Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu Tez Veritabanında bulunan ağızdan
ağza pazarlama konulu erişime açık olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin genel profilinin belirlenmesidir.
Erişime açık olan mevcut 23 adet lisansüstü tez incelemeye dahil edilmiştir.
Ağızdan ağıza pazarlama konusu ile ilgili ulaşılan tezlerin içeriğine ait en
önemli bulgular şu şekildedir; lisansüstü tezlerinin çoğunluğu yüksek lisans
tezi olduğu ve sosyal bilimler enstitüsü tarafından işletme ve eğitim anabilim
dallarında çalışıldığı, en çok sosyal medya kullanıcıları üzerinde araştırılma
yapıldığı ve 2008 yılından itibaren her yıl en az bir tane bu konunun işlendiği
gözlemlenmiştir. Lisansüstü tezlerinin sayfa sayısı ortalaması 169 tanedir ve örneklem
seçiminde de en yaygın olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Tezlerin
çoğunluğunun nicel desene sahip olduğu, en
yaygın kullanılan yöntemin anket yöntemi olduğu, faktör analizi ve
korelasyonun en fazla faydalanılan analizler olduğu saptanmıştır. Ayrıca tezlerde araştırılan konunun en çok
satın alma niyeti ve müşteri memnuniyeti ile ilişkilendirdiği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |