İletişim teknolojilerinin gelişerek yaygınlaşmasıyla birlikte, bireyler internet ve mobil cihazlarla daha fazla etkileşime girmektedir. Bu etkileşim gün geçtikçe değişim ve gelişim göstermiş ve izleyicileri birer kullanıcıya dönüştürmektedir. Gün geçtikçe kullanıcılar tek bir cihazın kullanımını yetersiz bulmaya başlamışlardır. Bunun sonucunda da artık kullanıcılar aynı anda birden fazla cihaz ile etkileşim gerçekleştirmeye başlamışlardır. Kullanıcılar, televizyon izledikleri sırada başka bir akıllı cihaz aracılığıyla TV programı ile paralel olarak geri bildirim imkânı bularak TV programının muhatapları ile etkileşimde bulunur. Bu çalışma, dünyada yaygın bir şekilde kullanılan ikincil ekran görüntülenmesinin – televizyon izlendiği sırada akıllı telefon, tablet ve dizüstü bilgisayar kullanımı - ülkemizdeki TV izleyicileri tarafından kullanım durumunu saptamak amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçla, araştırmayı gerçekleştirmek amacıyla bilimsel araştırma tekniklerinden iki yöntem belirlenmiştir. Bunlardan birisi yaygın veri toplama tekniklerinden birisi olan anket iken diğer yöntem ise Twitter istatistikleri üzerinden yapılan analizi olmuştur. Türkiye’de sosyal TV reytingi ölçümü yapan Ranini.TV isimli web sitesi vasıtasıyla, TV’de yayınlanan dizilere ilişkin Twitter verileri istatiksel olarak elde edilmiştir. Bu doğrultuda yapılan çalışma ile televizyon izleyicisinin, TV programını izlediği sırada, Twitter ortamında diziyle ilgili paylaşımlarla etkileşime geçerek, ikincil ekran görüntülemesini gerçekleştirip gerçekleştirmediği durumu, yapılan analizler ile ortaya konmaya çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 8 |