Bu araştırmanın amacı İstanbul Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin liderlik yönelim düzeylerinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören toplam 187 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak liderlik yönelim ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programından yararlanılmıştır. Yapılan normallik analizleri sonucu verilerin normal dağıldığı görülmüş. Verilerin istatistik analizinde ise parametrik testlerden olan T testi ve Anova testleri kullanılmış. Post-hoc analizinde ise “Tukey HSD” tercih edilmiştir. Bulgular, öğrenim görülen bölüm ve yıl düzeyinde spor yapma deneyimi değişkenlerine göre öğrencilerin liderlik yönelimlerinin istatiksel açısından anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermiştir. Cinsiyet ve aktif olarak spor yapma, lisanslı sporculuk ve sportif branş sınıflaması açısından liderlik yönelimlerinde anlamlı bir fark göstermemektedir. Sonuç olarak, bölümün ve tecrübenin liderlik yönelimlerinde öğrenciler üzerinde önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır
İstanbul Gelişim Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .