Bu çalışmanın amacı, rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin rekreasyonel liderlik davranışlarını incelemektir. Çalışmaya, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi rekreasyon bölümünde öğrenim gören 158 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan Rekreasyonel Liderlik Davranışı Ölçeği'nden elde edilen verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiş ve normal dağılım varsayımlarının sağlandığı tespit edilmiştir. Bu nedenle parametrik testlerden bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda, gruplar arasındaki anlamlı farklılıkları belirlemek amacıyla Bonferroni testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre kadın öğrencilerin otokratik liderlik davranışlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, rekreasyon faaliyetlerine daha sık katılan öğrencilerin daha yüksek düzeyde otokratik liderlik davranışı sergilediği görülmüştür. Ayrıca aktif olarak rekreasyon faaliyetlerine katılan öğrencilerin hem demokratik hem de otokratik liderlik davranışlarının, pasif olarak katılan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Daha önce bir gruba liderlik yapan öğrencilerin demokratik ve otokratik liderlik davranışlarının diğer öğrencilere göre yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin rekreasyon faaliyetlerine katılım ve geçmişteki liderlik deneyimleri, rekreasyonel liderlik davranışlarında farklılığa neden olmaktadır.
The aim of this study is to examine the recreational leadership behaviors of students enrolled in the Recreation Department. The study included 158 students from the Recreation Department of the Faculty of Sports Sciences at Aydın Adnan Menderes University. The data collection tool used was the Recreational Leadership Behavior Scale, and the skewness and kurtosis values of the obtained data were analyzed, confirming that the normal distribution assumptions were met. Therefore, independent samples t-tests and one-way analysis of variance (ANOVA) were employed. To determine significant differences among the groups, the Bonferroni test was applied following the one-way ANOVA. The study found that female students exhibited higher autocratic behaviors. Additionally, students who participated more frequently in recreational activities displayed higher levels of autocratic behaviors. Students who participated actively in recreational activities exhibited higher democratic and autocratic behaviors compared to those who participated passively. Furthermore, students who had previously led a group demonstrated higher levels of recreational leadership, as well as higher democratic and autocratic behaviors. In conclusion, students’ participation in recreational activities and their past leadership experiences contribute to variations in their recreational leadership behaviors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .