Bilgi teknolojileri teknolojik gelişmeler sonucunda çoğu işletmenin bünyesine dahil olmuş durumdadır. Bilgi teknolojilerine bağlılık, teknoloji kullanımındaki artışa bağlı olarak artmaktadır. Sürdürülebilirlik, iş performanslarını sürekli artırma ve iyileştirme istekleri, beraberinde bilgi teknolojilerini kontrol etme ihtiyacını doğurmaktadır. Bilgi teknolojileri organizasyonları, hizmet vermiş oldukları işletmelerin vizyon ve misyonuna sadık bir şekilde bilgi sürekliliğini ve kullanılabilirliği sağlayarak, güvenliği ve bütünlüğü garanti altına almaktadır. Tüm bu hizmetler sürekli gelişme ve iyileşme ile verilmektedir. İş süreçlerinde karmaşıklıkların basitleştirilmesi, bu süreçlerin isimlendirilerek nerelerde kesiştiklerinin tespit edilmesi hizmet veren organizasyonların başarısı için önemli olmaktadır. Bilgi teknolojilerinde hizmet süreçlerinin yönetimi etkinliği artırarak hizmet maliyeti ve kalitesinin kontrolüne teşvik sağlar. Bilgi teknolojilerinde hizmet yönetim süreçleri, hizmet sunumunda bir takım sistematik yaklaşımlar getirmektedir. Bu yaklaşımlar, işletmelerin tipi ve yapısına bakılmaksızın tüm organizasyonlara uygulanabilmektedir. Bu çalışmada, işletmelerin bilgi teknolojileri bölümlerinde uygulanmakta olan hizmet yönetim süreçleri araştırılarak sunulmuştur. Hizmet yönetim süreçlerinin başarısı için gerekli kriterlere değinilerek bu süreçlerin önemine dikkat çekmek istenilmiştir.
Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Hizmet Yönetim Süreçleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |