Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİLER VE ŞİRKETLER AÇISINDAN DEĞER YARATIMI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 8, 26 - 35, 21.10.2019

Öz

2000’lerin ortalarında, dijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni pazarlama
stratejileri bir çok firma için internet üzerinden bir görünürlük yaratmayı
sağlamıştır. Çok sayıda firma e-posta aracılığıyla iletişim kurarken Amazon
gibi firmalarda değerlendirme sitelerinde müşterilerin olumsuz yorumlarına yer
vermeye başlamıştır.
 Dijitalleşmenin getirdiği yenilikler pazarlamaya
yeni bir anlayış kazandırmaya başlamış ancak bu yenilikleri çok az insan
farketmişti. Facebook 2006 yılında kapılarını toplumun geneline açığında sosyal
medyanın gücü tüketicileri ve işletmeleri etkisi altına almaya başlamış ve bu
durum son süratle günümüzde de sürmeye devam etmektedir.
2013 yılının yazında en yüksek trafiğe sahip üç
site - ya doğrudan sosyal ağ sitesi niteliğinde olan ya da güçlü sosyal
paylaşım öğeleri içeren platformlar olan - Facebook, Google ve YouTube oldu.
Site 13 yaşından küçüklerin erişimine kapalı olup
ve dünyanın en fazla nüfusuna sahip ülkesi olan Çin’de erişimi engellenirken,
dünyada her yedi kişiden biri şu anda aktif bir Facebook üyesidir. Sosyal
medyanın bu çarpıcı büyümesi iş süreçlerini ve modellerini yöneticilerin ve
aynı zamanda pazarlama araştırmacılarının henüz yeni yeni anlamaya başladıkları
şekilde etkiledi.
  Sosyal medyanın hayata getirdiği radikal değişiklikleri
modellemenin bir yolu da bir sosyal medya ortamındaki pazarlamanın pazarlamaya
doğrusal ve tek yönlü bir yaklaşım olan bowling yaklaşımının yerini alan kaotik
ve etkileşimli bir oyun olan tilt oyununu andırdığını öne süren tilt makinesi
benzetmesidir (Hennig-Thurau, 2010).
Tilt masası benzetmesi
yeni bir düşünce tarzını ortaya koymanın yanı sıra, firmaların aktif ve
birbirine ağ üzerinden ileri derecede bağlı tüketiciler tarafından faydalı
olarak algılanmak istemesi durumunda değer oluşturma süreçlerinin ve yapıların
yeni pazarlama ortamına nasıl ayak uydurabileceğine de ışık tutmaktadır.
Bu araştırmada yeni ortama yönelik bir inceleme
sunarken aynı zamanda da bu aydınlanmaya maruz kalan pazarlama yöneticilerine
ve firmalara yönelik önemli yansımaları da ele almaktadır. 

Kaynakça

  • Constantinides, E., ve Stagno, M. Z., (2011). Potential of the Social Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study, Journal of Marketing for Higher Education , 21 (1), 7-24. Gensler, S., Völckner, F., Liu-Thompkins, Y. ve Wiertz, C., (2013). Managing Brands in the Social Media Environment, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 242-56. Godes, D., Mayzlin, D., Chen, Y., Das, S., Dellarocas, C., Pfeiffer, B., Libai, B., Sen, S., Shi, M., ve Verlegh, P., (2005). The Firm’s Management of Social Interactions, Marketing Letters, 16, 3-4, 415-28. Hacıefendioğlu, Ş. (2014). Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 2, S. 28, ss. 59-70. Haenlein, M. (2013). Social Interactions in Customer Churn Decisions: The Impact of Relationship Directionality, International Journal of Research in Marketing, 30, 3, 236-48. Hennig-Thurau, T., Malthouse, E. C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A. ve Skiera, B. (2010). The Impact of New Media on Customer Relationships, Journal of Service Research, 13, 3, 311-30. Hoang, D., (2013). “American Airlines’ Admirals Club Welcomes Klout Users in Nearly 40 Locations,” http://blog.klout.com/2013/05/american- airlines-klout/, Erişim Tarihi: 25. 06.2019. Kalamut, A. (2010). Old Spice Video “Case Study”. http://www.youtube.com/ watch?v= Kg0booW1uOQ&feature=player_embedded#!. Karahasan, F., (2012). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları. İstanbul: Doğan Kitap Yayınları. Keskin, S. ve Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 17(3), 51- 69. Kotler, P. T., ve Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17th Edition). UK: Pearson. Kozinets, R. V., (2002). The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities, Journal of Marketing Research, 39, 1, 61-72. Labrecque, L. I., Esche, J., Mathwick, C., Novak, T. P., ve Hofacker, C. F., (2013). Consumer Power: Evolution in the Digital Age, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 257-69. Malthouse, E., C., Haenlein, M., Skiera, B., Wege, E., ve Zhang, M., (2013). Managing Customer Relationships in the Social Media Era: Introducing the Social CRM House, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 270-80. Mert, Y. L., (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6, 2. Neti, S., (2011). Social Media and Its Role in Marketing, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1 (2), p.1-15. Nitzan, I. ve Libai, B., (2011). Social Effects on Customer Retention, Journal of Marketing, 75, 6, Kasım, 24-38. Peters, K., Chen, Y., Kaplan, A. M., Ognibeni, B., ve Pauwels, K., (2013). Social Media Metrics - A Framework and Guidelines for Managing Social Media, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 281–98. Schweidel, D. A. ve Moe, W. W., (2012). The Perils of ‘Selective Listening’ in Social Media Monitoring: Sentiment and Venue Choice in Social Media Posting Behavior, SSRN Working Papers, Yazılı hali http://papers.ssrn. com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1874892. Stauss, B., ve Wolfgang, S., (2004). Complaint Management: The Heart of CRM. US: Thompson / South-Western. Uyar, K., Oralhan, B. ve Bayırbaş, V., (2018). Marka Değeri En Yüksek 100 Türk Markasının Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir İnceleme, Erciyes İletişim Dergisi, 6, 1, 287-306. Yadav, M., Valck, K., Hennig-Thurau, T., Hoffman, D. L., ve Spann, M., (2013). Social Commerce: A Contingency Framework for Assessing Marketing Potential, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 311-23. Young, K., (2017). “Why Influencer Marketing Works for Generation Z”, https://wearesocial.com/blog/2017/05/influencer-marketing-worksgeneration-z, Erişim Tarihi: 29.5.2019. https://www.change.org/p/turkcell-adı-tecavüzle-anılan-ensar-vakfı-na-sponsorolmasın-turkcell, Erişim Tarihi: 04.07.2019 http://teknoyo.com/turkcell-abone-sayisi-2016/, Erişim Tarihi: 05.07.2019 http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1939131-turkcellin-3-ceyrek-netkari--712-dustu, Erişim Tarihi: 04.07.2019 http://ilerihaber.org/icerik/turkcellin-ensarla-ilgili-atilan-tweetlere-actigi-manevi-tazminat-davasi-reddedildi-62833.html, Erişim Tarihi: 04.07.2019 https://t24.com.tr/haber/kadinlar-ne-ister-reklamina kadinlardan-tepki,294907, Erişim Tarihi: 05.07.2019
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 8, 26 - 35, 21.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Constantinides, E., ve Stagno, M. Z., (2011). Potential of the Social Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study, Journal of Marketing for Higher Education , 21 (1), 7-24. Gensler, S., Völckner, F., Liu-Thompkins, Y. ve Wiertz, C., (2013). Managing Brands in the Social Media Environment, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 242-56. Godes, D., Mayzlin, D., Chen, Y., Das, S., Dellarocas, C., Pfeiffer, B., Libai, B., Sen, S., Shi, M., ve Verlegh, P., (2005). The Firm’s Management of Social Interactions, Marketing Letters, 16, 3-4, 415-28. Hacıefendioğlu, Ş. (2014). Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 2, S. 28, ss. 59-70. Haenlein, M. (2013). Social Interactions in Customer Churn Decisions: The Impact of Relationship Directionality, International Journal of Research in Marketing, 30, 3, 236-48. Hennig-Thurau, T., Malthouse, E. C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A. ve Skiera, B. (2010). The Impact of New Media on Customer Relationships, Journal of Service Research, 13, 3, 311-30. Hoang, D., (2013). “American Airlines’ Admirals Club Welcomes Klout Users in Nearly 40 Locations,” http://blog.klout.com/2013/05/american- airlines-klout/, Erişim Tarihi: 25. 06.2019. Kalamut, A. (2010). Old Spice Video “Case Study”. http://www.youtube.com/ watch?v= Kg0booW1uOQ&feature=player_embedded#!. Karahasan, F., (2012). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları. İstanbul: Doğan Kitap Yayınları. Keskin, S. ve Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 17(3), 51- 69. Kotler, P. T., ve Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17th Edition). UK: Pearson. Kozinets, R. V., (2002). The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities, Journal of Marketing Research, 39, 1, 61-72. Labrecque, L. I., Esche, J., Mathwick, C., Novak, T. P., ve Hofacker, C. F., (2013). Consumer Power: Evolution in the Digital Age, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 257-69. Malthouse, E., C., Haenlein, M., Skiera, B., Wege, E., ve Zhang, M., (2013). Managing Customer Relationships in the Social Media Era: Introducing the Social CRM House, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 270-80. Mert, Y. L., (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6, 2. Neti, S., (2011). Social Media and Its Role in Marketing, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1 (2), p.1-15. Nitzan, I. ve Libai, B., (2011). Social Effects on Customer Retention, Journal of Marketing, 75, 6, Kasım, 24-38. Peters, K., Chen, Y., Kaplan, A. M., Ognibeni, B., ve Pauwels, K., (2013). Social Media Metrics - A Framework and Guidelines for Managing Social Media, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 281–98. Schweidel, D. A. ve Moe, W. W., (2012). The Perils of ‘Selective Listening’ in Social Media Monitoring: Sentiment and Venue Choice in Social Media Posting Behavior, SSRN Working Papers, Yazılı hali http://papers.ssrn. com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1874892. Stauss, B., ve Wolfgang, S., (2004). Complaint Management: The Heart of CRM. US: Thompson / South-Western. Uyar, K., Oralhan, B. ve Bayırbaş, V., (2018). Marka Değeri En Yüksek 100 Türk Markasının Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir İnceleme, Erciyes İletişim Dergisi, 6, 1, 287-306. Yadav, M., Valck, K., Hennig-Thurau, T., Hoffman, D. L., ve Spann, M., (2013). Social Commerce: A Contingency Framework for Assessing Marketing Potential, Journal of Interactive Marketing, 27, 4, 311-23. Young, K., (2017). “Why Influencer Marketing Works for Generation Z”, https://wearesocial.com/blog/2017/05/influencer-marketing-worksgeneration-z, Erişim Tarihi: 29.5.2019. https://www.change.org/p/turkcell-adı-tecavüzle-anılan-ensar-vakfı-na-sponsorolmasın-turkcell, Erişim Tarihi: 04.07.2019 http://teknoyo.com/turkcell-abone-sayisi-2016/, Erişim Tarihi: 05.07.2019 http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1939131-turkcellin-3-ceyrek-netkari--712-dustu, Erişim Tarihi: 04.07.2019 http://ilerihaber.org/icerik/turkcellin-ensarla-ilgili-atilan-tweetlere-actigi-manevi-tazminat-davasi-reddedildi-62833.html, Erişim Tarihi: 04.07.2019 https://t24.com.tr/haber/kadinlar-ne-ister-reklamina kadinlardan-tepki,294907, Erişim Tarihi: 05.07.2019
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senem Güngör

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Güngör, S. (2019). SOSYAL MEDYANIN TÜKETİCİLER VE ŞİRKETLER AÇISINDAN DEĞER YARATIMI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 26-35.