Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ “TEPKİSİZLİK ALGISI “OLUŞTURMA

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 184 - 192, 30.06.2019

Öz

Gelişen
teknoloji ve Küresel Dünya, sosyal medya takibini mecbur tutmaktadır. Sosyal
etkiler nedeni ile belirli bir davranış içerisinde diğerleri ile aynı davranışı
gösterenler, kendi duygularının ve tepkilerinin kökeninden haberdar
olmamaktadır. Birey olay ve meseleleri diğerlerinden farklı algıladığını
gördüğünde, karşı tarafın yanlı, kendisinin nesnel olduğunu kabul eder.
Tepkilerimizi yaratan sosyal medya,tutum ve davranışları,önceden beklenen
tepkileri vermek konusunda eğitmektedir. Genel yapı içerisinde ortak hareket
etme dürtüsü bazı noktalarda sorumluluk gerçekleştirme eyleminin bir başka
kişiye aktarılmasını sağlamaktadır. Tepki olacağına inandığımız bir vakaya
tanık olunduğunda “Naif Gerçeklikte”şahit sayısı ne kadar fazla ise müdahale
etme olasılığı o kadar azalacaktır. Bu çalışma sosyal medyanın davranışları
şekillendirmesi ve beklenen davranış özelliklerini oluştururken, naif gerçeklik
algısında sorumluluk duygusunun bir başka kişiye nasıl  ve ne etkilerle aktarıldığı üzerine
kurulmuştur.

Kaynakça

  • ARANSON, Wilson, Akert, 2012. Sosyal Psikoloji .İstanbul, Kaktüs Yayınları BAUDRILLARD, J. (2010). Tüketim Toplumu. (Çev. Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları DAĞTAŞ, B. (2003). Reklâmı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınları DARICI S. 2015, Subliminal İşgal, Destek Yayınları GEZGİN, Efe İralı, Yeni Medya Analizleri, Eğitim Yayınları GÖKSEL Ahmet, Gültekin Bilgehan, 2008, Medya Analizleri, Nobel Yayınları OKAY Ayla, Aydemir,2005,Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları PACKART V. 2007 . Çaktırmadan İkna, Mediacat POSTMAN N. 1999, Televizyon Öldüren Cazibe, Ayrıntı Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türkan Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Aydoğan, T. (2019). SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ “TEPKİSİZLİK ALGISI “OLUŞTURMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 184-192.