Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 4, 97 - 110, 30.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Arndt, J. (1967). The Role of Product-Related Conversations in the Diffusion of a New Product.Journal of Marketing Research, 4(3), 291-295.
  • Cezair, B. (2018). Sosyal Medyanın Ağızdan Ağıza Pazarlamaya Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Cruz, D. ve Fill, C. (2008). Evaluating Viral Marketing: İsolating The Key Criteria. Marketing Intelligence & Planning, 26(7), 743-758.
  • Çepni, B., (2011). Ağızdan Ağza Pazarlama Kapsamında Demografik ve Sosyal Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Sinema Filmi Tercihleri Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Zonguldak, s.25.
  • Çukur, S. (2013). Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Otomobil Sektörü Üzerinde Bir Uygulama.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Ezzatırad, H. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankaradaki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ferguson, R. J., Paulin, M., & Leiriao, E., (2007). Loyalty and positive word-of-mouth: patients and hospital personnel as advocates of a customer-centric health care organization. Health marketing quarterly, 23(3), 59-77.
  • Fong, J., Barton S. (2007). A Cross-Cultural Comparison Of Electronic Word Of Mouth Country- Of- Origin Effects, Journal of Business Research, 1(1), 1-10.
  • Godin, S. (2007). Fikir Virüsü: Pazarlamada Yeni Boyutlar, (Çev:Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları (ss.48).
  • Gökmen, T. (2014). Sağlık Tüketicilerinin Satın Alma Kararları ve Ağızdan Ağıza Pazarlama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Guldin, S.Z. (2001). Understanding the Power of Word of Mouth. Revista de Adminitracao Mackenezie, Vol.4, No:1.
  • Gülmez, M. (2011). İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Uygulama Örnekleri. IUYD, 2(1), 29-36.
  • Hirvijärvi, F. (2017). Viral Marketing and Content Forwarding on Social Media. Unpublished Degree Thesis, University of Arcada, Helsinki.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp, Erişim Tarihi: 30.01.2019.
  • Karaca, Y. (2010). Tüketici Satın Alma Sürecinde Ağızdan Ağıza Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karaoğlu, H. (2010). Ağızdan Ağıza İletimin Tüketici Satın Alma Kararları Üzerġne Etkisi ve Borusan Telekom Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, L. Y.,& Lu, C. Y. (2010). The influence of corporate image, relationship marketing, and trust on purchase intention: the moderating effects of word-of-mouth. Tourism review, 65(3), 16-34.
  • Ngamsiriudom,W.(2014). Phantom Menace: The Effect of Narcissism on Word-Of-Mouth Communications. Unpublished Doctorate Thesis, University Of North Texas, Texas.
  • Silverman, G. (2007). Ağızdan Ağıza Pazarlama. Dünyanın En Güçlü Pazarlama Yönteminin 28 Sırrı. (2.Baskı). E.Orfanlı (Çev). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Şen, N. (2013). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Tatmini ve Sadakatine Etkisi Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Uzunal, B. ve Uydacı, M. (2010). Sağlık Kurumlarında Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Bir Pilot Çalışma. Öneri Dergisi, 9(34), 87-95.
  • Yılmaz, Ö. (2014). İlişkisel Pazarlama Faaliyetlerinin Ağızdan Ağıza İletişim (Wom) Yaratma Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektörüne İlişkin Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Balıkesir.
  • MCCONNELL, Ben & HUBA, Jackie. (2003). Creating Customer Evangelists: How Loyal Customers Become a Volunteer. Chicago, U.S.A.: Dearborn Trade Publishing

TÜRKİYE’DE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA KONULU LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ: BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 4, 97 - 110, 30.04.2019

Öz

Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu Tez Veritabanında bulunan ağızdan
ağza pazarlama konulu erişime açık olan yüksek lisans ve doktora tezlerinin genel profilinin belirlenmesidir.
Erişime açık olan mevcut 23 adet lisansüstü tez incelemeye dahil edilmiştir.
Ağızdan ağıza pazarlama konusu ile ilgili ulaşılan tezlerin içeriğine ait en
önemli bulgular şu şekildedir; lisansüstü tezlerinin çoğunluğu yüksek lisans
tezi olduğu ve sosyal bilimler enstitüsü tarafından işletme ve eğitim anabilim
dallarında çalışıldığı, en çok sosyal medya kullanıcıları üzerinde araştırılma
yapıldığı ve 2008 yılından itibaren her yıl en az bir tane bu konunun işlendiği
gözlemlenmiştir. Lisansüstü tezlerinin sayfa sayısı ortalaması 169 tanedir ve örneklem
seçiminde de en yaygın olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Tezlerin
çoğunluğunun nicel desene sahip olduğu, en
yaygın kullanılan yöntemin anket yöntemi olduğu, faktör analizi ve
korelasyonun en fazla faydalanılan analizler olduğu saptanmıştır. Ayrıca tezlerde araştırılan konunun en çok
satın alma niyeti ve müşteri memnuniyeti ile ilişkilendirdiği görülmektedir.

Kaynakça

  • Arndt, J. (1967). The Role of Product-Related Conversations in the Diffusion of a New Product.Journal of Marketing Research, 4(3), 291-295.
  • Cezair, B. (2018). Sosyal Medyanın Ağızdan Ağıza Pazarlamaya Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Cruz, D. ve Fill, C. (2008). Evaluating Viral Marketing: İsolating The Key Criteria. Marketing Intelligence & Planning, 26(7), 743-758.
  • Çepni, B., (2011). Ağızdan Ağza Pazarlama Kapsamında Demografik ve Sosyal Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Sinema Filmi Tercihleri Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Zonguldak, s.25.
  • Çukur, S. (2013). Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Otomobil Sektörü Üzerinde Bir Uygulama.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Ezzatırad, H. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşteri Satın Alma Karar Sürecinde Etkisi: Ankaradaki Devlet Üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri Öğrencileri Arasında Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ferguson, R. J., Paulin, M., & Leiriao, E., (2007). Loyalty and positive word-of-mouth: patients and hospital personnel as advocates of a customer-centric health care organization. Health marketing quarterly, 23(3), 59-77.
  • Fong, J., Barton S. (2007). A Cross-Cultural Comparison Of Electronic Word Of Mouth Country- Of- Origin Effects, Journal of Business Research, 1(1), 1-10.
  • Godin, S. (2007). Fikir Virüsü: Pazarlamada Yeni Boyutlar, (Çev:Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları (ss.48).
  • Gökmen, T. (2014). Sağlık Tüketicilerinin Satın Alma Kararları ve Ağızdan Ağıza Pazarlama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Guldin, S.Z. (2001). Understanding the Power of Word of Mouth. Revista de Adminitracao Mackenezie, Vol.4, No:1.
  • Gülmez, M. (2011). İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Uygulama Örnekleri. IUYD, 2(1), 29-36.
  • Hirvijärvi, F. (2017). Viral Marketing and Content Forwarding on Social Media. Unpublished Degree Thesis, University of Arcada, Helsinki.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp, Erişim Tarihi: 30.01.2019.
  • Karaca, Y. (2010). Tüketici Satın Alma Sürecinde Ağızdan Ağıza Pazarlama. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karaoğlu, H. (2010). Ağızdan Ağıza İletimin Tüketici Satın Alma Kararları Üzerġne Etkisi ve Borusan Telekom Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, L. Y.,& Lu, C. Y. (2010). The influence of corporate image, relationship marketing, and trust on purchase intention: the moderating effects of word-of-mouth. Tourism review, 65(3), 16-34.
  • Ngamsiriudom,W.(2014). Phantom Menace: The Effect of Narcissism on Word-Of-Mouth Communications. Unpublished Doctorate Thesis, University Of North Texas, Texas.
  • Silverman, G. (2007). Ağızdan Ağıza Pazarlama. Dünyanın En Güçlü Pazarlama Yönteminin 28 Sırrı. (2.Baskı). E.Orfanlı (Çev). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Şen, N. (2013). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Tatmini ve Sadakatine Etkisi Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Uzunal, B. ve Uydacı, M. (2010). Sağlık Kurumlarında Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Bir Pilot Çalışma. Öneri Dergisi, 9(34), 87-95.
  • Yılmaz, Ö. (2014). İlişkisel Pazarlama Faaliyetlerinin Ağızdan Ağıza İletişim (Wom) Yaratma Üzerine Etkisi: Bankacılık Sektörüne İlişkin Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Balıkesir.
  • MCCONNELL, Ben & HUBA, Jackie. (2003). Creating Customer Evangelists: How Loyal Customers Become a Volunteer. Chicago, U.S.A.: Dearborn Trade Publishing
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Özkan Pir

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özkan Pir, E. (2019). TÜRKİYE’DE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA KONULU LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ: BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 97-110.