The aim of this research is to determine the opinions of the candidates of mathematics teachers about the use of virtual reality in education. The research was conducted by using a screening model. It constitutes the universe of research students who studied Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty Primary and Secondary School Mathematics Education department in 2015-2016 education year. The sample consists of 214 teacher candidates studying in the related departments. The data collection tool was developed by Antonietti, Rasi, Imperio, and Sacco 2000 and was obtained by adapting the scale to Turkish. The scale consists of 24 items and the participation levels of the teacher candidates were asked in 5 types of Likert. Parametric tests were used in the analysis of the data. As a result of the analysis of the data, it is seen that the prospective teachers have suggested that virtual reality can be used in mathematics education. Furthermore, the virtual reality facilitates the dissemination of theoretical knowledge into practice, help students with visual thinking style to learn, It is suitable for students who get bored quickly, help students who are prone to schematic thinking learn, facilitates the learning concepts and interesting
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, konunun özelliğine ve araştırmanın amacına, araştırma evren ve örnekleminin özelliğine uygun olarak tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise söz konusu bölümlerde öğrenim gören 214 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı, Antonietti, Rasi, Imperio, ve Sacco 2000 tarafından geliştirilmiş olup ölçeğin Türkçe'ye uyarlaması yapılarak elde edilmiştir. Ölçek 24 maddeden oluşmakta olup öğretmen adaylarının katılım düzeyleri 5li likert tipinde sorulmuştur. Verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda matematik öğretmeni adaylarının sanal gerçekliğin eğitimde kullanılabilir olduğu yönünde görüş bildirdikleri görülmektedir. Ayrıca sanal gerçekliğin teorik bilgilerin uygulamaya dökülmesini kolaylaştırdığı, görsel düşünme stiline sahip öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olduğu, çabuk sıkılan öğrenciler için uygun olduğu, şematik düşünmeye yatkın öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olabileceği, kavramayı kolaylaştırdığı ve ilgi çekici olduğu görüşlerine katıldıkları görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 11 |