Türkçe eğitimi okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerinin geliştirilmesinin yanında dili sevdirme, kültürel aktarım sağlama, kelime hazinesini geliştirme gibi genel amaçları da olan bir alandır. Çocuğun algı alanına giren her türlü etkinlik çocuğun dili kullanma becerilerine ve kültürel kazanımlarına da etki eder. Bu bakımdan çocuğun izlediği filmler, okuduğu kitaplar, izlediği tiyatro oyunları gibi etkinlikler çocuğun hem dil gelişimini hem de karakter gelişimini etkiler. Çocuk edebiyatı ürünlerinden olan çocuk tiyatrolarının çocuk edebiyatına uygun değerleri taşıması beklenilir. Bu araştırma kapsamında betimsel yöntem ile Rafadan Tayfa: Her Notadan ve Hapşuu isimli çocuk tiyatrolarının Türkçe eğitimi ve çocuk edebiyatına uygunluğu hakkında değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma özellikle eğitimsel anlamda çocuk tiyatrosunda bulunması gereken nitelikleri ortaya koyan bir örnek olması bakımından önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 11 |