Günümüzde özel gereksinimli bireylerin eğitimleri özel eğitim faaliyetleri ile sürdürülmektedir ve bu eğitimin en önemli unsuru olan öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere karşı olumlu duygulara sahip olmalarının sunacakları eğitim kalitesini artıracağı düşünülmektedir. Çalışmamızda öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere karşı duygusal yakınlıklarını belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından belirlenen kişisel bilgi formu ve Yılmaz (2018) tarafından geliştirilen ötekine karşı duygusal mesafe ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya İnönü Üniversitesi ve Erzurum Atatürk Üniversitesinin özel eğitim ve beden eğitimi bölümlerinde eğitim gören 210 öğretmen adayı oluştururken; örneklem grubunu ise, 162 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın cinsiyet değişkeninde KAEKDM alt boyutunda, Üniversite ve Bölüm değişkeninde ise bazı alt boyutlarda katılımcılar arasında anlamlı farklılık tespit edilirken diğer değişkenlerde katılımcılar arasında herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Sonuç olarak, İnönü Üniversitesinde eğitim gören öğretmen adaylarının Atatürk Üniversitesinde eğitim gören öğretmen adaylarından, beden eğitimi öğretmenliği bölümünde eğitim gören katılımcıların özel eğitim bölümünde eğitim gören katılımcılardan ve ailede engelli birey olan katılımcıların ailede engelli birey olmayan katılımcılardan daha yüksek duygusal yakınlık puanlarına sahip olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların engellilere yönelik duygusal yakınlıklarının genel olarak yüksek seviyede olduğu belirlenmiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Özel Eğitim Özel Gereksinim Duygusal Mesafe
Today, the education of individuals with special needs is carried out with special education activities, and it is thought that teachers, who are the most important element of this education, have positive feelings towards individuals with special needs and will increase the quality of education they will offer. Our study was designed to determine the emotional closeness of teacher candidates towards individuals with special needs. In the study, descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used. The personal information form determined by the researchers and the emotional distance scale from the other developed by Yılmaz (2018) were used as data collection tools. While the universe of the research consisted of 210 teacher candidates studying in the special education and physical education departments of Malatya İnönü University and Erzurum Atatürk University; The sample group consists of 162 teacher candidates. While a significant difference was found among the participants in the KAEKDM sub-dimension in the gender variable of the study, and in some sub-dimensions in the University and Department variable, no significant difference was found among the participants in other variables. As a result, it was determined that the prospective teachers studying at İnönü University had higher emotional intimacy scores than the prospective teachers studying at Atatürk University, the participants studying in the physical education department, the participants studying in the special education department, and the participants with a family member with a disability in the family. It was determined that the emotional closeness of the participants towards the disabled was generally at a high level.
Physical Education and Sports Special Education Special Needs Emotional Distance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .