Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE EĞİTİMİ AÇISINDAN “RAFADAN TAYFA: HER NOTADAN” VE “HAPŞUU” İSİMLİ ÇOCUK TİYATROLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 11, 179 - 186, 30.11.2018

Öz

Türkçe eğitimi okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerinin geliştirilmesinin yanında dili sevdirme, kültürel aktarım sağlama, kelime hazinesini geliştirme gibi genel amaçları da olan bir alandır. Çocuğun algı alanına giren her türlü etkinlik çocuğun dili kullanma becerilerine ve kültürel kazanımlarına da etki eder. Bu bakımdan çocuğun izlediği filmler, okuduğu kitaplar, izlediği tiyatro oyunları gibi etkinlikler çocuğun hem dil gelişimini hem de karakter gelişimini etkiler. Çocuk edebiyatı ürünlerinden olan çocuk tiyatrolarının çocuk edebiyatına uygun değerleri taşıması beklenilir. Bu araştırma kapsamında betimsel yöntem ile Rafadan Tayfa: Her Notadan ve Hapşuu isimli çocuk tiyatrolarının Türkçe eğitimi ve çocuk edebiyatına uygunluğu hakkında değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma özellikle eğitimsel anlamda çocuk tiyatrosunda bulunması gereken nitelikleri ortaya koyan bir örnek olması bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • Buttanrı, M. (2007). Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Tiyatro Eserlerinde Halk Kültürü Unsurları. Erdem Atatürk Kültür Merkezi Dergisi, 49, 313-328.
  • Buttanrı, M. (2010). Cumhuriyet Devri Türk Tiyatrosunda Batı Etkisi. Turkish Studies, 5(2), 50-91.
  • Fuat, M. (2010). Tiyatro Tarihi, (3. Baskı), İstanbul: MSM Yayınları.
  • Kazıcı, E. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Deyim ve Atasözlerinin Öğretiminde Dramatizasyon Yönteminin Etkililik Düzeyi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Keskin, F. (2015). Çocuk Tiyatrosunda Güldürü Elde Etme Yöntemleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Okurlar, A. (2010). Cumhuriyet Dönemi Türk Çocuk Tiyatrosu. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Samurçay, N. Çocuk Psikolojisi Açısından Tiyatro, http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/13/1160/13660.pdf.
  • Şen, E. (2009). 1980’den Günümüze Çocuk Edebiyatı Alanında Yazılmış Yerli Çocuk Tiyatrosu Metinlerinin Söz Varlığı Üzerine Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Tarhan, B. (2010). Çocuk Tiyatrolarında İçerik Analizi: Ankara Devlet Tiyatrosu Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Temuçin, E. (2007). Çocuk Tiyatrosunda Sanatsal Bir Anlatım Aracı Olarak Kukla. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilge Bağcı Ayrancı

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Bağcı Ayrancı, B. (2018). TÜRKÇE EĞİTİMİ AÇISINDAN “RAFADAN TAYFA: HER NOTADAN” VE “HAPŞUU” İSİMLİ ÇOCUK TİYATROLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(11), 179-186.