Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 4, 208 - 226, 30.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Bozkaya, E. (2013). “Örgüt Çalışanlarının Kişilik Özellikleri İle Örgütsel Bağımlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hiyerarşik Yapısı Yüksek Bir Kurumda Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Erkuş, A. ve Tabak, A. (2009) “Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Çalışanların Çatışma Yönetim Tarzlarına Etkisi: Savunma Sanayinde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 23, s. 2.
  • Goldberg, L. R. (1993). “The Structure of Phenotypic Personality Traits”. American Psychologist, 48: 26-34.
  • Hogan, R., Hogan, J., ve Roberts, B. W. (1996). “Personality Measurement and Employment Decisions”, Questions and Answers. American Psychologist, 51: 469-477.
  • Howard, P.J. ve Howard, J.M. (1998). “The Big Five Quickstart an Introduction To The Five Factor Model of Personality For Human Resource Professionals”. Charlotte, NC: Centre for Applied Cognitive Studies.
  • Keser, A. ve Güler B.K. (2016). Çalışma Psikolojisi, Umuttepe Yayınları, İstanbul.
  • Kocabacak A. (2011) “İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme Süreci Açısından Kişilik Boyutları ile Performans İlişkisi: İlaç Sektöründe Psikoteknik Boyutta Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Doktora Tezi, Konya.
  • Köknel, Ö. (1985). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Morgan, C. T., (1999). Psikolojiye Giriş, Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, Yayın no:1.
  • Özaşçılar, M. (2009). Cep Telefonu Kullanımının Sosyolojik Boyutu, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Özkalp, E ve Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış. Eskişehir: ETAM A.Ş Matbaa Tesisleri.
  • Yürür, S. (2009). “Yöneticilerin Çatışma Yönetim Tarzları ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizine Yönelik Bir Araştırma”. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 10, s.1.

GENÇLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA CEP TELEFONUNUN ANLAM VE ÖNEMİ

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 4, 208 - 226, 30.04.2020

Öz

Kişilik, ilgili bilim alanlarının mensupları tarafından üzerinde oldukça detaylı çalışılmış ve halâ çalışılmakta olan önemli konulardan birisidir. Yapılmış kişilik tanımlarında ortaya çıkan en belirgin özellik, kişiliğin bireylere özgü ve ayırt edici bir özellik olduğudur. Kişilik oluşum ve gelişim aşamasında birçok faktörün etkisini taşımaktadır. Kişiliğin oluşmasında belirleyici olan temel faktörlerden birisi bireyin iç dünyasıyla ve içinde yaşadığı dünya ile kurduğu tutarlı ve yapılaşmış ilişkilerdir. Bu da bireylerin çevrelerindeki her şeyi kendi kişisel özellikleri ile değerlendirme ve eşleştirme eğiliminde olmalarına yol açmaktadır. Bu bağlamda kullanım yoğunluğu her geçen gün artan ve iletişim aracı işlevinin ötesinde markasıyla sosyal statü göstergesi olarak da algılanan; fotoğraf ve video çekme, veri depolama gibi çok sayıdaki özellikleriyle birçok farklı işlevi yerine getiren cep telefonunun anlam ve öneminde bireylerin kişilik özelliklerinin belirleyici olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma bireylerin kişilik özellikleri bağlamında cep telefonunun anlam ve öneminin ne olduğuyla ilgilidir. Araştırma 15-30 yaş grubundaki gençler üzerinde yürütülmüş olup, araştırmanın evreni Türkiye’deki tüm gençler oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Bozkaya, E. (2013). “Örgüt Çalışanlarının Kişilik Özellikleri İle Örgütsel Bağımlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hiyerarşik Yapısı Yüksek Bir Kurumda Uygulama”. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Erkuş, A. ve Tabak, A. (2009) “Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Çalışanların Çatışma Yönetim Tarzlarına Etkisi: Savunma Sanayinde Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C. 23, s. 2.
  • Goldberg, L. R. (1993). “The Structure of Phenotypic Personality Traits”. American Psychologist, 48: 26-34.
  • Hogan, R., Hogan, J., ve Roberts, B. W. (1996). “Personality Measurement and Employment Decisions”, Questions and Answers. American Psychologist, 51: 469-477.
  • Howard, P.J. ve Howard, J.M. (1998). “The Big Five Quickstart an Introduction To The Five Factor Model of Personality For Human Resource Professionals”. Charlotte, NC: Centre for Applied Cognitive Studies.
  • Keser, A. ve Güler B.K. (2016). Çalışma Psikolojisi, Umuttepe Yayınları, İstanbul.
  • Kocabacak A. (2011) “İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme Süreci Açısından Kişilik Boyutları ile Performans İlişkisi: İlaç Sektöründe Psikoteknik Boyutta Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Doktora Tezi, Konya.
  • Köknel, Ö. (1985). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Morgan, C. T., (1999). Psikolojiye Giriş, Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, Yayın no:1.
  • Özaşçılar, M. (2009). Cep Telefonu Kullanımının Sosyolojik Boyutu, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü Sosyal Bilimler Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Özkalp, E ve Kırel, Ç. (2001). Örgütsel Davranış. Eskişehir: ETAM A.Ş Matbaa Tesisleri.
  • Yürür, S. (2009). “Yöneticilerin Çatışma Yönetim Tarzları ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizine Yönelik Bir Araştırma”. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 10, s.1.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saniye Vatandaş

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Vatandaş, S. (2020). GENÇLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA CEP TELEFONUNUN ANLAM VE ÖNEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 208-226.