Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 15, 1 - 17, 20.12.2018

Öz

Alışveriş olgusu insan hayatının önemli bir parçasıdır. Alışveriş mekânları tarihin eski zamanlarından bugüne kentsel gelişmişlik ve yaşam tarzına bağlı olarak farklı formlarda varlık göstermiş olup, bugün sosyal ve kültürel dönüşümün yansıtıldığı mekânlar olarak karşımızda durmaktadır. Günümüzde alışveriş merkezleri, kentler için adeta vazgeçilmez bir parça haline gelmiştir. A’dan Z’ye birçok ürün ve hizmetin tek bir çatı altında sunulduğu mekânlar olarak alışveriş merkezleri, birey ve grupların hayatlarında gıda ve giyim alışverişlerini yapabildikleri mekânlar olmasının ötesinde, geniş bir kafe ve restoran yelpazesine sahip, sinema ve tiyatro gibi sosyal ve kültürel aktiviteleri de bünyesinde barındıran, çocuk oyun ve eğlence alanlarıyla ebeveynlere büyük kolaylık sağlayan, adeta hafta sonu ve boş zamanların değerlendirilebileceği birer buluşma noktası haline gelmiştir. Boş zaman, eğlence, kültür ve sanat gibi birçok şeyi tüketim nesnesi haline getiren alışveriş merkezleri, kentler açısından çok yönlü sonuçları olan ve incelenmesi gereken bir alan oluşturmaktadır. Bu alanlardan biri de şüphesiz alışveriş merkezlerinin halk tarafından tutulması ve kalabalıklığı karşısında kent merkezi sayılan alanların gittikçe sönük bir yapıya bürünmesi şeklinde özetlenebilir.

Kaynakça

  • Alkibay, S., Tuncer, D., Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş Merkezleri ve Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi. Altuna, O. K. (2012). Alışveriş Merkezleri, İstanbul: Beta Basın Yayım Dağıtım. Aksel Gürün, B. (2008). Türkiye’de Değişen Tüketim Mekânları ve Alışveriş Merkezleri. Dosya 22, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi,16-29. Aktürk Çetin, B. (2017). Kent Mekânının Şekillenmesinde Alışveriş Merkezlerinin Etkisi: Ankara Örneği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Bilim Dalı Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara. Aslanoğlu, R.A. (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. (2. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi. Bali, R. (2002). Tarz-ı Hayattan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Bayraktar, N. (2013). Tarihe Eş Zamanlı Tanıklık: Ulus ve Kızılay Meydanlarının Değişim Süreci, Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 20-35. Baysal, U. C. (2011). Kent Hakkı Yeniden Hayat Bulurken. Eğitim Bilim Toplum Dergisi. Cilt 9, Sayı 36, Güz, 31-55. Birol, G. (2005). Çağdaş Alışveriş Merkezlerinde Kent Dokusunun Yeniden Yorumlanması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi. Cilt.20, No.4, 421-427. Clarke, D. B. (1997). Consumption and the City, Modern and Postmodern. International Journal of Urban and Regional Research. 21.2, 218-237.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 15, 1 - 17, 20.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Alkibay, S., Tuncer, D., Hoşgör, Ş. (2007). Alışveriş Merkezleri ve Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi. Altuna, O. K. (2012). Alışveriş Merkezleri, İstanbul: Beta Basın Yayım Dağıtım. Aksel Gürün, B. (2008). Türkiye’de Değişen Tüketim Mekânları ve Alışveriş Merkezleri. Dosya 22, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi,16-29. Aktürk Çetin, B. (2017). Kent Mekânının Şekillenmesinde Alışveriş Merkezlerinin Etkisi: Ankara Örneği, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Bilim Dalı Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara. Aslanoğlu, R.A. (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. (2. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi. Bali, R. (2002). Tarz-ı Hayattan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Bayraktar, N. (2013). Tarihe Eş Zamanlı Tanıklık: Ulus ve Kızılay Meydanlarının Değişim Süreci, Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 20-35. Baysal, U. C. (2011). Kent Hakkı Yeniden Hayat Bulurken. Eğitim Bilim Toplum Dergisi. Cilt 9, Sayı 36, Güz, 31-55. Birol, G. (2005). Çağdaş Alışveriş Merkezlerinde Kent Dokusunun Yeniden Yorumlanması. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi. Cilt.20, No.4, 421-427. Clarke, D. B. (1997). Consumption and the City, Modern and Postmodern. International Journal of Urban and Regional Research. 21.2, 218-237.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Aktürk Çetin

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Çetin, B. A. (2018). ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 1-17.
AMA Çetin BA. ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?. ASBİDER. Aralık 2018;5(15):1-17.
Chicago Çetin, Banu Aktürk. “ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 15 (Aralık 2018): 1-17.
EndNote Çetin BA (01 Aralık 2018) ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5 15 1–17.
IEEE B. A. Çetin, “ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?”, ASBİDER, c. 5, sy. 15, ss. 1–17, 2018.
ISNAD Çetin, Banu Aktürk. “ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5/15 (Aralık 2018), 1-17.
JAMA Çetin BA. ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?. ASBİDER. 2018;5:1–17.
MLA Çetin, Banu Aktürk. “ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 15, 2018, ss. 1-17.
Vancouver Çetin BA. ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ: YENİ BİRER KENT MERKEZİ OLABİLİR Mİ?. ASBİDER. 2018;5(15):1-17.
Creative Commons License

Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.