Tiyatro bütün sanat dallarını bir arada sunan kapsamlı bir sanattır. Çocukların pek çok alanda kendisini ifade etmesini kolaylaştırır. Demokratik bir çalışma alanı sunan tiyatro önemli bir eğitim aracı rolü de üstlenir. Çocukların yargılama, değerlendirme, sorunları çözme becerileri kazanmalarına yardımcı olur. Tiyatro bunları yaparken bizlere, çocuklarımıza istendik davranış kazandırma şansı da sunar. Oyunun hayatındaki kaçınılmaz yerini bildiğimiz çocuklarımıza hem eğlendirip hem de değer eğitimi verebileceğimiz en önemli araçların başında çocuk tiyatrosu gelmektedir. Tiyatronun bu büyülü dünyası ile güzel zaman geçiren çocuklara istendik davranışlar ve değerler ilmek ilmek işleyebiliriz. Bizim için önemli değerleri de yine tiyatro yardımıyla çocuklarımıza benimsetebiliriz. Bir toplumun varlığı üzerinde bu kadar etkili olan değerlerin eğitimi ve öğretiminin önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden, çocuklarımızı iyi yetiştirmek için büyüklerimize önemli görevler düşmektedir. Ailede başlayan değer eğitimi, ilköğretimin bir ve ikinci kademesi, değerlerin nesilden nesile aktarımında önemli bir basamağı oluşturur. Çocuk, okul çağıyla birlikte birçok kişiyle iletişim kurmaya başlar ve bu süreçte topluma uyum sağlaması gerekir. Bunu başarmak için de bulunduğu toplumun değerlerini öğrenip uygulamalıdır. Çocuklar için büyük öneme sahip çocuk edebiyatı ürünleri değer aktarımında da bir görev üstlenmelidirler. Bu sorumlulukların bilincinde olan her yazar yaşadıkları dönemde toplum için elzem olan değerleri eserlerinde işlemiştir. Toplumu aydınlatma görevini üstlenen yazarlar söz konusu çocuklar olunca daha da özenli davranmak gerektiği bilinciyle hareket etmek zorundadırlar. Bu çalışmada Mümtaz Zeki Taşkın’ın “Altın Destan, Oyuncakçı Dede, Yoklar Dağındaki Nar” adlı tiyatro eserlerinde hangi değerlerin aktarıldığı tespit edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |