Topluma hizmet uygulamaları dersi öğretmen adaylarını toplumdan
soyutlanmış olarak yetişmemesi için önemlidir. Bu bilgiler ışığında Türkiye’nin
şu anki en temel toplumsal konularından biri kadın hakları olduğu göz önüne
alınırsa, topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında kadın haklarına yönelik
etkinliklerin gerçekleştirilmesi elzem görülmektedir. İlgili literatürde kadın
haklarına yönelik topluma hizmet uygulamalarına ilişkin herhangi bir bilimsel
çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının, “El Ele Eşitliğe” adlı topluma hizmet uygulamaları dersi projesine
ilişkin görüşlerini incelemektir. Amacı doğrultusunda araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırma, 2017-2018
öğretim yılında bir devlet üniversitesine bağlı eğitim fakültesi sosyal
bilgiler öğretmenliği anabilim dalı III. Sınıfta öğrenim gören üç öğretmen
adayı üzerinde yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının seçimi amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örneklemeye göre belirlenmiştir. Veriler, yarı
yapılandırılmış görüşmeden, etkinlikler boyunca çekilmiş fotoğraflardan elde
edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.
Araştırmacı çalışmada katılımcı rolünde değildir. Araştırmada inandırıcılık, aktarılabilirlik
ve tutarlılık sağlanmıştır. Etik konulara dikkat edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda kadın sosyal bilgiler öğretmen adayının kadın hakları konusunda bilgi
eksiklikleri yaşadıkları, bu konuya yönelik etkinlik bulma ve uygulamada
zorluklar yaşadıkları, kadın hakları konusunda topluma hizmet etkinliklerinin
yapılandırılması gerektiği görülmüştür. Bu sonuçlara yönelik öneriler
oluşturulmuştur.
Sosyal Proje Topluma Hizmet Uygulamaları Kadın Hakları Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |