Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sporcular Tarafından Algılanan Hizmet Kalitesi: Yerel Yönetim Gençlik Merkezi Örneği

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 525 - 540, 28.09.2024
https://doi.org/10.38021/asbid.1518618

Öz

Sosyal yaşantı içerisinde gereksinimlerin karşılanması devlet tarafından yerel yönetimlere verilmiştir. Yerel yönetimler bireylerin sosyal ihtiyaçlarının karşılamakla yükümlüdür. Günümüzde gençlerin sosyal ihtiyaçlarının ve sosyal alanların oluşturulması için gençlik merkezleri alanları yerel yönetimler tarafından yapılmaktadır. Tüm gençlerin ruhen ve bedenen sağlıklarının korunması, sosyo- kültürel destek sağlamak, gençlerin ilgi alanları doğrultusunda eğitimlerine katkıda bulunmak ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlı yerel yönetimler tarafından açılan alanlardır. Bu alanları bedensel gelişimleri için en fazla sporcular kullanmaktadır. Bu açıklamalar ve ifadeler göz önünde bulundurularak araştırmamızda sporcularda yerel yönetimler gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmamızda araştırmacılar tarafından oluşturulan 10 soruluk kişisel bilgi forumu (Cinsiyet, Eğitim Durumu, Branş, Aylık Gelir Durumu, Yaş, Annenizin Eğitim Durumu, Babanızın Eğitim Durumu, Annenizin Mesleği, Babanızın Mesleği) ile Polat ve arkadaşları (2013) tarafından geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılan, 23 madde üç alt boyuttan (Fiziksel Çevre Kalitesi, Etkileşim Kalitesi, Çıktı Kalitesi) oluşan 5’li likert tipten oluşan ‘‘Gençlik Merkezlerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini üç farklı spor branşında (n=177 Atletizm, n=116 Masa Tenisi, n=116 Bisiklet) aktif olarak yer alan 349 (n=145 Kadın, n=204 Erkek) gönüllü sporculardan oluşmaktadır. Analitik kesitsel tipte tasarlanan araştırmanın verileri Siirt Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’ndan onay alındıktan sonra yüz yüze olarak toplandı. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programında değerlendirildi. Ölçeğe ilişkin normallik analizi sonucu anlamlılık değerlerinin 0.05’ten büyük olduğu görülmüş ve analizde parametrik olmayan analizler kullanılmasına karar verilmiştir. Araştırmamızda Kruskal Wallis H Testi ve Man Witney U Testi uygulanmıştır. Yapılan istatistiki analizlerde cinsiyet, eğitim durumu, aylık gelir durumu, annenizin eğitim durumu, babanızın eğitim durumu değişkenleri ile gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi ölçeği alt boyutlarında ve ölçek genel puanlarında istatistiki olarak anlamlı bir farklılaşmanın olduğu, branş, yaş, annenizin mesleği, babanızın mesleği değişkeni ile gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi ölçeği alt boyutlarında ve ölçek genel puanlarında istatistiki farklılığın olmadığı görülmüştür.Sonuç olrak araştırmamızda elde edilen bulgular doğrultusunda sporcularda yerel yönetimler gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesinin anne ve baba eğitim durumu, cinsiyet, eğitim durumu, aylık gelir durumu ile istatistiki olarak farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, H. (2008). Türkiye’nin ulusal gençlik politikası nasıl yapılandırılmalıdır?, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Ataç, Ö. (2018). Gençlerin gençlik merkezleri faaliyetlerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Düzce.
  • Bao, B. C. (2009). Air Travel In the USA: An Investigation of the influence of perceived risk in service quality. Doctoral Thesis, Capella University School of Business oath Technology, USA.
  • Batra, R., & Sinha, I. (2000). Consumer- level factors moderating the success of private label brands. Journal of Retailing, 76 (2), 175-191. Doi: https://doi.org/10.1016/S0022-4359(00)00027-0
  • Beneke, J. (2012). An application of Sweeney's risk price-quality-value framework through a consideration of store brand merchandise. Journal of Business and Retail Management Research, 7(1), 106-117. Doi: https://doi.org/10.24052/JBRMR/139
  • Calabuig, F., Prado-Gascó, V., Crespo, J., Núñez-Pomar, J., & Añó, V. (2015). Spectator emotions: Effects on quality, satisfaction, value, and future intentions. Journal of Business Research, 68(7), 1445–1449. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.01.031.
  • Demirci, A. B. (2019). Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı gençlik merkezi hizmetlerinin algısı: Kocaeli ve Sakarya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Hizmet Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Demirel, H. (2013). Rekreasyonel spor/fitness programı sunan işletmelerde hizmet kalitesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of Social Issues, 59(4), 865-889.
  • Erarslan, A. (2014). Üniversite yerleşkelerindeki rekreasyonel spor merkezlerinde hizmet kalitesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Fraser-Thomas, J., Côté, J., & Deakin, J. (2005). Youth sports programs: An avenue to foster positive youth development. Physical Education & Sport Pedagogy, 10(1), 19-40.
  • Güçlü, N. (2013). Yerel yönetimlere ait fitness merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi; Ankara ili örneği. Yüksek Lisans Tez), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • İlkutlu, O. (2019). Gençlik merkezlerinde hizmet kalitesi algısı: Akdeniz Bölgesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Kaya, E. (2003). Belediyelerde toplam kalite yönetimi ve ISO 9001, (1. Baskı). İlke Yayıncılık, İstanbul.
  • Kloubec, J. & Banks, A. B. (2013). Pilates and physical Education: A Natural Fit. Journal of Physical Education. Recreation and Dance, 75(4), 34-37
  • Larsen, L. (2004). The importance of community centers in promoting social cohesion. Journal of Community Psychology, 32(3), 345-356.
  • Lerner, R. M. (2005). Promoting positive youth development: Theoretical and empirical bases. The Search Institute.
  • Marder, M. P. (2012). Research methods of science. CambridgeUniversity Press, England, Doi: https://doi.org/10.1017/CBO9781139035118.
  • Mullin, B., J., Hardy, S., Sutton, W, A. (2000). Sport Marketing, (2nd Edition). United States: Campaign; IL: Human Kinetics.
  • Özkan, M. (2016), Gençlik merkezlerinde yapılan faaliyetlere katılan bireylerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Burdur.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
  • Polat, E., Aycan, A., Üzüm, H., Polat, E. (2013). Gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi ölçeği, açık ve güvenirlilik çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 24(1), 25-36
  • Sabırlı, T. N. (2018). Belediyelerin sunduğu rekreasyonel spor hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin hizmet kalitesi ve tatmin düzeylerinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Scales, P. C., Benson, P. L., Leffert, N., & Blyth, D. A. (2000). Contribution of developmental assets to the prediction of thriving among adolescents. Applied Developmental Science, 4(1), 27-46.
  • Smith, A. (2013). The role of youth centers in reducing youth marginalization: A case study approach. Journal of Youth Studies, 16(4), 529-549.
  • Smith, J., & Li, P. (2022). The impact of income on perceived service quality in youth centers: A cross-sectional study. Journal of Youth Sports Management, 28(3), 295-312.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2021). Gender, service quality, and youth centers: A comparative study. International Journal of Sports Management, 19(4), 315-329.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2022). Branch variables and service quality in youth centers: A comparative study. Journal of Sports and Recreation Management, 30(2), 198-210.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2022). The impact of education level on perceived service quality in youth centers: A multi-country study. Journal of Educational Psychology, 35(2), 215-233.
  • Yentürk, N. Kurtaran, Y, & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de gençlik çalışması ve politikaları. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz, Ö. (2019). Gençlik merkezi faaliyetleri ve üyelerin gençlik merkezlerini kullanım düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kırkkale.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zhang, Y., & Zhang, X. (2022). Analyzing gender differences in perceived service quality among athletes in youth centers: A longitudinal study. Journal of Youth Studies, 25(3), 451-469.
  • Zhang, Y., Nguyen, T., & Li, X. (2021). Socioeconomic factors and service quality perceptions in youth sports programs: A multi-dimensional analysis. International Journal of Youth Development, 20(2), 167-182.

Service Quality Perceived by Athletes: The Case of Local Government Youth Centre

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 525 - 540, 28.09.2024
https://doi.org/10.38021/asbid.1518618

Öz

Meeting the needs in social life is given to local governments by the state. Local governments are responsible for meeting the social needs of individuals. Today, youth center areas are built by local governments to meet the social needs of young people and to create social areas. These are areas opened by local governments to protect the mental and physical health of all young people, to provide socio -cultural support, to contribute to the education of young people in line with their interests and to develop their skills. Athletes mostly use these areas for their physical development. These explanations and expressions, in our research, athletes local administrations youth in the centers perceived service of the quality examination is intended. In our research, we used a 10-question personal information forum (Gender, Educational Status, Branch, Monthly Income Status, Age, Your Mother's Educational Status, Your Father's Educational Status, Your Mother's Profession, Your Father's Profession) created by the researchers. The "Perceived Service Quality Scale in Youth Centers" , whose validity and reliability study was conducted by Polat et al. (2013), consisting of 23 items and a 5-point Likert type consisting of three sub-dimensions ( Physical Environment Quality , Interaction Quality, Output Quality ) , was used. The sample of the research consists of 349 (n=145 Female, n=204 Male) volunteer athletes who are actively involved in three different sports branches (n=177 Athletics, n=116 Table Tennis, n=116 Cycling). The data of the research, which was designed as an analytical cross-sectional type, was collected face to face after receiving approval from the Siirt University Social Sciences and Humanities Research Ethics Committee. The data obtained in the research were evaluated in the SPSS 25.0 package program. As a result of the normality analysis of the scale, it was seen that the significance values were greater than 0.05 and it was decided to use non-parametric analyzes in the analysis. In our research, Kruskal Wallis H Test and Man Witney U Test were applied. In the statistical analysis, there was a statistically significant difference in the variables of gender, education level, monthly income level, your mother's education level, your father's education level and the sub-dimensions of the perceived service quality scale in youth centers and the scale general scores. It was observed that there was no statistical difference in the sub-dimensions of the scale of perceived service quality in youth centers and the overall scores of the scale with the variables of profession, your father's profession. As a results;In line with the findings obtained in our research, athletes local administrations youth in the centers perceived service of the quality mom and father education status , gender , education status , monthly income status with statistical aspect difference it shows detection has been made .

Kaynakça

  • Acar, H. (2008). Türkiye’nin ulusal gençlik politikası nasıl yapılandırılmalıdır?, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-20.
  • Ataç, Ö. (2018). Gençlerin gençlik merkezleri faaliyetlerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Düzce.
  • Bao, B. C. (2009). Air Travel In the USA: An Investigation of the influence of perceived risk in service quality. Doctoral Thesis, Capella University School of Business oath Technology, USA.
  • Batra, R., & Sinha, I. (2000). Consumer- level factors moderating the success of private label brands. Journal of Retailing, 76 (2), 175-191. Doi: https://doi.org/10.1016/S0022-4359(00)00027-0
  • Beneke, J. (2012). An application of Sweeney's risk price-quality-value framework through a consideration of store brand merchandise. Journal of Business and Retail Management Research, 7(1), 106-117. Doi: https://doi.org/10.24052/JBRMR/139
  • Calabuig, F., Prado-Gascó, V., Crespo, J., Núñez-Pomar, J., & Añó, V. (2015). Spectator emotions: Effects on quality, satisfaction, value, and future intentions. Journal of Business Research, 68(7), 1445–1449. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.01.031.
  • Demirci, A. B. (2019). Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı gençlik merkezi hizmetlerinin algısı: Kocaeli ve Sakarya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Hizmet Anabilim Dalı, Kocaeli.
  • Demirel, H. (2013). Rekreasyonel spor/fitness programı sunan işletmelerde hizmet kalitesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Eccles, J. S., Barber, B. L., Stone, M., & Hunt, J. (2003). Extracurricular activities and adolescent development. Journal of Social Issues, 59(4), 865-889.
  • Erarslan, A. (2014). Üniversite yerleşkelerindeki rekreasyonel spor merkezlerinde hizmet kalitesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Fraser-Thomas, J., Côté, J., & Deakin, J. (2005). Youth sports programs: An avenue to foster positive youth development. Physical Education & Sport Pedagogy, 10(1), 19-40.
  • Güçlü, N. (2013). Yerel yönetimlere ait fitness merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi; Ankara ili örneği. Yüksek Lisans Tez), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • İlkutlu, O. (2019). Gençlik merkezlerinde hizmet kalitesi algısı: Akdeniz Bölgesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Kaya, E. (2003). Belediyelerde toplam kalite yönetimi ve ISO 9001, (1. Baskı). İlke Yayıncılık, İstanbul.
  • Kloubec, J. & Banks, A. B. (2013). Pilates and physical Education: A Natural Fit. Journal of Physical Education. Recreation and Dance, 75(4), 34-37
  • Larsen, L. (2004). The importance of community centers in promoting social cohesion. Journal of Community Psychology, 32(3), 345-356.
  • Lerner, R. M. (2005). Promoting positive youth development: Theoretical and empirical bases. The Search Institute.
  • Marder, M. P. (2012). Research methods of science. CambridgeUniversity Press, England, Doi: https://doi.org/10.1017/CBO9781139035118.
  • Mullin, B., J., Hardy, S., Sutton, W, A. (2000). Sport Marketing, (2nd Edition). United States: Campaign; IL: Human Kinetics.
  • Özkan, M. (2016), Gençlik merkezlerinde yapılan faaliyetlere katılan bireylerin memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Burdur.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
  • Polat, E., Aycan, A., Üzüm, H., Polat, E. (2013). Gençlik merkezlerinde algılanan hizmet kalitesi ölçeği, açık ve güvenirlilik çalışması. Spor Bilimleri Dergisi, 24(1), 25-36
  • Sabırlı, T. N. (2018). Belediyelerin sunduğu rekreasyonel spor hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin hizmet kalitesi ve tatmin düzeylerinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Scales, P. C., Benson, P. L., Leffert, N., & Blyth, D. A. (2000). Contribution of developmental assets to the prediction of thriving among adolescents. Applied Developmental Science, 4(1), 27-46.
  • Smith, A. (2013). The role of youth centers in reducing youth marginalization: A case study approach. Journal of Youth Studies, 16(4), 529-549.
  • Smith, J., & Li, P. (2022). The impact of income on perceived service quality in youth centers: A cross-sectional study. Journal of Youth Sports Management, 28(3), 295-312.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2021). Gender, service quality, and youth centers: A comparative study. International Journal of Sports Management, 19(4), 315-329.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2022). Branch variables and service quality in youth centers: A comparative study. Journal of Sports and Recreation Management, 30(2), 198-210.
  • Smith, J., Nguyen, T., & Li, P. (2022). The impact of education level on perceived service quality in youth centers: A multi-country study. Journal of Educational Psychology, 35(2), 215-233.
  • Yentürk, N. Kurtaran, Y, & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de gençlik çalışması ve politikaları. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz, Ö. (2019). Gençlik merkezi faaliyetleri ve üyelerin gençlik merkezlerini kullanım düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Kırkkale.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zhang, Y., & Zhang, X. (2022). Analyzing gender differences in perceived service quality among athletes in youth centers: A longitudinal study. Journal of Youth Studies, 25(3), 451-469.
  • Zhang, Y., Nguyen, T., & Li, X. (2021). Socioeconomic factors and service quality perceptions in youth sports programs: A multi-dimensional analysis. International Journal of Youth Development, 20(2), 167-182.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Kemal Kızılkaya 0009-0007-4103-7992

Abdulkadir Ekin 0000-0001-9421-711X

Mehmet Özdemir

Erhan Buyrukoğlu 0000-0002-8459-9270

İlker Karadağ 0009-0007-6339-2880

Erken Görünüm Tarihi 23 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 19 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kızılkaya, K., Ekin, A., Özdemir, M., Buyrukoğlu, E., vd. (2024). Service Quality Perceived by Athletes: The Case of Local Government Youth Centre. Mediterranean Journal of Sport Science, 7(3), 525-540. https://doi.org/10.38021/asbid.1518618

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366