Günümüz dünyasının en çok tükettiği ürünlerden biri reklamlardır.
Reklamlar kendi içerisinde ayrışmaktadır: Bunlardan
biri, sosyal içerikli reklamlardır. Sosyal içerikli reklamlar
eğitim, sağlık, şiddet, trafik gibi belirli konular hakkında
farkındalık kazandıran ve olası sorunların çözümüne dair bilgilendiren
içeriklerden oluşmaktadır. Daha kaliteli bir yaşam
sürdürülmesi yönünde mesajlar veren sosyal içerikli reklamlar
ile, toplumsal ve evrensel faydaya yönelik belirli değerlerin
bireylere kazandırılması, tutum ve/veya davranış değişiminin
gerçekleşmesi hedeflenmektedir. Farklı mecralarda mesajlarını
ileten sosyal içerikli reklamların, izlenirlik durumuyla ilgi durumu
arasındaki ilişkinin belirlenmesinin, söz konusu reklamların
hedeflerini ne ölçüde gerçekleştirdiğini belirlemeye yönelik
katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada sosyal
içerikli reklamların, ortaöğrenim öğrencileri tarafından izlenirlik
düzeylerinin ilgi düzeylerini ne ölçüde etkilediğini belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden
yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, araştırmanın
çalışma evrenini Afyonkarahisar il merkezindeki ortaöğretim
kurumları, örneklemini ise 2018-2019 öğretim yılında Kâmil
Miras Anadolu Lisesi ve Cumhuriyet Anadolu Lisesinde öğrenim
gören 388 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada sosyal içerikli
reklamlara yönelik ilginin cinsiyete ve sınıfa göre farklılık
göstermediği anlaşılmıştır. Ayrıca sosyal içerikli reklamlara
yönelik ilginin sosyal içerikli reklamları izleme sıklığına göre
farklılaştığı; başka bir ifade ile sosyal içerikli reklamları izleme
sıklığı arttıkça, öğrencilerin sosyal içerikli reklamlara yönelik
ilgi düzeyinin de arttığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 22 |
Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.