Tüketiciler çok çeşitli mallar satın almaktadır. Bu mallara dayanıklı ve dayanıksız mallar denilmektedir.
Dayanıklı tüketim malları uzun ömürlüdür. Dayanıklı tüketim malları, mobilya, buzdolabı, araba ve çamaşır
makinesi gibi öğeleri içerir. Hanehalkları, dayanıklı tüketim malları olan buzdolabı, çamaşır-bulaşık makinesi,
tv, bilgisayar vb. malları kullanmaktadır. Söz konusu mallar tüketicinin anlık değil uzun bir zaman dilimi
boyunca kullanmaya devam ettiği mallardır. Dolayısıyla, hanehalkı belirli bir dönemde ilgili malı satın alırken
birçok faktörü göz önünde bulundurmalıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de hanehalkının dayanıklı tüketim
malları sahipliğine etki eden faktörleri tespit etmek ve ilgili faktörlerin talep edilen miktar üzerindeki etkilerinin
yönü ve büyüklüğünü belirlemektir.
Çalışmada, dayanıklı tüketim malı sahipliğini etkileyen sosyo-ekonomik ve demografik etkenlerin neler
olduğu ikili tercih modeli olan logit modelden faydalanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak, dayanıklı tüketim malı
sahipliğinde, aylık gelirin, konut mülkiyetinin, hanehalkı büyüklüğünün ve konut tipinin önemli faktörler olduğu
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 16 |
Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.