Bu araştırmanın amacı katılıma yönelik spor tesislerinde hizmet kalitesi ile müşteri tatmini arasındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemi Niğde ve İstanbul illerindeki 8 spor merkezine üye olan 261 kadın, 190 erkek toplamda 451 bireyden oluşmaktadır. Araştırma sürecinde 3 bölümün yer aldığı bir anket veri toplama aracı olarak katılımcılara uygulanmıştır. İlk bölüm demografik sorulara yer verilmiştir. İkinci bölümde Alexandris ve Palialia (1999)’nın geliştirdiği, Kutlu (2006)’nun Türkçe’ye uyarlamış olduğu "Müşteri Tatmin Ölçeği" vardır. Üçüncü bölümde ise Rial, Verala, Rial ve Real (2010)’in geliştirdiği, Yıldız (2011)’ın Türkçe’ye uyarlamış olduğu "Q-SPORT 14" ölçeği yer almıştır. Araştırma da model olarak ilişkisel tarama yöntemi seçilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların müşteri tatmin düzeyleri, hizmet kalitesi değerlendirmeleri ve demografik verileri için tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. İlişkisel analizlerde veriler normal dağılım gösterdiği için pearson kolerasyon testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların müşteri tatmin düzeylerinin ve hizmet kalitesi değerlendirmelerinin ortalamanın üstünde olduğu gözlemlenmiştir. Hizmet kalitesi toplam puan ve alt boyutları ile müşteri tatmini toplam puan ve alt boyutları arasında yüksek ve orta düzeyli pozitif yönlü ilişkiler olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuçlara göre müşteri tatminin artırılması için hizmet kalitesinin yükseltilmesi gerektiği önerisi getirilebilir.
The aim of this research is to investigate the relationship between service quality and customer satisfaction in sports facilities for participation. The sample of the research consists of 451 individuals, 261 women and 190 men, who are members of 8 sports centers in Niğde and Istanbul. In the research process, a questionnaire with 3 parts was applied to the participants as a data collection tool. The first part includes demographic questions. In the second part, there is the "Customer Satisfaction Scale" developed by Alexandris and Palialia (1999) and adapted into Turkish by Kutlu (2006). In the third part, "Q-SPORT 14" scale developed by Rial, Verala, Rial and Real (2010) and adapted into Turkish by Yıldız (2011) took place. Relational screening method was chosen as a model in the research. SPSS 22 program was used in the analysis of the data. Descriptive statistics were used for the customer satisfaction levels, service quality evaluations and demographic data of the participants in the research. Pearson's correlation test was used for the relational analyzes since the data showed normal distribution. As a result of the research, it was observed that the customer satisfaction levels and service quality evaluations of the participants were above the average. It has been observed that there are high and medium level positive relationships between the total score and sub-dimensions of service quality and the total score and sub-dimensions of customer satisfaction. According to these results, it can be suggested that service quality should be increased in order to increase customer satisfaction.
Spor Facility Management Service Quality Customer Satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .