Kültür-sanat okuryazarlığın çok önem kazandığı günümüzde, sanat eğitimi, öğrencilere kendilerini anlatma, yenilikçi düşünceler geliştirme, estetik duyarlılık kazanma fırsatı sunar. Sanat eğitimi, öğrencilerin nitelikli resimler ve sanat eserleri üretmelerini sağlamak ve onları birer sanatçı gibi yetiştirmek için verilmez. Önemli olan, ürün değil, çocuğun gelişimine katkı sağlamaktır. Günümüzde okullarda sanat eğitimi dersi görsel sanatlar adı altında verilmektedir. Görsel sanatlar dersi, okullarda sanat eğitiminin en önemli uygulama alanlarından biridir. Görsel sanatlar dersi, genel eğitimin gerekli ve önemli bir parçasıdır. Öğrenciler; resim, müzik, tiyatro, dans, şiir, öykü, heykel, seramik, fotoğraf, yaratıcı drama, film, video gibi konularla ilgili bilgileri, bu derste alır. Günümüzde görsel sanatlar dersinde teknoloji hızlı ve yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Sanat eğitimi veren ve sanat eğitimi alan bireyler bu gelişmelerden olumlu yönde etkilenmektedir. Görsel sanatlar dersinde öğrencilere farklı alanlarda bilgi aktarımında ve eserlerin tanıtımında filmlerin rolü gün geçtikçe artmaktadır. Geleneksel olarak sınıfta ders anlatmak şeklinde yapılan eğitimi zenginleştirmek için filmler, uzun süreden beri eğitim ve öğretimde kullanılmaktadır. Literatür tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın amacı; filmlerin, görsel sanatlar dersinde kullanımının, sanat eğitimine katkısının olumlu ve olumsuz yönlerini irdelemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Daha önce okullarda Resim-İş dersi olarak bilinen bu dersin adı yıllar içinde değişmiş ve kapsamı genişletilmiştir. Fakat görsel sanatlar eğitimi denildiğinde birçok eğitimcinin, ailenin ve öğrencinin aklına daha çok resim eğitimi gelmektedir. Bu durum görsel sanatlar dersinde amaç ve hedeflerinin tam olarak anlatılamadığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |