Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Espor Oyuncularının Sporcu Kimlikleri ile Etkili İletişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 241 - 253, 28.06.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1117316

Öz

Bu çalışmanın amacı espor oyuncularının sporcu kimlikleri ile etkili iletişim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu 18 yaş ve üzeri 50 kadın 96 erkek espor oyuncusu oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Sporcu Kimliği Ölçeği, Takım Sporlarında Etkili İletişim Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 21.0 programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testler kullanıldı. Analiz sonuçlarına göre cinsiyet, spor yaşı ve branşı değişkenleri bakımından sporcu kimliği ve etkili iletişim puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmüştür. Gelir durumuna göre sporcu kimliği puanlarında anlamlı farklılık görülürken etkili iletişim puanlarında anlamlı farklılık görülmemiştir. Yaşa göre ise ölçek puanlarında anlamlı farklılık belirlenmemiştir. Sporcu kimliği ile etkili iletişim düzeyleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyli anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak espor oyuncularının kendilerini bir sporcu olarak gördükleri söylenebilir. Sporculuk kimliğine yaklaştıkça iletişim becerilerinin artabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, G., Tiryaki, Ş. (2009). Takım Sporlarında Etkili İletişim Ölçeğinin Türk Takım Sporcularına Uyarlanması, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Arslanhan, E. (2020). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Etkili İletişim Becerileri ile Duygusal Zekâlarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Bakır, S. (2019). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Etkili İletişim Becerileri ile Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 398-414. doi: 10.29329/mjer.2019.218.22
  • Brewer, BW., Van Raalte, JL., Linder, DE. (1993). Athletic Identity: Hercules’ Muscles or Achilles Heel? International Journal of Sport Psychology, 24, 237-254.
  • Bulut, MS. (2020). Spor Bilimleri Alanı Akademisyenlerinin Elektronik Spora Bakış Açılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Çetinkaya, T. (2015). Takım Sporlarında Sporcu Kimliği ve Sürekli Sportif Kendine Güven İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinkaya, T. (2015). Takım Sporlarında Sporcu Kimliği ve Sürekli Sportif Kendine Güven İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirtaş, S. (2020). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Etkili İletişim Becerileri: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 9(2), s:99-109. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6736/90559
  • Doğaner, S., Görmüş, M., Kılıç, MÖ. (2020). Sporcu Kimliği ile Öz Yeterlik Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenler açısından İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(49), s:1465-1480. doi:10.17719/jisr.2020.4058
  • Erdemli, A. (1997). Spor, Hümanizm ve Olimpizm, İstanbul Üniversitesi Felsefe Arşivi Dergisi, 30, 153-178. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iufad/issue/1309/15451
  • Fişek, K. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, İstanbul: YGS Yayınları.
  • Işık, U. (2018). Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Sportif Kendine Güven ve Sporcu Kimlikleri Arasındaki İlişki, Spor Eğitim Dergisi, 2(3),26-35. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/39031/452222
  • Kıymaz, D., Mıdık, Ö. (2020). Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin İletişim Becerileri ile Agresyon Algıları ve Şiddete Maruz Kalma Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(101), s. 419-437. doi:10.29228/ASOS.39597
  • Mete, G. (2021). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Etkili İletişim Becerileri ile İletişim Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Journal of History School, 51, s:/1143-1173. doi: 10.29329/mjer.2019.218.22
  • Öztürk, P., ve Koca, C. (2013). Sporcu Kimliği Ölçeğinin Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Hacettepe Journal Of Sport Sciences, 24(1), 1-10. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbd/issue/16372/171320
  • Sant, K., Micallef Stafrace, K. (2021). Upper Limb Injuries secondary to Overuse in the Esports community. Is this a rising epidemic? International Journal of Esports, 1(1).
  • Saraç, L., Toprak, N. (2017). Sporcu kimliği ve homofobi ilişkisinin sporcu üniversite öğrencisi adayları örnekleminde incelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15 (2), 79-84. doi: 10.1501/Sporm_0000000311.
  • Sezgin, S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Tutumları ile Etkili İletişim Becerileri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Stryker, S., Burke, PJ. (2000). The past, present,and future of an identity theory, Social Psychology Quarterly, 63, 4, 284-297. Wagner M. On the Scientific Relevance of eSports. Proceedings of the 2006 International Conference on Internet Computing and Conference on Computer Game Development.2006. 437- 42 p.
  • Sullivan, P., Feltz, D. (2003). Development of the Scale for Effective Communication in Team Sport. Journal of Applied Social Psychology, 33(8), P:1693-1715. doi: 10.1111/j.1559-1816.2003.tb01970.x
  • Wagner M. On the Scientific Relevance of eSports. Proceedings of the 2006 International Conference on Internet Computing and Conference on Computer Game Development.2006. 437- 42 p.
  • Yanar, Ş., Kırandı, Ö., Can, Y. (2017). Tenis ve Badminton Sporcularının Sporcu Kimlik Algısı ve Başarı Motivasyon Düzeyleri Arasındaki Farklılıkların İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 51-58. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/31156/365694

The Examinatıon of Relationship Between Esports Players’ the Athlete Identities and Effective Communication Levels

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 241 - 253, 28.06.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1117316

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between esports players’ the athlete identities and effective communication levels. The sample group of the study consisted of 50 female 96 male esports players aged 18 and over. In the study, Athletic Identity Measurement Scale, Scale for Effective Communication in Team Sport and personal information form were used as data collection tool. The data of study was analyzed with SPSS 21.0 program. The normality of data distribution was examined. The parametric tests were used in data analysis. According to analysis, there was a statistically significant difference in sports identity and effective communication scores in terms of gender, sports age and branches variables. According to income status was a significant difference in athlete identity scores there was difference in athlete identity scores while there was a significant. According to the age, there were no significant differences in scale scores. İt was determined, a positive and moderate significant relationship between athlete identity and effective communication levels. Consequently, it can be said that esports players consider themselves as athlete. It is thought that communication skills of esports players may increase as they get closer to sports identity.

Kaynakça

  • Alkan, G., Tiryaki, Ş. (2009). Takım Sporlarında Etkili İletişim Ölçeğinin Türk Takım Sporcularına Uyarlanması, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Arslanhan, E. (2020). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Etkili İletişim Becerileri ile Duygusal Zekâlarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Bakır, S. (2019). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Etkili İletişim Becerileri ile Sorgulama Becerileri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 398-414. doi: 10.29329/mjer.2019.218.22
  • Brewer, BW., Van Raalte, JL., Linder, DE. (1993). Athletic Identity: Hercules’ Muscles or Achilles Heel? International Journal of Sport Psychology, 24, 237-254.
  • Bulut, MS. (2020). Spor Bilimleri Alanı Akademisyenlerinin Elektronik Spora Bakış Açılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Çetinkaya, T. (2015). Takım Sporlarında Sporcu Kimliği ve Sürekli Sportif Kendine Güven İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinkaya, T. (2015). Takım Sporlarında Sporcu Kimliği ve Sürekli Sportif Kendine Güven İlişkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirtaş, S. (2020). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Etkili İletişim Becerileri: Pamukkale Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 9(2), s:99-109. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6736/90559
  • Doğaner, S., Görmüş, M., Kılıç, MÖ. (2020). Sporcu Kimliği ile Öz Yeterlik Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenler açısından İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(49), s:1465-1480. doi:10.17719/jisr.2020.4058
  • Erdemli, A. (1997). Spor, Hümanizm ve Olimpizm, İstanbul Üniversitesi Felsefe Arşivi Dergisi, 30, 153-178. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iufad/issue/1309/15451
  • Fişek, K. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi, İstanbul: YGS Yayınları.
  • Işık, U. (2018). Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Sportif Kendine Güven ve Sporcu Kimlikleri Arasındaki İlişki, Spor Eğitim Dergisi, 2(3),26-35. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/39031/452222
  • Kıymaz, D., Mıdık, Ö. (2020). Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin İletişim Becerileri ile Agresyon Algıları ve Şiddete Maruz Kalma Durumları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(101), s. 419-437. doi:10.29228/ASOS.39597
  • Mete, G. (2021). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Etkili İletişim Becerileri ile İletişim Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Journal of History School, 51, s:/1143-1173. doi: 10.29329/mjer.2019.218.22
  • Öztürk, P., ve Koca, C. (2013). Sporcu Kimliği Ölçeğinin Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Hacettepe Journal Of Sport Sciences, 24(1), 1-10. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbd/issue/16372/171320
  • Sant, K., Micallef Stafrace, K. (2021). Upper Limb Injuries secondary to Overuse in the Esports community. Is this a rising epidemic? International Journal of Esports, 1(1).
  • Saraç, L., Toprak, N. (2017). Sporcu kimliği ve homofobi ilişkisinin sporcu üniversite öğrencisi adayları örnekleminde incelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15 (2), 79-84. doi: 10.1501/Sporm_0000000311.
  • Sezgin, S. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İşbirlikli Öğrenmeye Yönelik Tutumları ile Etkili İletişim Becerileri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Stryker, S., Burke, PJ. (2000). The past, present,and future of an identity theory, Social Psychology Quarterly, 63, 4, 284-297. Wagner M. On the Scientific Relevance of eSports. Proceedings of the 2006 International Conference on Internet Computing and Conference on Computer Game Development.2006. 437- 42 p.
  • Sullivan, P., Feltz, D. (2003). Development of the Scale for Effective Communication in Team Sport. Journal of Applied Social Psychology, 33(8), P:1693-1715. doi: 10.1111/j.1559-1816.2003.tb01970.x
  • Wagner M. On the Scientific Relevance of eSports. Proceedings of the 2006 International Conference on Internet Computing and Conference on Computer Game Development.2006. 437- 42 p.
  • Yanar, Ş., Kırandı, Ö., Can, Y. (2017). Tenis ve Badminton Sporcularının Sporcu Kimlik Algısı ve Başarı Motivasyon Düzeyleri Arasındaki Farklılıkların İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 51-58. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/31156/365694
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Kaan Karakuş 0000-0002-1568-7816

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 9 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakuş, K. (2022). Espor Oyuncularının Sporcu Kimlikleri ile Etkili İletişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(2), 241-253. https://doi.org/10.38021/asbid.1117316

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366