Bu araştırmanın genel amacı, lise öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile sporda yaşam becerileri arasındaki ilişkinin incelenerek, çeşitli değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Yozgat ilinde okuyan öğrenciler içerisinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile 538 lise öğrenci oluşturmuştur (200 kadın and 338 erkek). Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, öğrencilerin çoklu zekâ alanlarını belirleyebilmek amacıyla “Çoklu Zekâ Ölçeği (ÇZÖ)’’ ve sporda yaşam becerilerini belirlemek amacıyla ‘‘Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği (SYBÖ)’’ kullanılmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda güven aralığı a=95, hata miktarı ise 0.05 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoklu zekâ alanlarının sporun yaşam becerileri üzerindeki etkilerin yordanmasına ilişkin regresyon analizi incelendiğinde; çoklu zekânın SYBE’nin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir.
değerli editör çalışmamızın alana katkı sağlayacağınızı düşünmekteyiz. ilginiz için şimdiden teşekkürü bir borç biliriz.
Abstract
The purpose of this study is to examine the relationship between high school students' multiple intelligence domains and their life skills in sports and to compare them with various variables. The research is in the relational survey model. The sample of the study consisted of 538 high school students (200 females and 338 males) with the easily accessible sampling method among the students studying in Yozgat in the 2019-2020 academic year. In the research, "Personal Information Form" prepared by the researcher was used as data collection tool, "Multiple Intelligence Scale (MIS)" in order to determine the multiple intelligence areas of the students, and "The Effect of Sports on Life Skills Scale (LSSS)" to determine life skills in sports. As a result of the obtained data, the confidence interval was calculated as a = 95 and the error amount as 0.05. As a result of the research, when the regression analysis related to the prediction of the effects of the students' multiple intelligence domains on the life skills of sports is examined; when the regression analysis related to predicting the effects of students' multiple intelligences on the life skills of sports is examined; It has been determined that multiple intelligences is a significant predictor of LSSS.
high school students multiple intelligence dimensions life skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .