İnternet ve bilgi teknolojilerinde yaşanan
hızlı ve büyük değişim, internette pazarlamanın gelişimini kaçınılmaz
kılmaktadır. İşletmelerin, değişen tüketiciyi anlamaları, internette pazarlama
sürecini yönetmeleri ve sanal alışveriş modellerini takip edebilmeleri önem
kazanmıştır. Günümüzde elektronik ticarette yoğun rekabet yaşanmakta, tüketicilerin
dikkatini çekmek ve güvenlerini kazanmak artık kolay olmamaktadır. Çalışmanın
amacı, güven faktörünün elektronik ticaretteki etkilerini ve güveni etkileyen faktörlerin
satın alma niyetiyle ilişkisini tespit etmektir. Bu amaçla e-ticaret alışveriş
sitesi olan Trendyol’dan alışveriş yapan 224 katılımcı ile internet ortamında
anket yapılmıştır. Anket çalışması Gambarov (2014)’ün çalışmasından
yararlanılarak oluşturulmuştur. Ankette Trendyol alışveriş sitesinden alışveriş
yapan katılımcılara, güveni etkileyen faktörler, güven ve satın alma niyetleri
hakkında sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler amaca uygun bir istatistik
programda analiz edilmiştir. Bulguların elde edilmesinde; güvenilirlik analizi, frekans analizi,
faktör analizi, korelasyon analizi ve ANOVA testleri yapılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, güveni etkileyen faktörler ile satın alma niyeti ve güven arasında
anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |