Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIZLI MODAYA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 6, 303 - 313, 30.06.2019

Öz

Hazır giyim sektörü ekonomik gelişmelerden ve değişimlerden
önemli ölçüde ve hızlı bir şekilde etkilenen bir pazar yapısına sahiptir. Hızlı
moda ise özellikle son on yılda hazır giyim sektöründe etkisini gittikçe
arttırmaktadır. Araştırmalar, bu olgunun genç tüketiciler arasında özellikle
öne çıktığını göstermektedir.
Bu bağlamda, araştırma üniversite öğrencilerinin
hızlı moda akımına bakış açılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Bu amaç doğrultusunda bir
anket formu hazırlanmıştır. Çalışma Pamukkale Üniversitesinde farklı akademik
programlarda öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Anket
sonuçlarına göre elde edilen araştırma sonuçları analiz edilerek
değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • ATILGAN, Ç. (2015). “Hizli Moda Kavraminin Üretici ve Tüketici Açisindan Değerlendirilmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. BHARDWAJ, V., & FAIRHURST, A. (2010). Fast fashion: response to changes in the fashion industry. The international review of retail, distribution and consumer research, 20(1), 165-173. CACHON, G. P., & SWINNEY, R. (2011). The value of fast fashion: Quick response, enhanced design, and strategic consumer behavior. Management science, 57(4), 778-795. DAL, V. ve GÜRPINAR, M. (2010). Hazır Giyim Sanayinde Hızlı Moda Kavramı ve Bir Model Önerisi. İstanbul Sanayi Odası Marmara Üniversitesi Doktora/ Yüksek Lisans Tezlerine Sanayi Destek Projesi, Ömür Matbaacılık, İstanbul.) HACIOLA, Y. (2012). Dünyada Ve Türkiye’de Hazir Giyim Üretimi Ve Pazarlamasında Hizli Moda Ve Perakende Yönetimi Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniveristesi Tekstil Mühendisliği. HACIOLA, Y., & ATILGAN, T. (2014). RESEARCH ON FAST FASHION AND FAST FASHION RETAILING IN TURKISH APPAREL SECTOR. Journal of Textile & Apparel/Tekstil ve Konfeksiyon, 24(2). JOY, A., SHERRY JR, J. F., VENKATESH, A., WANG, J., & CHAN, R. (2012). Fast fashion, sustainability, and the ethical appeal of luxury brands. Fashion theory, 16(3), 273-295. MC NEILL, L. and MOORE, N. (2015). Sustainable fashion consumption and the fast fashion conundrum: fashionable consumers and attitudes to sustainability in clothing choice. International Journal of Consumer Studies, 39 (2015) 212–222 V C 2015 John Wiley & Sons Ltd. SU, J., & CHANG, A. (2018). Factors affecting college students’ brand loyalty toward fast fashion: A consumer-based brand equity approach. International Journal of Retail & Distribution Management, 46(1), 90-107. SULL, D., & TURCONI, S. (2008). Fast fashion lessons. Business Strategy Review, 19(2), 4-11. TÜFEKÇI, İ., ERCIŞ, A., & BAHAR, T. (2014). Moda Odakli İçgüdüsel Satin Alma Davranişina Etki Eden Faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(4), 587-606.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senem Pak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Pak, S. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIZLI MODAYA YÖNELİK YAKLAŞIMLARI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 303-313.