Bu çalışmanın amacı, Tokat
ilinde ilköğretim 6, 7 ve 8.sınıf öğrencileri arasında yaşanan zorbalığa sebep
olan faktörleri tespit etmektir. Öğrencilerin zorba veya kurban olma
sıklığı, zorbalığın ne zaman, kimler tarafından yapıldığı, öğrencilerin
zorbalığa uğradıklarında neler yaptıkları ve hissettikleri, bunu kiminle
paylaştıkları, onlarla kimlerin ilgilendiği, yaşadıkları zorbalık türleri,
zorbalığa yönelik duyguları incelenerek mevcut durumu ortaya koymaktır.
Araştırma 2009-2010 eğitim
öğretim yılında Tokat il merkezinde faaliyet gösteren 28 ilköğretim okulunda 6,
7 ve 8.sınıflarda öğrenim gören 7395 öğrenci arasından rastgele seçilen 602
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Akran zorbalığını konu edinen bu çalışmada öğrencilerin
zorbalık türleri içerisinde en fazla sözel ve fiziksel en az ise psikolojik
zorbalığa maruz kaldıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |