Her tüketicinin fikir sahibi olduğu bir ürün, hizmet
veya marka vardır. Ayrıca her markanın kendine ait bir kişiliği de vardır. Bu
kişilik özelliklerine göre kişiler kendilerine yakın hissettikleri markayı
seçerler. Ancak firmalar, tüketicinin ilgili markayı seçerken, hangi karar verme tarzına göre seçim yaptığını
çok iyi bilmesi gerekir. Tüketiciler, yaptıkları seçimlerde karar vermelerine
etkili olan unsurlar; sadece ihtiyaçları doğrultusunda satın alma eğilimleri
olan rasyonel davranış tarzı değil, aynı zamanda sezgisel, bağımlı, spontane ve
kaçınmacı eğilimler de gösterebilmektedir. Bu bağlamda satın alma noktasında
karar vermeye sebep olan bu tarzlar sayesinde tüketicilerin satın alma
niyetinin ne yönde olacağı belirlenmektedir. Bu çalışmada marka kişiliği
kavramının işletmeler için ne kadar önemli olduğu ve tüketicilerin de karar verme
anında sergilemiş oldukları tarzlar üzerinde durulmuştur. Dolayısıyla bu iki
değişken arasındaki ilişki incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 5 |