BibTex RIS Kaynak Göster

BANKAMATİKLERİN ARAYÜZ TASARIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 12, 27 - 56, 01.12.2017

Öz

Ülkemizde ve dünyada kullanım oranı artmakta olan bankamatikler günün her saati verdiği hizmetle banka müşterilerinin birçok ihtiyacını karşılamakta, insanların zamanının kısıtlı olması, işlemleri hızlı bir şekilde gerçekleştirmek istemeleri ve bu işlemleri gerçekleştirmeyi sıra beklemeden yapmak istemelerine bağlı olarak arayüz kullanım kolaylığı gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır. Zira kullanıcı dostu olarak tasarlanmamış bir arayüz nedeniyle bankamatik önünde uzun kuyruklar oluşacak müşterilerin işlemleri kısa sürede yapamaması memnuniyetsizliğe yol açarak rakiplere yönelmesine neden olacaktır. Bu da bankacılık sektöründe bankamatik arayüzünün öneminin artmasına neden olmaktadır

Kaynakça

  • AYDIN, Ali Orhan. KURT, Mustafa. “Bilişim Ergonomisi”, Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 4, Sayfa: 93-114.
  • AYDIN, Gülnil. “Hizmet Sunumunda Teknoloji Kullanımı ve Müşteri Adaptasyonu”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 4, Sayfa: 185-204.
  • BAĞIŞ, Ahmet. (2002) “Arayüz Tasarımlarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesinde Kullanılabilirlik Yaklaşımı”, Mühendis ve Makine Dergisi, Cilt:44, Sayı: 522, Sayfa: 25-31.
  • COLANIA-WİLLNER, Regina. “Self-service systems: new methodology reveals customer real- time actions during merger”, Computers in Human Behavior, Volume: 20, Number: 2, Page: 243-267.
  • COŞKAN, Damla. ONAY DURDU, Pınar. “Kullanılabilirlik ve Yazılım Yaşam Döngüsü: Türkiye’deki Yazılım Organizasyonlarındaki Durum”, 8. Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu, Sayfa: 55-66.
  • ÇALIŞIR, İbrahim. ALAÇAM, Özge. “Yeni Teknoloji Olarak Yazılımın Dağılımını ve Benimsenmesini Etkileyen Faktörler ve Kullanılabilirliğin Etkisi”, IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Sayfa: 541-545.
  • EROĞLU, Nadir. YÜCEL, İzzet Sencer. “Türkiye’deki Kurumsal Banka Müşterilerinin İnternet Bankacılığı Kullanım Eğilimlerini Belirleyen Başlıca Faktörler Üzerine Ampirik Bir Çalışma”, Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü E-Dergisi, Sayı: 2, Sayfa: 1-25.
  • EVREN, Fuat Boğaç. “Grafik Arayüzlerin Tasarım ve Kullanılabilirlik Açısından İncelenmesi: ANDROID VE IOS”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, Volume: 6, Issue: 4, Page: 400-418.
  • İNAL, Yavuz. GÜNER, Hacer. “Yazılım Geliştiricilerin Kullanıcı Deneyimi ve Kullanılabilirlik Konusundaki Farkındalıklarının ve Bilgi Seviyelerinin Belirlenmesi”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, Cilt: 22, Sayı: 5, Sayfa: 384-389.
  • IŞIN, Feride Bahar. “Teknoloji Araçlarının Bankacılık Sektöründe Uygulanabilirliği ve Türkiye’deki Bu Doğrultudaki Bankacılık Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:20, Sayı: 2, Sayfa: 107-120.
  • KILAN, N. Kaya, “Kullanılabilirlik ve Bilişimsel Ergonomi”, 13. Ulusal Ergonomi Kongresi, Sayfa:1-8.
  • KILAN, N. Kaya, “Son Kullanıcı Gelişimi ve Bilgisayar Destekli Son Kullanıcı Programcılığı” 23. Ulusal Bilişim Kurultayı, Sayfa: 1-5.
  • KORKMAZ, Murat. YÜCEL, Ali Serdar, GERMİR Hatice Nur. GÜMÜŞ, Sefer. AYTAÇ, Ayhan. KARTA, Nurullah. “Türk Bankacılık Sektöründe Atm Sorunları ve Müşteri Memnuniyet Algısının Uygulamalı Bir Örneği”, Uluslararası Hakemli Ekonomi Yönetimi Araştırmaları Dergisi, Sayı: 4, Sayfa: 113-140.
  • KURŞUN, Engin. KARAKUŞ, Türkan. YILMAZ, Aslı. ÇAĞILTAY, Kürşat. İŞLER, Veysi. GÜRDAL, Serkan. TEZCAN, Ümit. “Eğitmen Konsol Yazılımları için Kullanıcı Arayüzü Kılavuzu Geliştirilmesi ve Geçerleme Süreci”, Savunma Bilimleri Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, Sayfa: 177-186.
  • PEKCAN, Bihter. OĞULATA, S. Noyan. “Yazılım Ergonomisi ve Bir İşletme Yazılımı Üzerine Uygulanması”, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Cilt: 18 Sayı: 2, Sayfa: 76-83.
  • POLATOĞLU, Vichuda Nui. EKİN, Serap. “An Empirical İnvestigation Of The Turkish Consumers Acceptance Of İnternet Banking Services”, International Journal of Bank Marketing, Volume: 19, Issue: 4, Page: 156-165.
  • SAVAŞ, Öznur. MOLU, Fatma. ATLI, Mustafa. YAZICI, Haluk. “Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM”, XVI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Sayfa: 133-140.
  • SOLMAZ EVCİL, Ebru. İSLİM, Ömer Faruk. “Kullanılabilirlik Kavramı ve Kullanılabilirlik Ölçümleri”, International Computer & Instructional Technologies Symposium.
  • TATAR, Sevnur. TEMEL, Şefik. AKTAŞ, Mehmet S. KALIPSIZ, Oya. “Bankacılık Uygulamalarının İnsan Bilgisayar Etkileşimi Standartları Kullanılarak İyileştirilmesi”, 10. Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu, Sayfa: 400-407.
  • TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ, “Türkiye’de Bankacılık Sektörü 1960-2016”, Haziran 2017. ÜNAL, Sevtap. ERCİŞ, Aysel. “Banka Hizmetleri Satın Alan Tüketicileri Banka Özellik ve Hizmet Değişkenlerine Yönelik Tutumlarına Göre Alt Pazar Bölümlerine Ayırma Üzerine Erzurum’da Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 2, Sayfa: 287-304
  • VARICI, İdris. “Elektronik Bankacılıkta Yeni Bir Model: Pospara ve Muhasebe Uygulamaları”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, Sayfa: 73-87.
  • YILDIRIM, Özge. ŞENYÜREK, Edip. “İnsan Bilgisayar Etkileşimi”, Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, Sayfa: 1-12.
  • www.bkm.com.tr/pos-atm-kart-sayilari/
  • www.fintechistanbul.org/2017/09/17/dunyadaki-atm-unitelerinin-yaridan-fazlasi-asya-pasifikte/
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Alper Aytekin Bu kişi benim

Yakup Bahadır Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Aytekin, A., & Yücel, Y. B. (2017). BANKAMATİKLERİN ARAYÜZ TASARIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 27-56.