Performans bir işletmenin başarısını
başka bir ifadeyle, işletmenin amaçlarına ulaşma düzeyini belirleyen çok yönlü
bir kavramdır. İşletmelerin başarısı ve sürekliliği performans ölçümü ile
değerlendirilir. Geleneksel bakış açıları, girişimciyi işe girmek için motive
eden faktörleri ve elde etmeye çalıştığı hedefleri göz ardı ederek kar, ciro
gibi finansal performans ölçütleri kullanmaktadır. Bu yöntemler, kar ve ciro
gibi finansal rakamların artışını yeterli başarı ölçüsü olarak kabul etmiştir.
Bu ölçütler, kolayca ölçülebildiği ve büyüme düzeyini yeterince
gösterebildikleri için tercih edilmiştir. Ancak büyüme tüm işletmelerin temel
amacı olmayabilir. Bu işletmelerin başarısının ölçütü finansal ölçütler
olmayabilir. Finansal olmayan faktörler çoğunlukla, bireyi işe başlatmaya
yönlendiren faktörlere bağlıdır. Bir işletme finansal olarak başarılı
olmayabilir, ancak oluşturulduğu hedeflere ulaştığı sürece, sahibi yine de
başarılı olduğunu düşünebilir. Bu faktörlerden bazıları kişisel özgürlüğü,
kişinin kendi patronu olmasından elde edilen bağımsızlığı, kişisel memnuniyeti,
daha az katı, daha esnek bir yaşam tarzı ve daha yüksek iş tatmini içerebilir.
Bu nedenler dikkate alınarak, çalışmada özellikle küçük ve orta ölçekli
işletmelerde finansal olmayan ölçütlere göre performans değerleme konusu
irdelenmeye çalışılmıştır.
Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmeler Finansal Olmayan Ölçütler Performans Ölçümü
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |