin öğrencilerin girişimcilik eğilimlerine etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde karşılaştırmalı bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Adnan Menderes Üniversitesi, Nazilli İİBF Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2-2.
  • Gartner W. (1988). Who is an entrepreneur? is the wrong question. AJBE, 12(4): 11-32.
  • Gerber, M. E. (1997). Girişimcilik Tutkusu Küçük İşletmeler Niçin Batıyor, Nasıl Büyür? (Çev.: Tayfur Keskin). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Havinal, V. (2009). Management and Entrepreneurship. New Delhi: New Age International.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karabulut, A. T. (2009). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini eğilimlerini belirlemeye yönelik bir çalışma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 331-356.
  • Karataş İ. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğitimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Kavşur, Z. (2015). Sağlık yönetimi lisans öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma (Bülent Ecevit Üniversitesi örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 209-26.
  • Marangoz, M. (2016). Girişimcilikte Güncel Konular ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Öztürk, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Pitts, B. G. and Stotlar, D. K. (2002). Fundamentals of sport marketing (2nd edition). Morgantown: Fitness Information Technology.
  • Ratten, V. (2010). Developing a theory of sport-based entrepreneurship. Journal of Management and Organization, Vol. 16, pp. 557-565.
  • Şahin, M. (2011). Girişimcilik bağlamında eğitimin sivilleşmesi ve girişimcilik örneği olarak stk’lar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (30),123
  • Şeşen, H. ve Basım, H.N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, Ege Akademik Bakış Dergisi. 12-22.
  • Yıldırım, N. (2016). Hemşirelerin girişimci kişilik özellikleri, problem çözme becerileri ve etkili iletişim faktörlerin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yiğit, Ş. (2019). Spor Yapan Öğrencilerin Kişilik Özelliklerinin Yaratıcılık Düzeyleri Üzerine Etkisinin Araştırılması, Spor Bilimleri Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler, 2019 ss.131/ Haziran web: www.gecekitapligi.com.www.gecekitap.com.
  • Yiğit, Ş. Yılmaz, T. Acar, E. & Dalbudak, İ. (2019). An Investigation of Self and Aggression Levels of Weightlifters. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8(3), 2322-2353

Investıgation of Entrepreneurship Levels of University Students

Yıl 2020, , 82 - 90, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.739195

Öz

The aim of this study is; to determine whether entrepreneurship levels of the Faculty of Sport Sciences students differ according to demographic variables. This research consist of 310 students in total, 212 male 98 female students, studying in different departments of Uşak University Faculty of Sport Sciences. The data in the study were obtained by using the “Personal Information Form” developed by the researcher and “Entrepreneurship Scale for University Students” prepared by Sünbül and Yılmaz (2009). This scale prepared with 36 questions is; a five-point Likert-style scale. Analysis of the data related to the questionnaire and scale used in the research was done by using SPSS 22 statistical program. Since the data set does not conform to the normal distribution, in order to test whether the scores obtained from nonparametric hypothesis tests and the scores obtained from two independent samples differ significantly from each other; Mann-Whitney U test was applied and Kruskal Wallis test was applied for more than two independent sample groups. As a result of this research; investigation of the effects on entrepreneurship levels of students in the Faculty of Sport Sciences ; when we look at gender, age, and whether they have entrepreneurship education, there is no significant difference between entrepreneurship scores of the students of the Faculty of Sports Sciences in terms of gender variable. There is a significant difference between the students' age variable and their entrepreneurship education scores (p <0.05). It is thought that this study will contribute to the studies to be done.

Kaynakça

  • Adatepe, S. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Altan, M. Z. (2014). Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı. Girişimci Öğretim, Girişimci Öğretmen. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi. Sakarya üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2: 133-147.
  • Büyüköztürk, Şener (2005). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Canan, Ç. (1996). Yeniden yapılanma, girişimcilik, küçük ve orta boy işletmeler ve bunların özendirilmesi. İstanbul: Der Yayınları.
  • Damar, A. (2015). Girişimci kişilik özelliklerinin öğrencilerin girişimcilik eğilimlerine etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde karşılaştırmalı bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Adnan Menderes Üniversitesi, Nazilli İİBF Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2-2.
  • Gartner W. (1988). Who is an entrepreneur? is the wrong question. AJBE, 12(4): 11-32.
  • Gerber, M. E. (1997). Girişimcilik Tutkusu Küçük İşletmeler Niçin Batıyor, Nasıl Büyür? (Çev.: Tayfur Keskin). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Havinal, V. (2009). Management and Entrepreneurship. New Delhi: New Age International.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karabulut, A. T. (2009). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini eğilimlerini belirlemeye yönelik bir çalışma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 331-356.
  • Karataş İ. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğitimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Kavşur, Z. (2015). Sağlık yönetimi lisans öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma (Bülent Ecevit Üniversitesi örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 209-26.
  • Marangoz, M. (2016). Girişimcilikte Güncel Konular ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Öztürk, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Pitts, B. G. and Stotlar, D. K. (2002). Fundamentals of sport marketing (2nd edition). Morgantown: Fitness Information Technology.
  • Ratten, V. (2010). Developing a theory of sport-based entrepreneurship. Journal of Management and Organization, Vol. 16, pp. 557-565.
  • Şahin, M. (2011). Girişimcilik bağlamında eğitimin sivilleşmesi ve girişimcilik örneği olarak stk’lar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (30),123
  • Şeşen, H. ve Basım, H.N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, Ege Akademik Bakış Dergisi. 12-22.
  • Yıldırım, N. (2016). Hemşirelerin girişimci kişilik özellikleri, problem çözme becerileri ve etkili iletişim faktörlerin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yiğit, Ş. (2019). Spor Yapan Öğrencilerin Kişilik Özelliklerinin Yaratıcılık Düzeyleri Üzerine Etkisinin Araştırılması, Spor Bilimleri Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler, 2019 ss.131/ Haziran web: www.gecekitapligi.com.www.gecekitap.com.
  • Yiğit, Ş. Yılmaz, T. Acar, E. & Dalbudak, İ. (2019). An Investigation of Self and Aggression Levels of Weightlifters. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8(3), 2322-2353
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Taner Yılmaz 0000-0001-7443-6753

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 18 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 8 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yılmaz, T. (2020). Investıgation of Entrepreneurship Levels of University Students. Mediterranean Journal of Sport Science, 3(1), 82-90. https://doi.org/10.38021/asbid.739195

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366