BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 11, 294 - 302, 01.11.2017

Öz

The aim of this research is to determine the opinions of the candidates of mathematics teachers about the use of virtual reality in education. The research was conducted by using a screening model. It constitutes the universe of research students who studied Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty Primary and Secondary School Mathematics Education department in 2015-2016 education year. The sample consists of 214 teacher candidates studying in the related departments. The data collection tool was developed by Antonietti, Rasi, Imperio, and Sacco 2000 and was obtained by adapting the scale to Turkish. The scale consists of 24 items and the participation levels of the teacher candidates were asked in 5 types of Likert. Parametric tests were used in the analysis of the data. As a result of the analysis of the data, it is seen that the prospective teachers have suggested that virtual reality can be used in mathematics education. Furthermore, the virtual reality facilitates the dissemination of theoretical knowledge into practice, help students with visual thinking style to learn, It is suitable for students who get bored quickly, help students who are prone to schematic thinking learn, facilitates the learning concepts and interesting

Kaynakça

  • Antonietti, A., Rasi, C., Imperio, E., & Sacco, M. (2000). The representation of virtual reality in education. Education and Information Technologies, 5(4), 317-327.
  • Bailenson, J. N., Yee, N., Blascovich, J., Beall, A. C., Lundblad, N., & Jin, M. (2008). The use of immersive virtual reality in the learning sciences: Digital transformations of teachers, students, and social context. The Journal of the Learning Sciences, 17(1), 102-141.
  • Başaran, F. (2010). Öğretmen adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşleri (Sakarya Üniversitesi BÖTE Örneği) (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Bayraktar, E., & Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklİk ve Uygulama Alanlari. Akademik Bilişim, 1-6.
  • Bricken, M. (1991). Virtual reality learning environments: potentials and challenges. ACM SIGGRAPH Computer Graphics, 25(3), 178-184.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coates, G. (1992). Invisible Site-A Virtual Sho, San Francisco.
  • Çavas, B., Çavas, P. H., & Can, B. T. (2004). Egitimde Sanal Gerceklik. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 110-116.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Deryakulu, D. (1998). Çokluortam. In B. Özer (Ed.), Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Erbaş, Ç., & Demİrer, V. (2014). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Google Glass örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2), 8-16.
  • Fritz, M. (1991). The World of Virtual Reality. Training, 28(2), 45-50.
  • Greenbaum, P. (Writer). (1992). Lawnmover man. California.
  • Kaufmann, H. (1998). Construct3D: A Virtual Reality Application for Mathematics and Geometry Education.
  • Kaufmann, H., Schmalstieg, D., & Wagner, M. (2000). Construct3D: a virtual reality application for mathematics and geometry education. Education and Information Technologies, 5(4), 263-276.
  • Kayabaşi, Y. (2002). Sanal Gerçeklİk ve Eğİtİm Amaçli Kullanilmasi. Turkish Online, 4(3), 151-166.
  • Mantovani, G. (1996). New Communication Environments: From Everyday To Virtual. London: CRC Press.
  • Randall, J. P. (1992). The emerging potential of virtual reality in postsecondary education. New Directions for Teaching and Learning, 1992(51), 77-81.
  • Rheingold, H. (1991). Virtual reality: exploring the brave new technologies: Simon & Schuster Adult Publishing Group.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi; Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Shin, Y. S. (2002). Virtual reality simulations in web‐based science education. Computer Applications in Engineering Education, 10(1), 18-25.
  • William Winn, W. B. (1992). Desıgnıng Vırtual Worlds For Use In Mathematıcs Educatıon. American Educational Research Association.

MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTİMDE SANAL GERÇEKLİK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 11, 294 - 302, 01.11.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, konunun özelliğine ve araştırmanın amacına, araştırma evren ve örnekleminin özelliğine uygun olarak tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise söz konusu bölümlerde öğrenim gören 214 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı, Antonietti, Rasi, Imperio, ve Sacco 2000 tarafından geliştirilmiş olup ölçeğin Türkçe'ye uyarlaması yapılarak elde edilmiştir. Ölçek 24 maddeden oluşmakta olup öğretmen adaylarının katılım düzeyleri 5li likert tipinde sorulmuştur. Verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda matematik öğretmeni adaylarının sanal gerçekliğin eğitimde kullanılabilir olduğu yönünde görüş bildirdikleri görülmektedir. Ayrıca sanal gerçekliğin teorik bilgilerin uygulamaya dökülmesini kolaylaştırdığı, görsel düşünme stiline sahip öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olduğu, çabuk sıkılan öğrenciler için uygun olduğu, şematik düşünmeye yatkın öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olabileceği, kavramayı kolaylaştırdığı ve ilgi çekici olduğu görüşlerine katıldıkları görülmüştür

Kaynakça

  • Antonietti, A., Rasi, C., Imperio, E., & Sacco, M. (2000). The representation of virtual reality in education. Education and Information Technologies, 5(4), 317-327.
  • Bailenson, J. N., Yee, N., Blascovich, J., Beall, A. C., Lundblad, N., & Jin, M. (2008). The use of immersive virtual reality in the learning sciences: Digital transformations of teachers, students, and social context. The Journal of the Learning Sciences, 17(1), 102-141.
  • Başaran, F. (2010). Öğretmen adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşleri (Sakarya Üniversitesi BÖTE Örneği) (yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Bayraktar, E., & Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklİk ve Uygulama Alanlari. Akademik Bilişim, 1-6.
  • Bricken, M. (1991). Virtual reality learning environments: potentials and challenges. ACM SIGGRAPH Computer Graphics, 25(3), 178-184.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coates, G. (1992). Invisible Site-A Virtual Sho, San Francisco.
  • Çavas, B., Çavas, P. H., & Can, B. T. (2004). Egitimde Sanal Gerceklik. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 110-116.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Deryakulu, D. (1998). Çokluortam. In B. Özer (Ed.), Çağdaş eğitimde yeni teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Erbaş, Ç., & Demİrer, V. (2014). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Google Glass örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2), 8-16.
  • Fritz, M. (1991). The World of Virtual Reality. Training, 28(2), 45-50.
  • Greenbaum, P. (Writer). (1992). Lawnmover man. California.
  • Kaufmann, H. (1998). Construct3D: A Virtual Reality Application for Mathematics and Geometry Education.
  • Kaufmann, H., Schmalstieg, D., & Wagner, M. (2000). Construct3D: a virtual reality application for mathematics and geometry education. Education and Information Technologies, 5(4), 263-276.
  • Kayabaşi, Y. (2002). Sanal Gerçeklİk ve Eğİtİm Amaçli Kullanilmasi. Turkish Online, 4(3), 151-166.
  • Mantovani, G. (1996). New Communication Environments: From Everyday To Virtual. London: CRC Press.
  • Randall, J. P. (1992). The emerging potential of virtual reality in postsecondary education. New Directions for Teaching and Learning, 1992(51), 77-81.
  • Rheingold, H. (1991). Virtual reality: exploring the brave new technologies: Simon & Schuster Adult Publishing Group.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi; Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Shin, Y. S. (2002). Virtual reality simulations in web‐based science education. Computer Applications in Engineering Education, 10(1), 18-25.
  • William Winn, W. B. (1992). Desıgnıng Vırtual Worlds For Use In Mathematıcs Educatıon. American Educational Research Association.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsmail Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Keskin, İ. (2017). MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTİMDE SANAL GERÇEKLİK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(11), 294-302.