Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin yalnızlık ve yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelemesi ve yalnızlık ile yabancılaşma arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaçla araştırmayı Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde (81 kadın, 181 erkek) lisans düzeyinde öğrenim gören toplam 263 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği (ÖYÖ) birlikte uygulanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmaya ilişkin olarak bağımsız grupların karşılaştırılmasında için t-test, iki veya daha fazla grubu test etmek için MANOVA, ortalamalar arasında farklılık tespiti için ANOVA teknikleri uygulanmıştır. Ayrıca verilerin normal dağılım durumunun tespiti için çarpıklık ve basıklık değerleri, frekans aritmetik ortalama ve standart sapmaları incelenmiştir. Analizler sonucunda yalnızlık ölçeği ortalama puanları ile yabancılaşma ölçeği kuralsızlık, soyutlanmışlık ve anlamsızlık alt boyutlarında pozitif anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışmada bağımsız değişkenlerde herhangi bir farklılığa rastlanmamaktadır. Bununla birlikte örneklem grubunun yalnızlık hislerinin artmasıyla birlikte yabancılaşma algılarının arttığı söylenebilir.
This research study aims to examine the loneliness and alienation levels of university
students according to some variables and determine the relationship between their alienation and lobeliness
level. For this purpose, a total of 263 university students studying at the Gazi University Faculty of Sports Sciences (81 female, 181 male) at the undergraduate level constitute the research. Personal Information Form, UCLA Loneliness Scale and Development of the Student Alienation Scale (SAS) were applied together as data collection tools in the study. Relational screening model as one of the quantitative research methods was used for carrying out this research. Regarding the study, t-test was used to compare independent groups, MANOVA was used to test two or more groups, and ANOVA techniques were used to determine differences between the means. In addition, skewness and kurtosis values, frequency arithmetic mean and standard deviations were examined to determine the normal distribution of the data. As a result of the analyzes, positive significant relationships were found between the average scores of the loneliness scale and the sub-dimensions of the alienation scale normlessness, isolation and meaninglessness.No difference was observed in the independent variables in the study. However, it can be said that with the increase in the loneliness feelings of the sample group, the alienation perceptions increase.
Loneliness Alienation Weakness Isolation Meaninglessness Normlessness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .