Toplumsal
ihtiyaçlar sonucu ortaya çıkan faizsiz bankacılığın tarihte ilk kez 1960’lı
yıllarda tasarruf sandıkları şeklinde uygulandığı görülmektedir. Temellerinin
İslam ülkelerinde atıldığı faizsiz bankacılık, sosyal, beşeri ve ekonomik
bakımdan küreselleşme olgusuna kayıtsız kalmayarak dünya genelinde pek çok ülkeye
yayılmıştır. Ülkemizde 1980’li yıllardan itibaren faaliyet göstermeye başlayan
faizsiz bankacılık kuruluşları, 2005 yılından itibaren katılım bankaları adını
almış ve günümüzde işyeri, çalışan personel, müşteri ve finansal yapıları
bakımından önemli aşama kaydetmişlerdir. Çalışma prensiplerinin temelinde faizsiz fon toplama ve faizsiz fon
kullandırma şeklinde faaliyet gösteren katılım bankaları, bu faaliyetlerinden
oluşan kar veya zararlarını, tasarruf sahipleri ile paylaşmaktadırlar. Bankacılık
sektöründe pazarlama faaliyet ve uygulamaları müşterilerin finansal ve diğer ihtiyaç
ve taleplerini karşılaması bakımından son derece önemlidir. Bu çalışma kapsamında
geleneksel bankacılık uygulamasındaki pazarlama faaliyetleri ile katılım
bankacılığında uygulanaa pazarlama faaliyetleri kıyaslanarak, katılım
bankacılığı ürün ve hizmetlerinin pazarlanmasındaki temel farklılıkların ve
benzerliklerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Ankara’da bulunan
katılım bankalarından 2 tanesinin şube yöneticisi düzeyinde yetkilisi ile görüşülmüş
ve yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yardımıyla bir
vaka çalışması şeklinde uygulanmıştır.
Katılım bankacılığı Bankacılıkta Pazarlama Uygulamaları Katılım Bankaları Betimsel Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |