Play can be thougt of as an important way children explore the world from different perspectives and preschool teachers play a highly sensitive role in preschool children's play. The purpose of the present study was to demonstrate preschool teachers' perceptions of play and examine teachers' thinking and practices in relation to the role of the play in everyday life in kindergarten. We have also investigated teachers' views regarding games, the importance of games in educational activities for kids, teachers problems by planning educational activities and how they generate possible solutions. The volunteer participant of this study consists of 17 preschool teachers in Antalya. Qualitative research methodology was used for our study and phenomenological study was chosen as a research design. A structured interview is used in this study which covered qualitative data collection techniques. This study proceeded from a content analysis, a widely used qualitative research technique which coding categories are derived directly from the text data. The salient findings revealed that preschool teachers perceive the play/game as a type of learning and experience, or a way to spending time, relaxation, self-realization, or a tool to help children express their feelings and as a method for support child’s development. Amongst other findings, it can be assumed that teachers use carrot and stick method during a play and some teachers have a tendency to using praise and a reward system to motivate the children. On the one hand, the results show Kindergarten teachers' perspectives on play in the classroom, on the other hand, provides some information on the teachers roles regarding indoor and outdoor games
Early Childhood Education Teacher Play Child Education Programs
Oyun, çocuklar için önemli bir eylem, araştırmaya yönelik serüvenin ise başlangıcıdır. Öğretmen, çocuğun bu serüveninde çocuğun en yakınında olan kişilerden biridir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin oyun kavramına ilişkin algılarının ve eğitim ortamında oyuna yer verme durumlarının ortaya konulmasıdır. Bu doğrultuda yapılan çalışmada; okul öncesi öğretmenlerinin; oyun kavramına ilişkin algıları, çocuk için oyunun önemine ilişkin görüşleri, eğitim programında oyun etkinliklerine yer verme durumları, oyun etkinliklerini planlama ve uygulama sürecinde dikkate aldıkları konular ile karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllülük esasına dayalı olarak araştırmaya katılan Antalya ilinde görev yapan on yedi okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma olgu bilim deseninde nitel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda yer alan soruların işlevselliği üç okul öncesi öğretmeninin katıldığı pilot uygulama ile kontrol edilmiştir. Pilot uygulamanın ardından görüşme formuna son şekli verilerek çalışma grubuna uygulanmıştır. Öğretmenlerden elde edilen veriler araştırmacılar tarafından kodlanarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğretmenlerin; oyunu öğrenme, deneyimleme, eğlenme, zaman geçirme, rahatlama, kendini gerçekleştirme, ifade etme, gelişimi destekleme aracı olarak gördüklerini göstermektedir. Ayrıca araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmenlerin oyunda ödül ve ceza ile ilgili uygulamaları kullandıklarını; bazı öğretmenlerin ceza uygulamalarından kaçınmasına rağmen, ödül kullanmaya devam ettiklerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin oyuna ilişkin görüşlerini ortaya koymasının yanı sıra öğretmenlerin sınıf içi oyun uygulamalarına ait ögeler içermesi bakımından da önemli görülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12 |