Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GELENEKSEL MEDYADAN YENİ MEDYAYA: İKİNCİL EKRAN ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 8, 106 - 115, 31.08.2018

Öz

İletişim teknolojilerinin gelişerek yaygınlaşmasıyla birlikte, bireyler internet ve mobil cihazlarla daha fazla etkileşime girmektedir. Bu etkileşim gün geçtikçe değişim ve gelişim göstermiş ve izleyicileri birer kullanıcıya dönüştürmektedir. Gün geçtikçe kullanıcılar tek bir cihazın kullanımını yetersiz bulmaya başlamışlardır. Bunun sonucunda da artık kullanıcılar aynı anda birden fazla cihaz ile etkileşim gerçekleştirmeye başlamışlardır. Kullanıcılar, televizyon izledikleri sırada başka bir akıllı cihaz aracılığıyla TV programı ile paralel olarak geri bildirim imkânı bularak TV programının muhatapları ile etkileşimde bulunur. Bu çalışma, dünyada yaygın bir şekilde kullanılan ikincil ekran görüntülenmesinin – televizyon izlendiği sırada akıllı telefon, tablet ve dizüstü bilgisayar kullanımı - ülkemizdeki TV izleyicileri tarafından kullanım durumunu saptamak amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçla, araştırmayı gerçekleştirmek amacıyla bilimsel araştırma tekniklerinden iki yöntem belirlenmiştir. Bunlardan birisi yaygın veri toplama tekniklerinden birisi olan anket iken diğer yöntem ise Twitter istatistikleri üzerinden yapılan analizi olmuştur. Türkiye’de sosyal TV reytingi ölçümü yapan Ranini.TV isimli web sitesi vasıtasıyla, TV’de yayınlanan dizilere ilişkin Twitter verileri istatiksel olarak elde edilmiştir. Bu doğrultuda yapılan çalışma ile televizyon izleyicisinin, TV programını izlediği sırada, Twitter ortamında diziyle ilgili paylaşımlarla etkileşime geçerek, ikincil ekran görüntülemesini gerçekleştirip gerçekleştirmediği durumu, yapılan analizler ile ortaya konmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Çetinkaya, A. , Şahin, Ö.E. , Arslan, A. & Kırık, A.M. , “Televizyon İzleme Davranışına Sosyal Medya ve İkincil Ekran Kullanımının Etkileri” Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 4, 2015, S.152
  • Kuyucu, M: , Ekim 2014, “Televizyon ve Sosyal Medya: Televizyon Dizilerinde Twitter Kullanımı “Medcezir Örneği”, Dijital İletişim Etkisi Uluslararası Akademik Konferansı Bildiri Kitabı, Sayı 1, 2014, S50-51
  • F. Giglietto and D. Selva, “Second Screen and Participation: A Content Analysis of a Full Season Dataset of Tweets,” Available at Social Science Research Network, 2013, pp. 1-24.
  • Özen, E. & Çelenk, S. (2006) “Sinema Endüstrisinin Ekonomik Yöndeşme Eğilimleri: Hollywood Örneği”, İletişim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, Sayı 1
  • Akyol O. , “Televizyon Ekranının Değişimi”, Yeni Medya Çağında Televizyon, İstanbul, Ed., Derin Yayınları, Özel S., ss.170-202, 2015
  • Vural, Z.B.A. & Bat, M. ,”Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal Of Yasar University, 2010, S.3351‐3352
  • Santaferraro, D (2017, 5 Nisan). “How To Encourage Participation With Second Screen Technology”, http://blog.educationalmeasures.com/how-to-encourage-participation-with-second-screen-technology
  • Koçak, A. (2001), Televizyon İzleyici Davranışları Televizyon İzleyicilerinin Tercihleri ve Doyumları Üzerine Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma (Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi)
  • http://acikerisim.selcuk.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/123456789/4168/112735.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Gencer, Z.Ş. (2017, 10 Haziran). “Sosyal Medya Atağı ve Televizyona Etkileri”, http://www.sosyalbilimler.org/sosyal-medya-atagi-ve-televizyona-etkileri/
  • “Sosyal TV Reytingleri”, (12-18 Şubat 2018), http://www.ranini.TV/sosyal-medya-reyting
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 8, 106 - 115, 31.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Çetinkaya, A. , Şahin, Ö.E. , Arslan, A. & Kırık, A.M. , “Televizyon İzleme Davranışına Sosyal Medya ve İkincil Ekran Kullanımının Etkileri” Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 4, 2015, S.152
  • Kuyucu, M: , Ekim 2014, “Televizyon ve Sosyal Medya: Televizyon Dizilerinde Twitter Kullanımı “Medcezir Örneği”, Dijital İletişim Etkisi Uluslararası Akademik Konferansı Bildiri Kitabı, Sayı 1, 2014, S50-51
  • F. Giglietto and D. Selva, “Second Screen and Participation: A Content Analysis of a Full Season Dataset of Tweets,” Available at Social Science Research Network, 2013, pp. 1-24.
  • Özen, E. & Çelenk, S. (2006) “Sinema Endüstrisinin Ekonomik Yöndeşme Eğilimleri: Hollywood Örneği”, İletişim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, Sayı 1
  • Akyol O. , “Televizyon Ekranının Değişimi”, Yeni Medya Çağında Televizyon, İstanbul, Ed., Derin Yayınları, Özel S., ss.170-202, 2015
  • Vural, Z.B.A. & Bat, M. ,”Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal Of Yasar University, 2010, S.3351‐3352
  • Santaferraro, D (2017, 5 Nisan). “How To Encourage Participation With Second Screen Technology”, http://blog.educationalmeasures.com/how-to-encourage-participation-with-second-screen-technology
  • Koçak, A. (2001), Televizyon İzleyici Davranışları Televizyon İzleyicilerinin Tercihleri ve Doyumları Üzerine Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma (Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi)
  • http://acikerisim.selcuk.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/123456789/4168/112735.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Gencer, Z.Ş. (2017, 10 Haziran). “Sosyal Medya Atağı ve Televizyona Etkileri”, http://www.sosyalbilimler.org/sosyal-medya-atagi-ve-televizyona-etkileri/
  • “Sosyal TV Reytingleri”, (12-18 Şubat 2018), http://www.ranini.TV/sosyal-medya-reyting
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Sarı

Caner Erdoğan

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Sarı, Ü., & Erdoğan, C. (2018). GELENEKSEL MEDYADAN YENİ MEDYAYA: İKİNCİL EKRAN ÜZERİNE BİR İNCELEME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(8), 106-115.