Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Music in Sports Activities: A Research on Kırşehir Ahi Evran Unıversity Phyiıcal Education and Sports School Students

Yıl 2021, , 241 - 250, 28.08.2021
https://doi.org/10.38021/asbid.954189

Öz

The aim of this study is to reveal the effects of sports and music, which are included in all areas of human life, on students. 576 students studying at Ahi Evran University Phyiıcal Education and Sports School Students voluntarily participated in research. The data were collected with the scale of Effect of Music on Sportive Practices developed by Karayol and Turhan (2020). In the analysis of the research data, descriptive statistics were made for demographic variables. Independent Samples t-Test was used to test the difference between two unrelated sample means, and single-factor analysis of variance (ANOVA) was used to determine the effect of three or more unrelated independent variables on the dependent variable, Pearson correlation analysis was applied to determine whether there is a relationship between two or more variables. As a result of the research, a statistically significant difference was found in favor of men according to gender in the effect of music in sports activities before, during and after sports practice. According to the analysis results; It was seen that men had higher arithmetic averages than women before, during and after sports practice. Accordingly, it can be said that the gender variable is a factor affecting the effect of music in sportive avtivities. There was no significant difference in the effect of music in sportive avtivities according to age and department variables. According to the results of the analysis, it can be said that the effect of music in sports activities in physical education and sports school students does not have a significant effect according to age and department variables.

Kaynakça

  • Alpman, C. (1972). Eğitim bütünlüğü içinde beden eğitim ve çağlar boyu gelişimi. Millî Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • Ayan, B., E., Kaya, S. (2016). Okul öncesinde müzik ve hareketin öğrenme üzerindeki etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18(1).
  • Bayraktar, B., Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans ve performans artırma yöntemleri. Klinik Gelişim, 22(1), 16-24.
  • Beckett, A. (1990). The effect of music on exercise as determined by physiologial recovery heart rates and distance. Journal of Music Therapy, 27(1), 126-136.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Curtseit, T. (2010). Submaksimal ve maksimal efor sırasında farklı tip müziğin vücut üzerindeki etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdal, G. (2005, 10-11 Haziran). Sporda performansın artırılmasında müziğin etkisi. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Bursa. Erişim: (http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/G- Erdal_2.html). Erişim Tarihi: 04/05/ 2021.
  • Erkal, M. (1978). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Kutsun Yayınevi.
  • Fişek K, 1998. Spor yönetimi. (2. Baskı). Ankara: Bağırgan yayınevi.
  • İlyasoğlu, E. (2001). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Karayol, M.,Turhan, M. O. (2020). Impact of music in sportive activities scale (IMSAS): Validity and Reliability Assessment. African Educational Research Journal, 8(2).
  • Kartal, A., Ergin, E. (2018). Dinlenilen farklı tempo müziklerin futbolcularda aerobik ve anaerobik performansa etkisinin incelenmesi. Spormetre Dergisi, 16(3), 149-157.
  • Kılcigil. E. (1958). Sosyal çevre-spor ilişkileri. Ankara: Bağıran Yayınevi.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7).
  • Mavi, S. (2012). Hızlı tempo müziğin taekwondocular üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Özbaydar S. (1983). İnsan davranışının sınırları ve spor psikolojisi. Ankara: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Pates, J., Karageorghis, C. I., Fryer, R., Maynard, I. (2002). Effects of asynchronous music on flow states and shooting performance among netball players. Psychology of sport and exercise, 4(1), 415-427.
  • Say, A. (1994). Müzik tarihi. Anakara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi, analiz ve raporlaştırma. Ankara: Anı.
  • Stevens, M. J., Lane, A. M. (2001). Mood-regulating strategies used by athletes, athletic ınside. The Online Journal of Sport Pychology, 3, 3-10.
  • Stuart D. S., Costas, I. K. (2006). Senkron müziğin 400 m sprint performansı üzerindeki etkiler. Spor Bilimleri Dergisi, 24:10.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. Müzik ve Bilim. Cilt 4. Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi. Anakara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Vatansever, S., Şahin, Ş., Akalp, K., Şentürk, F. C. (2018). Müziğin maksimal koşu performansına ve egzersiz sonrası toparlanma hızına etkisi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 61-66.
  • Yenigün, Ö., Çolak T., Özbek A., Yenigün N., Büyükdemirtaş T., Kurt Ş., Çolak H. (2007). Farklı müzik hızlarında yapılan step aerobik çalışmalarında alt ekstremite eklem fleksibilite ve izokinetik performans farklılıklarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,4(1), 1-13.

Sportif Uygulamalarda Müzik: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, , 241 - 250, 28.08.2021
https://doi.org/10.38021/asbid.954189

Öz

BBu çalışmanın amacı insan yaşamının her alanında yer verilen spor ve müzik olgusunun öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Ahi Evran Üniversitesi BESYO’da öğrenim gören 576 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Veriler Karayol ve Turhan (2020) tarafından geliştirilen Sportif Uygulamalarda Müziğin Etkisi ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde demografik değişkenler için betimsel istatistikler yapılmıştır. İki ilişkisiz örneklem ortalaması arasındaki farkı test etmek için Bağımsız Örneklemler t Testi, ilişkisiz üç ya da daha fazla bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), iki ya da daha fazla değişken arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için ise Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyete göre sportif uygulamalarda müziğin etkisi sportif uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında erkekler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre; erkeklerin sportif uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında kadınlara oranla aritmetik ortalamaları daha yüksek olduğu görülmüştür. Buna göre cinsiyet değişkeni sportif uygulamalarda müziğin etkisini etkileyen bir faktör olduğu söylenebilir. Yaş ve bölüm değişkenlerine göre sportif uygulamalarda müziğin etkisinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Analiz sonuçlarına göre beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde sportif uygulamalarda müziğin etkisi yaş ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı bir etkiye sahip olmadığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Alpman, C. (1972). Eğitim bütünlüğü içinde beden eğitim ve çağlar boyu gelişimi. Millî Eğitim Basımevi. İstanbul.
  • Ayan, B., E., Kaya, S. (2016). Okul öncesinde müzik ve hareketin öğrenme üzerindeki etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18(1).
  • Bayraktar, B., Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans ve performans artırma yöntemleri. Klinik Gelişim, 22(1), 16-24.
  • Beckett, A. (1990). The effect of music on exercise as determined by physiologial recovery heart rates and distance. Journal of Music Therapy, 27(1), 126-136.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (12. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Curtseit, T. (2010). Submaksimal ve maksimal efor sırasında farklı tip müziğin vücut üzerindeki etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erdal, G. (2005, 10-11 Haziran). Sporda performansın artırılmasında müziğin etkisi. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Bursa. Erişim: (http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/G- Erdal_2.html). Erişim Tarihi: 04/05/ 2021.
  • Erkal, M. (1978). Sosyolojik açıdan spor. İstanbul: Kutsun Yayınevi.
  • Fişek K, 1998. Spor yönetimi. (2. Baskı). Ankara: Bağırgan yayınevi.
  • İlyasoğlu, E. (2001). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Karayol, M.,Turhan, M. O. (2020). Impact of music in sportive activities scale (IMSAS): Validity and Reliability Assessment. African Educational Research Journal, 8(2).
  • Kartal, A., Ergin, E. (2018). Dinlenilen farklı tempo müziklerin futbolcularda aerobik ve anaerobik performansa etkisinin incelenmesi. Spormetre Dergisi, 16(3), 149-157.
  • Kılcigil. E. (1958). Sosyal çevre-spor ilişkileri. Ankara: Bağıran Yayınevi.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7).
  • Mavi, S. (2012). Hızlı tempo müziğin taekwondocular üzerindeki etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Özbaydar S. (1983). İnsan davranışının sınırları ve spor psikolojisi. Ankara: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Pates, J., Karageorghis, C. I., Fryer, R., Maynard, I. (2002). Effects of asynchronous music on flow states and shooting performance among netball players. Psychology of sport and exercise, 4(1), 415-427.
  • Say, A. (1994). Müzik tarihi. Anakara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi, analiz ve raporlaştırma. Ankara: Anı.
  • Stevens, M. J., Lane, A. M. (2001). Mood-regulating strategies used by athletes, athletic ınside. The Online Journal of Sport Pychology, 3, 3-10.
  • Stuart D. S., Costas, I. K. (2006). Senkron müziğin 400 m sprint performansı üzerindeki etkiler. Spor Bilimleri Dergisi, 24:10.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. Müzik ve Bilim. Cilt 4. Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi. Anakara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Vatansever, S., Şahin, Ş., Akalp, K., Şentürk, F. C. (2018). Müziğin maksimal koşu performansına ve egzersiz sonrası toparlanma hızına etkisi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 61-66.
  • Yenigün, Ö., Çolak T., Özbek A., Yenigün N., Büyükdemirtaş T., Kurt Ş., Çolak H. (2007). Farklı müzik hızlarında yapılan step aerobik çalışmalarında alt ekstremite eklem fleksibilite ve izokinetik performans farklılıklarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi,4(1), 1-13.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Meryem Altun Ekiz 0000-0003-1224-7927

Murat Atasoy 0000-0002-0258-8042

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2021
Kabul Tarihi 9 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Altun Ekiz, M., & Atasoy, M. (2021). Sportif Uygulamalarda Müzik: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Mediterranean Journal of Sport Science, 4(2), 241-250. https://doi.org/10.38021/asbid.954189

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366