Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Antalya İlinde Görev Yapan Antrenörlerin İş Motivasyonu ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 282 - 294, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1347479

Öz

Bireysel ve takım sporlarında çalışan antrenörler ile gerçekleştirilen bu araştırmanın evren ve örneklemini Antalya ilinde aktif olarak 50 spor branşında görev yapan toplam 163 antrenör oluşturmaktadır. Araştırmada kapsamında Yılmaz (2012) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan iş motivasyonu ölçeği ve Öner ve Le Compte (1983) Türkçe uyarlaması yapılan durumluk ve sürekli kaygı ölçeği kullanılmıştır. Gönüllülük esasına dayalı olarak katılım sağlandığı bu araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 26 paket programında yararlanılmış ve verilerin normal dağılım sağladığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda araştırmada, parametrik testlerden bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Levene testi ile varyansların homojenliği anlamlı bulunmuştur. Bu nedenle çoklu karşılaştırmalarda Scheffe testinden yararlanılmıştır. İş motivasyonu ve kaygı ilişkisi Pearson korelasyon analizi ile incelenmiştir.
Takım ve bireysel spor branşlarında aktif olarak antrenörlük yapan bireyler ile gerçekleştirilen araştırmada sonuç olarak; antrenörlerin kaygı kaygı düzeyleri azaldıkça, iş motivasyonu düzeylerinde artış meydana geldiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Ağırbaş, S. Ç. (2018). Spor genel müdürlüğü merkez teşkilatında presenteizm ve örgütsel bağlılığın örgütsel sessizlik üzerine etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Erzincan.
  • Ateş, H., Yıldız, B. & Yıldız, H. (2012). Herzberg’in çift faktör kuramı kamu okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon algılarını açıklayabilir mi? Ampirik bir araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 2(7), 147-162.
  • Aydoğdu, V. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlikleri ile yönetici liderlik stili algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Boz, C., Biçer, T., Serter, K, Kara, K. E., & Şentuna, M. (2021). Spor yöneticilerinin iletişim beceri düzeylerinin işgörenlerin motivasyonu üzerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 492-502.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Dolğun, O. C. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin önderlik tarzı ile öğretmenlik mesleğine yönelme motivasyonlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference. 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Gök, M. (2020). Ortaokullarda yetenek yönetiminin uygulanma düzeyi ile iş motivasyonu ve örgütsel yabancılaşma düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Bişkek.
  • Gülşen, B. Y. C. (2020). Akademisyenlerde yetenek yönetimi iş motivasyonu ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hayes, S. H. (2008). Restriction of working memory capacity during worry. Journal of Abnormal Psychology (117), 712-717.
  • Horosan, N. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlilik algısı ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Denizli.
  • Kara, Z. (2015). Çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerinin çalışma motivasyonuna olan etkisi ve bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Karasar, B., & Öğülmüş, S. (2016). Üniversite öğrencilerinde sosyal onay ihtiyacının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 469-495.
  • Kelly, W. E. (2002). Some evidence for nonpathological and pathological worry as separate constructs: an investigation of worry and boredom. Personality and individual differences, 33(3), 345-354.
  • Ladouceur, R., Gosselin, F., & Dugas, M. (2000). Experimental Manipulation of Intolerance of Uncertainty: A Study of a Theoretical Model of Worry. Behaviour Research and Therapy, (38), 933–941.
  • Lee, Y. J., & Wilkins, V. M. (2011). More similarities or more differences? Comparing public and nonprofit managers’ job motivations. Public Administration Review, 71(1), 45-56.
  • Monat, A., & Lazarus, R. (1985). Stres and coping: Some current issues and controversies. Newyork: Columbia University Press.
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1983). Süreksiz durumluk sürekli kaygı envanteri el kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Öztürk, Z., & Dündar, H. (2003). Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 4(2), 57-67.
  • Pamuk, Y., Hamurcu, H., & Armağan, B. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 293-316.
  • Ramazanoğlu, T. M. (2018). Gençlik hizmetleri spor il müdürlüğü personelinin iş doyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dali Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Sakarya.
  • Spielberger, C.D. (1966). Theory and research in anxiety. 3-32 New York: Academic Press.
  • Tükel, R. (2000). Anksiyete bozuklukları. Ankara: Çizgi Tıp.
  • Uluç, E. A. & Duman, S. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının covid-19 sürecinde kaygı durumlarının incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 289-302.
  • Ulutaş, İ., & Alisinanoğlu, F. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğilim ve Bilim, 28(128), 65-71.
  • Uzun, A. (2022). Covid-19 Pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kaygı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Van.
  • Ünsar, A. S. (2011). Motivasyonunun işten ayrılma eğilimine etkisi: bir alan araştırması. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-15.
  • Yıldırım, K., & Gürbüz, R. (2017). Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 25, 69-86.
  • Yılmaz, B. (2012). The validity and reliability study of work motivation scale for Turkish population. Energy Educ Sci Technol Part B. 4, 197–204.
  • Yılmaz, P. (2017). İlkokul öğretmenleri ve yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, İstanbul.

Investigation of Work Motivation and Anxiety Levels of Trainers Working in Antalya

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı, 282 - 294, 29.10.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1347479

Öz

The universe and sample of this research, which was carried out with trainers working in individual and team sports, consists of a total of 163 trainers actively working in 50 sports branches in Antalya. Within the scope of the research, the work motivation scale whose validity and reliability studies were conducted by Yılmaz (2012) and the state and trait anxiety scale adapted to Turkish by Öner and Le Compte (1983) were used. The SPSS 26 package program was used in the analysis of the data obtained in this study, in which participation was made on a voluntary basis, and it was determined that the data provided a normal distribution. In this context, independent sample t-test from parametric tests and one-way analysis of variance (ANOVA) were used in the study. Homogeneity of variances was found to be significant with Levene's test. For this reason, Scheffe test was used in multiple comparisons. The relationship between work motivation and anxiety was examined by Pearson correlation analysis.
As a result of the research carried out with individuals actively coaching in team and individual sports branches; It has been determined that as the anxiety levels of the coaches decrease, there is an increase in the work motivation levels.

Kaynakça

  • Ağırbaş, S. Ç. (2018). Spor genel müdürlüğü merkez teşkilatında presenteizm ve örgütsel bağlılığın örgütsel sessizlik üzerine etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Erzincan.
  • Ateş, H., Yıldız, B. & Yıldız, H. (2012). Herzberg’in çift faktör kuramı kamu okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon algılarını açıklayabilir mi? Ampirik bir araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 2(7), 147-162.
  • Aydoğdu, V. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlikleri ile yönetici liderlik stili algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Boz, C., Biçer, T., Serter, K, Kara, K. E., & Şentuna, M. (2021). Spor yöneticilerinin iletişim beceri düzeylerinin işgörenlerin motivasyonu üzerine etkisi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 492-502.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Dolğun, O. C. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin önderlik tarzı ile öğretmenlik mesleğine yönelme motivasyonlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, İstanbul.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference. 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Gök, M. (2020). Ortaokullarda yetenek yönetiminin uygulanma düzeyi ile iş motivasyonu ve örgütsel yabancılaşma düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Bişkek.
  • Gülşen, B. Y. C. (2020). Akademisyenlerde yetenek yönetimi iş motivasyonu ve iş performansı ilişkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hayes, S. H. (2008). Restriction of working memory capacity during worry. Journal of Abnormal Psychology (117), 712-717.
  • Horosan, N. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlilik algısı ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Denizli.
  • Kara, Z. (2015). Çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerinin çalışma motivasyonuna olan etkisi ve bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Karasar, B., & Öğülmüş, S. (2016). Üniversite öğrencilerinde sosyal onay ihtiyacının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 469-495.
  • Kelly, W. E. (2002). Some evidence for nonpathological and pathological worry as separate constructs: an investigation of worry and boredom. Personality and individual differences, 33(3), 345-354.
  • Ladouceur, R., Gosselin, F., & Dugas, M. (2000). Experimental Manipulation of Intolerance of Uncertainty: A Study of a Theoretical Model of Worry. Behaviour Research and Therapy, (38), 933–941.
  • Lee, Y. J., & Wilkins, V. M. (2011). More similarities or more differences? Comparing public and nonprofit managers’ job motivations. Public Administration Review, 71(1), 45-56.
  • Monat, A., & Lazarus, R. (1985). Stres and coping: Some current issues and controversies. Newyork: Columbia University Press.
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1983). Süreksiz durumluk sürekli kaygı envanteri el kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Öztürk, Z., & Dündar, H. (2003). Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 4(2), 57-67.
  • Pamuk, Y., Hamurcu, H., & Armağan, B. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 293-316.
  • Ramazanoğlu, T. M. (2018). Gençlik hizmetleri spor il müdürlüğü personelinin iş doyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dali Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Sakarya.
  • Spielberger, C.D. (1966). Theory and research in anxiety. 3-32 New York: Academic Press.
  • Tükel, R. (2000). Anksiyete bozuklukları. Ankara: Çizgi Tıp.
  • Uluç, E. A. & Duman, S. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının covid-19 sürecinde kaygı durumlarının incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 289-302.
  • Ulutaş, İ., & Alisinanoğlu, F. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğilim ve Bilim, 28(128), 65-71.
  • Uzun, A. (2022). Covid-19 Pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kaygı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Van.
  • Ünsar, A. S. (2011). Motivasyonunun işten ayrılma eğilimine etkisi: bir alan araştırması. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-15.
  • Yıldırım, K., & Gürbüz, R. (2017). Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 25, 69-86.
  • Yılmaz, B. (2012). The validity and reliability study of work motivation scale for Turkish population. Energy Educ Sci Technol Part B. 4, 197–204.
  • Yılmaz, P. (2017). İlkokul öğretmenleri ve yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Mehmet Bilgin Karademir 0000-0003-0239-1204

Erken Görünüm Tarihi 19 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 11 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Karademir, M. B. (2023). Investigation of Work Motivation and Anxiety Levels of Trainers Working in Antalya. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(1-Cumhuriyet’in 100. Yılı Özel Sayısı), 282-294. https://doi.org/10.38021/asbid.1347479

  Flag Counter     


27208
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


26245 26366