Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 12, 59 - 62, 03.01.2020

Öz

Kaynakça

  • MARİA MONTESSORİ EĞİTİM METODU

MARİA MONTESSORİ EĞİTİM METODU

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 12, 59 - 62, 03.01.2020

Öz

İtalyan eğitim felsefesi uzmanı Maria Montessori 1970 yılında İtalya Ancora’da dünyaya gelmiştir. Yüzyılı aşkın süredir kullanılan Montessori eğitim sistemi Maria Montessori tarafından geliştirilmiştir. Herhangi bir sınırlamanın bulunmadığı bu eğitim sistemiyle çocuklara özgür bir eğitim sunulur. Günümüzde Montessori eğitimlerini verebilmek amacıyla İngiltere’de bulunan Uluslararası Montessori Derneği tarafından eğitmen yetiştirilmektedir. Bu eğitim anaokulu, ilkokul ve bazı ülkelerde lise seviyesine kadar çıkmaktadır.
Maria Montessori 1907 yılında ilk çocukevi “Casa dei Bambini”de engelli olmayan çocuklarla çalışmalarında yaptığı gözlemlerde çocukların nelerden hoşlandıklarını ve nelerden hoşlanmadıklarını saptar. Maria Montessori çocukların: ödüllerden, cezalardan,oyuncaklardan, öğretmen masasından,toplu derslerden hoşlanmadıklarını, özgür seçimden, hatalarını kendilerin denetiminden, sessizlikten, sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurmasından, kitapsız okuma ve yazmadan hoşlandıklarını gözlemledi.
Çocukların kendilerini birey olarak görmesinin sağlandığı Montessori eğitiminde aile, öyretmen ve öyrenci iş birliği içerisindedir. Öğrencinin öyrenme hızı doğrultusunda eğitim verilir ve bilgi akılla değil el yordamıyla öğrenilir.Soyut kavramların somut kavramlarla anlaşılması sağlanır. Montessori eğitimi emelde kişiliğin oluşumu üzerinde durmaktadır. Maria Montessori bunu açıkça şu şekilde ifade etmektedir:” Eğitimde metot değil,insan kişiliği göz önüne alınmaktadır.”

Kaynakça

  • MARİA MONTESSORİ EĞİTİM METODU
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurəliyeva Mehriban Zakir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Zakir, N. M. (2020). MARİA MONTESSORİ EĞİTİM METODU. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(12), 59-62.