BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 12, 344 - 360, 01.12.2017

Öz

Corporations desire to carry their existence to the future in the most possible strong way. To achieve that goal a strong identity, effective culture and suitable climate of the corporation should be counted as milestones. The corporation image comes to life with the sum of all those aspects. That image gives to target audience the perception of the corporation. In related to that fact corporations would like to reflect their image by creating a good perception among target audience. In the process of that reflection, corporation web pages are one of the ways to use. This study focuses on transfer of corporation image via corporation webpages and as a part of the study; five different airline pages examined in terms of presentation and functional features, some useful results has been identified.In the stage of examining the websites of the corporations, low indexes and scoring system of Gibson, Margolis, Resnick and Ward have been used as base

Kaynakça

  • AKINCI, Zekiye Beril (2005), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul
  • GÜZELCİK, Ebru, Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul 1999
  • HAIG, Matto (2000), The Essential Guide to Public Relations On The Net, Kogan Popez, London
  • KANGAL, E. (2009) Kurumsal Kimlik ve İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi: Sivas Belediyesi Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi
  • KARLIDAĞ, Serpil (2009) “ Kurumsal İletişimde Sayısal Dönüşüm ve İnternet Hizmetleri “
  • Halkla İlişkiler: Teori ve Uygulama, Derya Telan (ed.), Ütopya Yayınevi, Ankara KARPAT, Işıl (1999) Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul
  • KUŞAKÇIOĞLUu, Arzu (2003) Marka Kimliği, Kurum Kimliği Ve Aralarındaki
  • Bağlantı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi MEECH, P. (2002) Kurumsal Kimlik Ve Kurumsal İmaj. (Çev.: Derya Tellan) Vadi Yayınları, Ankara
  • MOWAT, Joanne (2002) Corporate Culture
  • OKAY Ayla (2000) Kurum Kimliği (2.Basım) , Medicat Kitapları, Ankara
  • ÖZÜPEK, Nejat (2005) Kurum İmajı Ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Kitabevi, İstanbul
  • SAYIMER, İdil (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul
  • STEIDL Peter, EMERY, Gery (1997) Corporate Image an Identity Strategies and Proffessional, Mc Wool Pub, Aust
  • UZUNOĞLU, Ebru, ONAT, Ferah, ALIKILIÇ A. Özlem, ÇAKIR Y. Sinem (2009) İnternet
  • Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, İstanbul YEYGEL, Sinem, TEMEL, Ayşen (2006), İşletmelerin Kurumsal İmajlarının Hedef
  • Kitlelere İletilmesinde Bir Araç Olarak Kurumsal Web Siteleri, 2. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu

KURUM İMAJININ HEDEF KİTLEYE AKTARILMASINDA KURUMSAL WEB SAYFALARININ ROLÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 12, 344 - 360, 01.12.2017

Öz

Kurumlar varlıklarını güçlü bir şekilde geleceğe taşımak istemektedir. Bunu başarabilmenin en etkili yolu güçlü bir kimlik, sağlam bir kültür ve kurum içi iklimin çalışmaya el verişli olmasından geçmektedir. Tüm bunların bir araya gelmesiyle kurum imajı oluşmaktadır. Kurum imajı hedef kitlenin zihninde kurumun kim olduğu algısıdır. Buna bağlı olarak kurumlar imajlarını hedef kitleye yansıtmak ve olumlu bir algı oluşturmak istemektedir. İmajın hedef kitleye aktarılmasında kullanılan bir yol da kurumsal web sayfalarıdır. Bu çalışmada kurumsal imajın aktarılmasında kurumsal web sayfalarının oynadığı rol üzerine inceleme yapılmış, beş havayolu şirketinin web sayfalarının sunum ve fonksiyon özellikleri incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. İnceleme aşamasında kurumların web sitelerinin fonksiyon ve sunum özelliklerinin belirlenmesinde Gibson, Margolis, Resnick ve Ward’un geliştirdikleri alt indeksler ve puanlama sistemi baz alınmıştır

Kaynakça

  • AKINCI, Zekiye Beril (2005), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul
  • GÜZELCİK, Ebru, Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul 1999
  • HAIG, Matto (2000), The Essential Guide to Public Relations On The Net, Kogan Popez, London
  • KANGAL, E. (2009) Kurumsal Kimlik ve İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi: Sivas Belediyesi Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi
  • KARLIDAĞ, Serpil (2009) “ Kurumsal İletişimde Sayısal Dönüşüm ve İnternet Hizmetleri “
  • Halkla İlişkiler: Teori ve Uygulama, Derya Telan (ed.), Ütopya Yayınevi, Ankara KARPAT, Işıl (1999) Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul
  • KUŞAKÇIOĞLUu, Arzu (2003) Marka Kimliği, Kurum Kimliği Ve Aralarındaki
  • Bağlantı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi MEECH, P. (2002) Kurumsal Kimlik Ve Kurumsal İmaj. (Çev.: Derya Tellan) Vadi Yayınları, Ankara
  • MOWAT, Joanne (2002) Corporate Culture
  • OKAY Ayla (2000) Kurum Kimliği (2.Basım) , Medicat Kitapları, Ankara
  • ÖZÜPEK, Nejat (2005) Kurum İmajı Ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Kitabevi, İstanbul
  • SAYIMER, İdil (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul
  • STEIDL Peter, EMERY, Gery (1997) Corporate Image an Identity Strategies and Proffessional, Mc Wool Pub, Aust
  • UZUNOĞLU, Ebru, ONAT, Ferah, ALIKILIÇ A. Özlem, ÇAKIR Y. Sinem (2009) İnternet
  • Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, İstanbul YEYGEL, Sinem, TEMEL, Ayşen (2006), İşletmelerin Kurumsal İmajlarının Hedef
  • Kitlelere İletilmesinde Bir Araç Olarak Kurumsal Web Siteleri, 2. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Başak İrem Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Özdemir, B. İ. (2017). KURUM İMAJININ HEDEF KİTLEYE AKTARILMASINDA KURUMSAL WEB SAYFALARININ ROLÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 344-360.