Bu araştırmada, Bolu Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden özel yetenekli öğrencilerin öğrenmeye ilişkin tutumlarının öğrencilerin cinsiyeti, sınıf düzeyi, BİLSEM’de devam ettiği eğitim programı gibi değişkenlere bağlı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin öğrenmeye ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak Kara (2010) tarafından geliştirilen “Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeği 40 sorudan oluşmaktadır ve beşli likert tipi cevap sistemine sahiptir. Ölçekte yer alan alt boyutlar; öğrenmenin doğası, öğrenmeye ilişkin beklentiler, öğrenmeye ilişkin kaygılar ve öğrenmeye açıklık şeklindedir. Öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumları ile öğrenmenin doğası, öğrenmeye ilişkin beklentiler, öğrenmeye ilişkin kaygılar ve öğrenmeye açıklık alt boyutlarında; cinsiyet ve BİLSEM gruplarına bağlı istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumunun sınıf düzeyi değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koyan istatistiklerde ise öğrenmenin doğası, öğrenmeye ilişkin kaygılar, öğrenmeye ilişkin beklentiler alt boyutlarında ve öğrenmeye ilişkin tutum toplam puanında farklılaşmadığı görülmektedir. Ancak öğrencilerin öğrenmeye açıklık alt boyutunda 4. sınıfa giden BİLSEM öğrencileri ile 7. sınıfa giden BİLSEM öğrencileri arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar, daha önce yapılan çalışmalar ile karşılaştırılmış ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda Bilim ve Sanat Merkezlerinde eğitim alan öğrenciler için öğrenmeye yönelik tutumlarının geliştirilmesi konusunda nelerin yapılabileceği tartışılmıştır. BİLSEM öğrencilerinin öğrenmeye ilişkin tutumlarının değerlendirilip daha iyi tanınması ve bu öğrencilerin eğitimine ilişkin belirli önlemlerin alınması gerekmektedir. Araştırma özel yetenekli öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumları hakkında detaylı bilgiler elde edilmesiyle, onlara verilmesi gereken özel eğitimin niteliklerinin belirlenmesi açısından önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 5 |