Bu araştırmada
kaynaştırma eğitimi alan çocuklara uygulanan akran aracılı uyarlanmış fiziksel aktivite
programının etkilerine yönelik ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Temel nitel araştırma modeline göre tasarlanan mevcut
araştırmada, 6 ebeveyn ve 6 öğretmen olmak üzere toplam 12 katılımcı yer
almıştır. Araştırmada çalışma grubundan elde edilen verilerin analizinde
tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada akran aracılı uyarlanmış
fiziksel aktivite programının kaynaştırma eğitimi alan çocukların gelişim
düzeyleri üzerindeki olumlu etkilerine yönelik kategoriler elde edilmiştir.
Ebeveynlerin görüşleri doğrultusunda sosyal gelişim, fiziksel ve sağlık gelişimi,
oyun oynama becerisi, iletişim becerisi ve aile ilişkileri kavramlarından
oluşan kategoriler elde edilmiştir. Ebeveynler bu kategoriler arasında en
önemli faktör olarak sosyal gelişim üzerinde görüş bildirmişlerdir.
Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda ise, sosyal gelişim, fiziksel ve sağlık
gelişimi, arkadaşlık ilişkileri, akademik başarı, okul içi disiplin,
öğretmen-öğrenci ilişkisi ve okula olan ilgi artışı kategorileri elde
edilmiştir. Öğretmenler bu kategoriler arasında en önemli faktör olarak sosyal
gelişim üzerinde görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak akran aracılı uyarlanmış
fiziksel aktivite programının etkilerine yönelik ebeveyn ve öğretmen
görüşlerinin, kaynaştırma eğitimi alan çocukların genel gelişim özellikleri ve
okul yaşantısı çerçevesinde yoğunlaştığı görülmüştür.
Akran Aracılı Uyarlanmış Fiziksel Aktivite Kaynaştırma Öğrencileri Ebeveyn ve Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .