Ülkemize 1960’lı
yılların başında ilk yabancı yatlar gelmeye başlamış, 1984-90 yılları arasında
ise yat turizmi büyük bir gelişme göstermiştir. Yat bağlama kapasitesi bakımından Türkiye´nin Akdeniz
çanağındaki payı % 4.1 ve dünya çapında da % 0.5’ini oluşturmaktadır.
Bu çalışmada Çanakkale
Boğazı kıyılarındaki yat turizm potansiyalini tespit etmek ve sorunların ortaya
çıkartılarak çözüm yollarının bulunmasını sağlamaktır. Yat bağlama kapasitesi
bakımından Türkiye´nin Akdeniz çanağındaki payı % 4.1 ve dünya çapında da %
0.5’ini oluşturmaktadır.
Çanakkale'nin Türkiye’deki oranı ise % 2’dir. Çanakkale İli yat
turizmi potansiyeli yüksek olmasına rağmen tanıtımın ve liman sayısının az
olması nedeniyle tam potansiyeline ulaşamamıştır. Çanakkale’de olan yat turizmi
potansiyelini değerlendirme faaliyetleri son yıllarda artmış ve bu faaliyetler
çevreye, ekonomiye ve sosyal hayat büyük katkılar sağlamıştır. Yaşanan
gelişmelerin yanında bu faaliyetlerin birtakım olumsuz sonuçları da olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |