Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 6, 351 - 361, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Gruen, V., Smith, L., (1960). Shopping towns USA, Reinhold Publishing Corporation, New York. Baudrillard, J. (1997). Tüketim Toplumu,(Çeviren:Hazal Deliceçaylı & Ferda Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Timur, N., Varinli, İ., & Oyman, M. (2006). Perakendeciliğe Giriş, Edt: Sevgi Ayse Öztürk. Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
  • Arslan, F. M. (2011). Mağazacılıkta atmosfer. Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management: The millennium edition. Marketing Management, 23(6), 188-193.
  • Cengiz, E., & Özden, B. (2002). Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri ve Tüketicilerin Büyük Alışveriş Merkezleri ile İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Ege Academic Review, 2(1), 64-77.
  • Coleman, P. D., & Blankenship, R. J. (2017). What Spreadsheet and Database Skills Do Business Students Need?. Journal of Instructional Pedagogies, 19.
  • Elibol, H. (2005). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 155-162.
  • İnceler Sarıhan, H. (1998). Rekabette Başarının Yolu-Teknoloji Yönetimi, Desnet Yayınları, Yayın No: 002, 1. Baskı, İstanbul.
  • Tekin, M., Güleş, H. K., & Burgess, T. (2000). Değişen Dünyada Teknoloji Yönetimi. Damla Ofset, Konya.
  • Akolaş, D. A. (2004). Bilişim Sistemlerive Bilişim Teknolojisinin Küreselleşme Olgusu Ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 29-43.
  • Stair, R., & Reynolds, G. (2013). Principles of information systems. Cengage Learning

BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN MAĞAZA SEKTÖRÜNE ETKİSİ: BİR ÖZEL MAĞAZA UYGULAMASI

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 6, 351 - 361, 30.06.2018

Öz

Bilişim sistemleri, teknik olarak bir organizasyonda daha etkin ve kolay karar vermeyi sağlayan, yönetici veya karar vericilerin bilgiyi daha anlamlı ve işlevsel bir konumda sağlayarak işlerini hızlandıran, çağa ve gereksinimlere uygunluğu her an güncellenebilen sistemlerdir. Elde edilen ve işlenmesi gereken bilgi, bu sistemler aracılığıyla ihtiyaçları karşılayacak ölçüde şekillendirilir, düzenlenir ve aynı zamanda başka uygulamalarda da kullanılabilmek için saklanır. Bu açıdan bakıldığında bu sistemlerin özellikle organizasyonlar için ne denli önemli olduğu açıktır. Günümüzde bilişim sistemleri, çoğu sektörde olduğu gibi mağazacılık sektöründe de önemini hızla arttırmaktadır. Bunun sebebi bilişim sistemlerinin mağazacılık sektörüne kattığı kazanımlardır. Bu kazanımların başında; satılan ürün miktarının anlık takibi, lojistik yönetimi, promosyon takibi, fiyatlandırma yöntemleri gelmektedir. Bu çalışmada, mağaza çalışanları birer tablet uygulaması ile desteklenmiş, müşterilerine birebir stok ve ürün bilgisini sunabilmesinin yanında, bedeni ve çeşidi bulunmayan ürünlerin başka mağazadaki stoklarından anında satış talebi oluşturmaları sağlamıştır. Böylelikle hem zamanı daha değerli kullanmak hem de müşteri memnuniyetini bir adım öteye taşımak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda mağaza çalışanlarına 17 ölçekli anket çalışması uygulanmıştır. Aynı zamanda bu sistemi kullanan satış danışmanları hakkında mağazaya gelmiş olan müşteri memnuniyetleri de ölçülmüştür. Hem çalışan hem müşteri için hazırlanan anket çalışmasında 5’li Likert ifadeleri yöneltilmiş ve elde edilen bulgular SPSS 21 programında analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Gruen, V., Smith, L., (1960). Shopping towns USA, Reinhold Publishing Corporation, New York. Baudrillard, J. (1997). Tüketim Toplumu,(Çeviren:Hazal Deliceçaylı & Ferda Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Timur, N., Varinli, İ., & Oyman, M. (2006). Perakendeciliğe Giriş, Edt: Sevgi Ayse Öztürk. Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
  • Arslan, F. M. (2011). Mağazacılıkta atmosfer. Beta Basım Yayım.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management: The millennium edition. Marketing Management, 23(6), 188-193.
  • Cengiz, E., & Özden, B. (2002). Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri ve Tüketicilerin Büyük Alışveriş Merkezleri ile İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Ege Academic Review, 2(1), 64-77.
  • Coleman, P. D., & Blankenship, R. J. (2017). What Spreadsheet and Database Skills Do Business Students Need?. Journal of Instructional Pedagogies, 19.
  • Elibol, H. (2005). Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (13), 155-162.
  • İnceler Sarıhan, H. (1998). Rekabette Başarının Yolu-Teknoloji Yönetimi, Desnet Yayınları, Yayın No: 002, 1. Baskı, İstanbul.
  • Tekin, M., Güleş, H. K., & Burgess, T. (2000). Değişen Dünyada Teknoloji Yönetimi. Damla Ofset, Konya.
  • Akolaş, D. A. (2004). Bilişim Sistemlerive Bilişim Teknolojisinin Küreselleşme Olgusu Ve Girişimcilik Üzerine Yansımaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 29-43.
  • Stair, R., & Reynolds, G. (2013). Principles of information systems. Cengage Learning
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Sönmez Çakır

Alper Aytekin

Fatma Tüminçin Bu kişi benim

Yakup Bahadır Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Sönmez Çakır, F., Aytekin, A., Tüminçin, F., Yücel, Y. B. (2018). BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN MAĞAZA SEKTÖRÜNE ETKİSİ: BİR ÖZEL MAĞAZA UYGULAMASI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(6), 351-361.