Günümüzde metaverse, sanal gerçeklik/artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin gelişmesiyle dünyanın dört bir yanından büyük ilgi görmektedir. Eğlence sektöründe de önemli bir yere sahip olan metaverse, fiziksel gerçekliği dijital sanallıkla birleştiren sürekli ve kalıcı çok kullanıcılı bir ortam olan gerçeklik sonrası evren olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sanal gerçeklik perspektifinden metaverse etkinlik deneyimine ilişkin deneyimlerini, düşüncelerini ve etkinlik sırasında yaşadıkları duyguları belirlemeye yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda, Muş Alparslan Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde lisans öğrenimi gören 34 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma katılımcılarının seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara yaklaşık 5 dakika süren Roller Coaster metaverse videosu izlettirildikten sonra derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların Roller Coaster metaverse etkinliğine yönelik deneyimlerini keşfetmek için yapılan nitel araştırmada Süpermen, haz yolculuğu, korkusuz korkak, akış, duygu kuşağı ve FoMO olmak üzere altı ana tema ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin bu deneyimden oldukça haz aldıkları ve bu sırada zamanın nasıl geçtiğini anlayamadıkları, korkularının üstesinden gelme aşamasında bu deneyimin bir basamak olduğu, yaşadıkları deneyim sayesinde farklı dünyalara ve duygulara geçiş yaptıkları, bu deneyimi yaşayan kişilerden eksik kalma korkularının olduğu ve gerçek dünyadaki tüm kısıtlamalardan uzaklaşarak özgür olma hissini yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
The metaverse has gained attention as an important aspect of virtual word, but little is known about user experiences. This study aims to determine university students' experiences, thoughts, and feelings regarding the metaverse event experience from a virtual reality perspective. A qualitative research method including in-depth interview was utilized to collect data from 34 university students, using purposive sampling method. The interviews were applied after the participants experienced the Roller Coaster metaverse game, which lasted for about 5 minutes. In the qualitative research conducted to explore the participants' experiences with the Roller Coaster metaverse activity, six main themes emerged: Superman, Pleasure Journey, Fearless Coward, Flow, Emotion Zone, and Fear of Missing Out (FoMO). As a result, it was concluded that the students thoroughly enjoyed this experience. Moreover, they couldn't believe how quickly time passed, that this experience was a step toward overcoming their fears. They also added that the experience transitioned them to different worlds and emotions. Additionally, they had FoMO when someone else had this experience before them. Finally, it was revealed that they experienced the feeling of freedom by removing all real-world restrictions. This study might enable to the advancement of virtual reality environments, Metaverse, and leisure-based activities in particular and may reveal many potential research opportunities.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1-Cumhuriyet'in 100. Yılı Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .