Corporations desire to carry their existence to the future in the most possible strong way. To achieve that goal a strong identity, effective culture and suitable climate of the corporation should be counted as milestones. The corporation image comes to life with the sum of all those aspects. That image gives to target audience the perception of the corporation. In related to that fact corporations would like to reflect their image by creating a good perception among target audience. In the process of that reflection, corporation web pages are one of the ways to use. This study focuses on transfer of corporation image via corporation webpages and as a part of the study; five different airline pages examined in terms of presentation and functional features, some useful results has been identified.In the stage of examining the websites of the corporations, low indexes and scoring system of Gibson, Margolis, Resnick and Ward have been used as base
Corporation İmage Corporation Web Page Corporation İdentity Corporation Culture
Kurumlar varlıklarını güçlü bir şekilde geleceğe taşımak istemektedir. Bunu başarabilmenin en etkili yolu güçlü bir kimlik, sağlam bir kültür ve kurum içi iklimin çalışmaya el verişli olmasından geçmektedir. Tüm bunların bir araya gelmesiyle kurum imajı oluşmaktadır. Kurum imajı hedef kitlenin zihninde kurumun kim olduğu algısıdır. Buna bağlı olarak kurumlar imajlarını hedef kitleye yansıtmak ve olumlu bir algı oluşturmak istemektedir. İmajın hedef kitleye aktarılmasında kullanılan bir yol da kurumsal web sayfalarıdır. Bu çalışmada kurumsal imajın aktarılmasında kurumsal web sayfalarının oynadığı rol üzerine inceleme yapılmış, beş havayolu şirketinin web sayfalarının sunum ve fonksiyon özellikleri incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. İnceleme aşamasında kurumların web sitelerinin fonksiyon ve sunum özelliklerinin belirlenmesinde Gibson, Margolis, Resnick ve Ward’un geliştirdikleri alt indeksler ve puanlama sistemi baz alınmıştır
Kurumsal İmaj Kurumsal Web Sayfası Kurumsal Kimlik Kurum Kültürü Hedef Kitle
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12 |