The Covid-19 Pandemic showed us that the nation-states being caught unprepared for the sudden outbreaks resulted in the management of the process with social restrictions. It has disrupted the health systems and socio-economic balance of societies during and after the pandemic and still has caused tribulations in returning to the old normals. For this reason, it has led to the need for individuals to attach importance to health literacy education, especially during their student years. Thus, this study aims to determine the health literacy levels of students during the Covid-19 Pandemic and prepare a method and a theoretical basis for raising awareness. As a result of the data analysis, the kurtosis and skewness values were calculated.In the study, the following items were used: The Turkish Health Literacy scale, which was developed by Okyay and Abacigil (2016) with the support of the Turkish Ministry of Health, the Independent T-test for intergroup and pairwise comparisons, the One Way ANOVA test for multiple comparisons, and the Tukey's Test for Post-Hoc Analysis. Accordingly, students can simply realize the stages of accessing, understanding, appraising, and applying information about health literacy. When we evaluate the health literacy levels of the students by their genders, female students have higher literacy than male students in terms of accessing, understanding, and appraising information in the health care and disease prevention and health promotion areas. Under the observations, there is a strong positive relationship between students' level of understanding and their level of appraising and applying the information in thedisease prevention and health promotion sub-dimension. According to the results obtained, the health literacy levels of the students strongly affect each other in terms of accessing, understanding, appraising, and applying the information in the sub-dimension of disease prevention and health promotion.
Covid 19 Pandemi dönemi bize gösterdi ki ani gelişen salgınlara karşı ulus devletlerin hazırlıksız yakalanması, sürecin devletler açısından toplumsal kısıtlamalarla yönetilmesiyle sonuçlanmıştır. Toplumların Covid dönemi ve sonrası sağlık sistemleri ve sosyo-ekonomik dengesini bozmuş ve eski normallere dönme konusunda halen büyük sıkıntılar yaşanmasına neden olmuştur. Bu nedenle bireylerin özellikle öğrencilik dönemlerinde sağlık okuryazarlığı eğitimlerine önem verilmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu nedenle araştırmanın amacı Covid 19 Pandemi döneminde öğrencilerin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin belirlenerek, bilinçlenmeye yönelik bir yöntem ve teorik bir temel hazırlamaktır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda verilerin kurtosis ve skewness değerleri hesaplanmıştır. Türkiye Sağlık Bakanlığı desteğiyle Okyay ve Abacigil (2016) tarafından geliştirilen Türkiye Sağlık Okuryazarlığı ölçeği kullanılmış ve gruplar arası karşılaştırmalar ve ikili karşılaştırmalar için bağımsız T testi, çoklu karşılaştırmalar için Tek Yönlü Anova testi ve post hoc testi olarak Tukey testi uygulanmıştır. Öğrencilerin sağlık okuryazarlığı ile ilgili bilgiye ulaşma, anlama, değerlendirme ve uygulama aşamalarını kolay bir şekilde gerçekleştirdiğini söyleyebiliriz. Araştırmaya katılan öğrencilerin sağlık okuryazarlığı düzeylerini cinsiyetlerine göre değerlendirdiğimizde tedavi ve hizmet alt boyutunda bilgiye ulaşma konusunda kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre, bilgiyi anlama konusunda kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre, bilgiyi değerlendirme konusunda kadın öğrencilerin, erkek öğrencilere göre anlamlı bir fark ile daha yüksek okuryazarlığa sahip oldukları görülmüştür. Sağlık okuryazarlığı ile ilgili hastalıklardan korunma/sağlığın geliştirilmesi boyutunda öğrencilerin bilgiyi anlama düzeyleri ile bilgiyi değerlendirme ve bilgiyi kullanma düzeyleri arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki bulunduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlarda hastalıklardan korunma/sağlığın geliştirilmesi alt boyutunda bilgiye ulaşma, bilgiyi anlama, bilgiyi değerlendirme ve bilgiyi kullanma konularında öğrencilerin sağlık okuryazarlığı düzeyleri birbirini yüksek düzeyde etkilemekte olduğu gözlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .