Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇANAKKALE’DE YATÇILIK FAALİYETLERİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 3, 594 - 611, 25.03.2019

Öz

Ülkemize 1960’lı
yılların başında ilk yabancı yatlar gelmeye başlamış, 1984-90 yılları arasında
ise yat turizmi büyük bir gelişme göstermiştir. Yat bağlama kapasitesi bakımından Türkiye´nin Akdeniz
çanağındaki payı % 4.1 ve dünya çapında da % 0.5’ini oluşturmaktadır.

Bu çalışmada Çanakkale
Boğazı kıyılarındaki yat turizm potansiyalini tespit etmek ve sorunların ortaya
çıkartılarak çözüm yollarının bulunmasını sağlamaktır. Yat bağlama kapasitesi
bakımından Türkiye´nin Akdeniz çanağındaki payı % 4.1 ve dünya çapında da %
0.5’ini oluşturmaktadır.





Çanakkale'nin Türkiye’deki oranı ise % 2’dir. Çanakkale İli yat
turizmi potansiyeli yüksek olmasına rağmen tanıtımın ve liman sayısının az
olması nedeniyle tam potansiyeline ulaşamamıştır. Çanakkale’de olan yat turizmi
potansiyelini değerlendirme faaliyetleri son yıllarda artmış ve bu faaliyetler
çevreye, ekonomiye ve sosyal hayat büyük katkılar sağlamıştır. Yaşanan
gelişmelerin yanında bu faaliyetlerin birtakım olumsuz sonuçları da olmuştur.

Kaynakça

  • Atalay, İ. 1994. Fiziki Genel Coğrafya Ege Ünv. Basımevi Bornova-İzmir, 110-115.Bayhan, E., Ergin, M., Temel, A., Keskin, Ş. 2001. Sedimentology and Mineralogy of Surficial Bottom Deposits From The Aegean-Çanakkale-Marmara Transition (Eastern Mediterranean): Effects Of Marine and Terrestrial Factors. Marine Geology 175, 297–315.Çanakkale Yat Limanı Fizibilite Raporu, 2011ÇTSO, 2011. Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası RaporuÇubuk, M., Koçak, İ. H. 2012. (Editör: Mustafa Cavcar), Turizm Ulaştırması, 1. Baskı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Demiroğlu, O. C., 2007. “Yat Evi Modelinin Türkiye’deki Marinalara Uygulanabilirliği”, İstanbul: İstanbul Üniversitesi (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi)Dinçer, Z., 1987. Türkiye’de Yat Turizmi, Türkiye Kalkınma Bankası Turizm Yıllığı 1987, AnkaraDoğa Turizmi Master Planı 2013- 2023, T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü 3. Bölge Müdürlüğü, ÇanakkaleEge Life 2005. “Turizm’de İşlenmeyen Hammadde Marinacılık - Yatların Mavi Sığınağı İzmir Levent Marina”, (Çevrimiçi) http://www.egelife.com/index.php?option= content&task=view&id=651&Itemid=2 / 23 Ocak 2008Ercanik, C., 2003. Türkiye’de Yat Turizmin Coğrafya Açısından İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, AnkaraErol, O., 1985. Çanakkale Yöresi Güney Kısmının Jeomorfolojisi, Jeomorfoloji Dergisi, Sayı:13, AnkaraGökmen, E., 2001. “Türk Yat Turizmi ve Yat Limanları: Potansiyel Gelişimi ve Gelişme Sorunlarının Değerlendirilmesi”Güler, A. ve Batmaz, M., 2011. Çanakkale Yat Limanı Fizibilite Raporu, Nazka Mühendislik, ÇanakkaleICOMIA 2015. “Recreational Boating Industry Statistics”, Marine House, Thorpe Lea Road, Egham, Surrey, TW20 8BF, United KingdomIlgar, R. 2004. “Determining Geomorphological Features Type On The Dardanelles Ecosystem” SPIE Fourth International Asia-Pacific Environmental Remote Sensing Symposium 8–11 November 2004,Waikiki Beach Marriott Resort, Honolulu, Hawaii, USA, p.88 Ilgar R., 2008. "Çanakkale Boğazı Fiziki Coğrafyası", Gazi Kitabevi, ANKARA, s.2İnandık, H., 1964. Türkiye Çevresindeki Denizlerin Özelliği, Coğrafya Dergisi c.7, Sayı.14, İstanbul, s.43Karasar, N. 2015. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel YayınlarıKoca, N., 2004. Çanakkale’de Zeytin Yetiştiriciliğini Coğrafi Esasları, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 9, İstanbulKoç, T., 2004. Çanakkale Yerleşkesinin Durum Raporu 2003, Çanakkale Belediyesi Yerel Gündem, ÇanakkaleKozan, G.Y., 2014. Turizm Yazımında Deniz Turizminin Olgusal Gelişimi, 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu, İzmir Kültür ve Turizm Bakanlığı (KTB), 2016, http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,9860/turizm-belgeli-tesisler.htmlMaritime and Coastguard Agecy. 2013. LY3 The Large Commercial Yacht Code, https://www.gov.uk/government/publications/msn-1851-large-commercial-yacht-code-ly3MGM, 2014. İklim Verileri ve Şartları, Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM), AnkaraOğuz T, Sur Hİ 1989. A two-layer model of water exchange through the Dardanelles Strait. Oceanol Acta 12(1):23–31Özer, M. 1990. Türkiye’de Yat Turizmi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.Piri, T., 2008. Kurvaziyer ve Yat Turizmi: Kuş Adası İnceleme Alanı, Uzmanlık Tezi, AnkaraSağlik E., Sağlik A., Kelkit A., 2012. Çanakkale Yat Limanı ve Kent Etkileşimleri, , Türkiye'nin Kıyı ve Deniz Alanları IX. Ulusal Kongresi, Türkiye, 14-17 Kasım 2012, cilt.2, ss.761-770, HataySezer, İ., 2011. Didim-Milas Kıyı Kuşağında Turizm ve Mekansal Etkileri, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniv. Sosyal Bilimler Enst., Erzurum Sur, H. İ., 1989. Oceanological Acta 1989, Vol:12, No:1, p.23-31Tourism-Review 2007. “World Yacht Tourism”, (Çevrimiçi) http://www.tourism- review.com /magazine_file.php?id=256&order=1, 19 Ocak 2008Turizm Bakanlığı, 1992. Yat Turizm Master Planı, Yatırımlar Genel Müdürlüğü Araştırma ve Değerlendirme Dairesi, Ankara.Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, 2007. Dünya’da Yat Turizmi ve Türkiye, Sayı. 280. ss.4-11.Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2009. Deniz Turizm Yönetmeliği, Tarih, Sayı:2009/15212. www.sgb.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/5882,yat-istatistikleri.pdf?www.umitkenanbingol.com/ekitaplar/turizm_yat_r_mlar_.pdf
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüştü Ilgar 0000-0002-4981-7324

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ilgar, R. (2019). ÇANAKKALE’DE YATÇILIK FAALİYETLERİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 594-611.